BibTex RIS Cite

USER EQUILIBRIUM AND SYSTEM OPTIMUM TRAFFIC ASSIGNMENTS; ISTANBUL ROAD NETWORK EXAMPLE

Year 1996, Volume: 2 Issue: 3, 167 - 176, 01.03.1996

Abstract

The concept of road networks and traffic flow equilibrium conditions are briefly reviewed and discussed. In order to see whether some benefits for the society (e.g. whole network) by employing a System Optimum assignment approach can be achieved or not, an assessment study was carried out on the Ystanbul road network using the actual data gathered. As a result of the system optimising simulation, queuing times on the Bosphorus Bridge dropped by 12% and speed of an average car increased by 16%, compared to the results produced by the User Equilibrium assignment. Besides, the total system journey time was also reduced by about 4%.

KULLANICI DENGESİ VE SİSTEM OPTİMİZASYONUNA GÖRE TRAFİK ATAMALARI; İSTANBUL YOLLARI ÖRNEĞİ

Year 1996, Volume: 2 Issue: 3, 167 - 176, 01.03.1996

Abstract

Yolağı kavramı ve trafik akım denge koşulları kısaca ele alınıp incelenmiştir. Kitleye (örneğin tüm yolağına) Sistem Optimumu yaklaşımının kullanılması ile bazı yararların kazandırılıp kazandırılmayacağı, İstanbul yolağı üzerindeki gerçek veriler kullanılarak irdelenmiştir. Sistemi optimize eden simulasyon, Kullanıcı Dengesi atamasının sonuçlarına nazaran, Boğazici Köprüsü üzerindeki kuyruklanma sürelerinde %12'lik bir düşüş, ortalama araç hızlarında %16'lık bir artış ve ayrıca toplam sistem yolculuk sürelerinde ise yaklaşık %4'lük bir azalma vermiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Banihan Günay This is me

Publication Date March 1, 1996
Published in Issue Year 1996 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Günay, B. . (1996). KULLANICI DENGESİ VE SİSTEM OPTİMİZASYONUNA GÖRE TRAFİK ATAMALARI; İSTANBUL YOLLARI ÖRNEĞİ. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 2(3), 167-176.
AMA Günay B. KULLANICI DENGESİ VE SİSTEM OPTİMİZASYONUNA GÖRE TRAFİK ATAMALARI; İSTANBUL YOLLARI ÖRNEĞİ. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. March 1996;2(3):167-176.
Chicago Günay, Banihan. “KULLANICI DENGESİ VE SİSTEM OPTİMİZASYONUNA GÖRE TRAFİK ATAMALARI; İSTANBUL YOLLARI ÖRNEĞİ”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 2, no. 3 (March 1996): 167-76.
EndNote Günay B (March 1, 1996) KULLANICI DENGESİ VE SİSTEM OPTİMİZASYONUNA GÖRE TRAFİK ATAMALARI; İSTANBUL YOLLARI ÖRNEĞİ. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 2 3 167–176.
IEEE B. . Günay, “KULLANICI DENGESİ VE SİSTEM OPTİMİZASYONUNA GÖRE TRAFİK ATAMALARI; İSTANBUL YOLLARI ÖRNEĞİ”, Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, vol. 2, no. 3, pp. 167–176, 1996.
ISNAD Günay, Banihan. “KULLANICI DENGESİ VE SİSTEM OPTİMİZASYONUNA GÖRE TRAFİK ATAMALARI; İSTANBUL YOLLARI ÖRNEĞİ”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 2/3 (March 1996), 167-176.
JAMA Günay B. KULLANICI DENGESİ VE SİSTEM OPTİMİZASYONUNA GÖRE TRAFİK ATAMALARI; İSTANBUL YOLLARI ÖRNEĞİ. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 1996;2:167–176.
MLA Günay, Banihan. “KULLANICI DENGESİ VE SİSTEM OPTİMİZASYONUNA GÖRE TRAFİK ATAMALARI; İSTANBUL YOLLARI ÖRNEĞİ”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, vol. 2, no. 3, 1996, pp. 167-76.
Vancouver Günay B. KULLANICI DENGESİ VE SİSTEM OPTİMİZASYONUNA GÖRE TRAFİK ATAMALARI; İSTANBUL YOLLARI ÖRNEĞİ. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 1996;2(3):167-76.

ESCI_LOGO.png    image001.gif    image002.gif        image003.gif     image004.gif