BibTex RIS Kaynak Göster

USER EQUILIBRIUM AND SYSTEM OPTIMUM TRAFFIC ASSIGNMENTS; ISTANBUL ROAD NETWORK EXAMPLE

Yıl 1996, Cilt: 2 Sayı: 3, 167 - 176, 01.03.1996

Öz

The concept of road networks and traffic flow equilibrium conditions are briefly reviewed and discussed. In order to see whether some benefits for the society (e.g. whole network) by employing a System Optimum assignment approach can be achieved or not, an assessment study was carried out on the Ystanbul road network using the actual data gathered. As a result of the system optimising simulation, queuing times on the Bosphorus Bridge dropped by 12% and speed of an average car increased by 16%, compared to the results produced by the User Equilibrium assignment. Besides, the total system journey time was also reduced by about 4%.

KULLANICI DENGESİ VE SİSTEM OPTİMİZASYONUNA GÖRE TRAFİK ATAMALARI; İSTANBUL YOLLARI ÖRNEĞİ

Yıl 1996, Cilt: 2 Sayı: 3, 167 - 176, 01.03.1996

Öz

Yolağı kavramı ve trafik akım denge koşulları kısaca ele alınıp incelenmiştir. Kitleye (örneğin tüm yolağına) Sistem Optimumu yaklaşımının kullanılması ile bazı yararların kazandırılıp kazandırılmayacağı, İstanbul yolağı üzerindeki gerçek veriler kullanılarak irdelenmiştir. Sistemi optimize eden simulasyon, Kullanıcı Dengesi atamasının sonuçlarına nazaran, Boğazici Köprüsü üzerindeki kuyruklanma sürelerinde %12'lik bir düşüş, ortalama araç hızlarında %16'lık bir artış ve ayrıca toplam sistem yolculuk sürelerinde ise yaklaşık %4'lük bir azalma vermiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makale
Yazarlar

Banihan Günay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 1996
Yayımlandığı Sayı Yıl 1996 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Günay, B. . (1996). KULLANICI DENGESİ VE SİSTEM OPTİMİZASYONUNA GÖRE TRAFİK ATAMALARI; İSTANBUL YOLLARI ÖRNEĞİ. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 2(3), 167-176.
AMA Günay B. KULLANICI DENGESİ VE SİSTEM OPTİMİZASYONUNA GÖRE TRAFİK ATAMALARI; İSTANBUL YOLLARI ÖRNEĞİ. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. Mart 1996;2(3):167-176.
Chicago Günay, Banihan. “KULLANICI DENGESİ VE SİSTEM OPTİMİZASYONUNA GÖRE TRAFİK ATAMALARI; İSTANBUL YOLLARI ÖRNEĞİ”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 2, sy. 3 (Mart 1996): 167-76.
EndNote Günay B (01 Mart 1996) KULLANICI DENGESİ VE SİSTEM OPTİMİZASYONUNA GÖRE TRAFİK ATAMALARI; İSTANBUL YOLLARI ÖRNEĞİ. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 2 3 167–176.
IEEE B. . Günay, “KULLANICI DENGESİ VE SİSTEM OPTİMİZASYONUNA GÖRE TRAFİK ATAMALARI; İSTANBUL YOLLARI ÖRNEĞİ”, Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 2, sy. 3, ss. 167–176, 1996.
ISNAD Günay, Banihan. “KULLANICI DENGESİ VE SİSTEM OPTİMİZASYONUNA GÖRE TRAFİK ATAMALARI; İSTANBUL YOLLARI ÖRNEĞİ”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 2/3 (Mart 1996), 167-176.
JAMA Günay B. KULLANICI DENGESİ VE SİSTEM OPTİMİZASYONUNA GÖRE TRAFİK ATAMALARI; İSTANBUL YOLLARI ÖRNEĞİ. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 1996;2:167–176.
MLA Günay, Banihan. “KULLANICI DENGESİ VE SİSTEM OPTİMİZASYONUNA GÖRE TRAFİK ATAMALARI; İSTANBUL YOLLARI ÖRNEĞİ”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 2, sy. 3, 1996, ss. 167-76.
Vancouver Günay B. KULLANICI DENGESİ VE SİSTEM OPTİMİZASYONUNA GÖRE TRAFİK ATAMALARI; İSTANBUL YOLLARI ÖRNEĞİ. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 1996;2(3):167-76.





Creative Commons Lisansı
Bu dergi Creative Commons Al 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.