The purpose of this study is to evaluate the effectiveness of computer-assisted instruction by comparing with the traditional teaching method in the instruction of the topic of activity. In accordance with this purpose, the studentsâ achievements were evaluated about analyzing activity-related given events and making expressions. This study was conducted with the participation of 67 students of 3rd grade. Some of the materials used in the study were regulated supplied from the internet. And the others have be prepared by the researchers by using Macromedia Flash 8.0. Totally, four animations were applied. The questions addressed to students to measure success at the end of application were prepared after a review the literature. The study was evaluated with 4 animations and 5 questions. The obtained data were analyzed using the SPSS 15.0 package program. Analysis results demonstrated that experimental group studentsâ achievements were higher than control group students on the activity. It has been identified that students can do a better analysis of activity-related events.
Bu çalışmanın amacı, aktiflik konusun öğretiminde bilgisayar destekli öğretim yönteminin etkililiğini geleneksel kimya öğretim yöntemi ile karşılaştırarak incelemektir. Bu amaç doğrultusunda öğrencilerin aktiflikle ilgili verilen olayları irdeleme ve açıklama getirebilme başarıları incelenmiştir. Çalışma, 67 lise üçüncü sınıf öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kullanılan materyallerin bir kısmı internet kaynaklarından temin edilmiş ve düzenlenmiştir. Bir kısmı ise Macromedia Flash 8.0 programı kullanılarak araştırmacılar tarafından hazırlanmıştır. Toplam 4 etkinlik uygulanmıştır. Uygulama sonrasında başarıyı ölçmek için öğrencilere yöneltilen sorular gerekli literatür çalışması yapıldıktan sonra hazırlanmıştır. Çalışma 4 etkinlik ve 5 soru ile değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 15.0 paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Analiz sonuçları, bilgisayar destekli öğretim yöntemi ile eğitim gören öğrencilerin aktiflik bilgisini kullanma başarılarının, geleneksel öğretim yöntemi öğrencilerine göre daha yüksek olduğunu göstermiştir. Öğrencilerin aktiflikle ilgili olayları daha iyi analiz edebildikleri tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2013 |
Submission Date | August 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2013 |