The concept of road networks and traffic flow equilibrium conditions are briefly reviewed and discussed. In order to see whether some benefits for the society (e.g. whole network) by employing a System Optimum assignment approach can be achieved or not, an assessment study was carried out on the Ystanbul road network using the actual data gathered. As a result of the system optimising simulation, queuing times on the Bosphorus Bridge dropped by 12% and speed of an average car increased by 16%, compared to the results produced by the User Equilibrium assignment. Besides, the total system journey time was also reduced by about 4%.
Yolağı kavramı ve trafik akım denge koşulları kısaca ele alınıp incelenmiştir. Kitleye (örneğin tüm yolağına) Sistem Optimumu yaklaşımının kullanılması ile bazı yararların kazandırılıp kazandırılmayacağı, İstanbul yolağı üzerindeki gerçek veriler kullanılarak irdelenmiştir. Sistemi optimize eden simulasyon, Kullanıcı Dengesi atamasının sonuçlarına nazaran, Boğazici Köprüsü üzerindeki kuyruklanma sürelerinde %12'lik bir düşüş, ortalama araç hızlarında %16'lık bir artış ve ayrıca toplam sistem yolculuk sürelerinde ise yaklaşık %4'lük bir azalma vermiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 1996 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1996 Cilt: 2 Sayı: 3 |