The aim of this research is to analyze effect of blended learning environment on secondary (middle) school student's motivation and attitude in social studies class. Pretest-posttest control group quasi experimental design was utilized in this study. The study was conducted with 52 students in experimental group and 55 students in control group studying in grade 7. According to this study, blended learning environment students' average of attitudes towards the course showed a meaningful increase when compared to face-to-face model. No meaningful statistical differences were detected for studentsâ motivation between blended learning and face-to-face learning environment. However, in blended learning approach, average development of student motivation toward the course showed a meaningful rise when compared to face-to-face learning approach.
Blended learning motivation attitude blended learning in middle school course of social studies.
Bu çalışmada, harmanlanmış öğrenme ortamlarının ortaokul öğrencilerinin derse karşı motivasyon ve tutumları üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılan bu çalışma, 52âsi deney ve 55âi kontrol grubunda olmak üzere toplam 107 katılımcıyla yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama amacıyla motivasyon ve tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre, harmanlanmış öğrenmenin derse karşı olumlu tutum geliştirme bakımından daha etkili olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, harmanlanmış öğrenmenin tutum üzerindeki bu olumlu etkisinin âgenişâ bir etki büyüklüğüne sahip olduğu belirlenmiştir. Her iki ortamda öğrenim gören öğrencilerin derse karşı motivasyonları arasında deney öncesi ve sonrasında anlamlı bir farklılık oluşmamıştır. Ancak, harmanlanmış öğrenmenin öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersine karşı motivasyonlarındaki gelişimi, daha olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir. Ayrıca, etki büyüklüğü değerlerine bakıldığında, harmanlanmış öğrenmenin öğrencilerin derse karşı motivasyon erişi düzeyleri üzerinde âgenişâ bir etki büyüklüğüne sahip olduğu ortaya konmuştur.
Harmanlanmış öğrenme motivasyon tutum ortaokulda harmanlanmış öğrenme sosyal bilgiler dersi.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2014 |
Submission Date | August 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 35 Issue: 35 |