Bu
çalışmanın amacı, mesleki ve teknik eğitim program geliştirme çalışmalarında
görev alan öğretmenlerin, eğitim programı kavramına ilişkin kuramsal ve
uygulamaya dönük görüşlerinin incelenmesidir. Nitel araştırma desenlerinden
olgubilim deseni ile yürütülen araştırmaya, Ankara ili merkez ilçelerinde yer
alan devlete bağlı mesleki ve teknik eğitim okullarında görev yapan ve aynı
zamanda Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü’ne bağlı olarak 2012-2016
yılları arasında program geliştirme komisyonlarında görev almış atölye,
laboratuvar ve meslek dersleri öğretmenleri arasından ölçüt örnekleme ve
maksimum çeşitlilik örneklemesi ile belirlenen 19 öğretmen katılmıştır.
Araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış bireysel görüşme
formu aracılığıyla elde edilen veriler, içerik analizi ile çözümlenmiştir.
Bulgulara göre, öğretmenlerin tamamına yakınının eğitim programını,
eğitim-öğretim faaliyetlerinde yol gösterici rehber olarak tanımladıkları
görülmektedir. Bazı öğretmenlerin, eğitim programının öğelerine ilişkin yeterli
düzeyde kuramsal bilgiye sahip olmadıkları ve bazı kavramlar arasındaki
farkları net olarak ortaya koyamadıkları tespit edilmiştir.
The aim of the present study was to investigate the teachers’ opinions about the theoretical and practical aspects of the curriculum in vocational and technical education. Employing phenomenological research design, the study conducted with totally 19 teachers who took part in the Curriculum Development Commissions in the years between 2012-2016 as well as working at the public vocational-technical high schools located in Ankara. The participants were selected through criterion and maximum variation sampling strategies. The data gathered via the semi-structured interview schedule were analyzed through content analysis. The findings revealed that the vocational and technical education teachers defined curriculum as a guideline for educational and instructional activities. Although they revealed some awareness about the theoretical and practical issues of curriculum, some of them have inadequate knowledge about the aspects of the curriculum.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 12, 2019 |
Submission Date | January 23, 2019 |
Acceptance Date | March 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |