Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının ilköğretim matematik dersi programı geometriği içeriği konusundaki hazırbulunuşluklarını, geometri özyeterlikleri, geometriye yönelik tutumlarını ve geometri düşünme düzeylerini belirlemektir. Çalışma kapsamında Türkiyeânin tüm coğrafi bölgelerinde yer alan değişik üniversitelerdeki son sınıfta okumakta olan sınıf öğretmeni adaylarına ulaşılmıştır. Bu amaçla belirlenen 19 üniversiteden toplam 1730 öğretmen adayından veri toplanmıştır. Veriler öğretmen adaylarının geometriye yönelik hazırbulunuşluklarının ve geometrik düşünme düzeylerinin düşük olduğunu göstermiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının geometriye yönelik özyeterlikleri ve geometriye yönelik tutumları orta düzeydedir. Kadın öğretmen adayları çember, düzlem ve geometrik cisimler alt öğrenme alanlarında ve geometri hazırbulunuşluk testinin genelinde erkek öğretmen adaylarına göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde daha başarılıdırlar.
sınıf öğretmeni adayı matematik dersi öğretim programı geometri hazırbulunuşluk geometri düşünme düzeyi özyeterlik tutum
The aim of this study is to investigate preservice elementary teachers geometry readiness, geometry self efficacy, attitude towards geometry and geometric thinking level. Data of the study collected on 1730 senior preservice teachers from 19 universities in each region of Turkey. Findings showed that geometry readiness of preservice teachers was weak and their geometric thinking level was low. Their geometry self efficacy and attitude toward geometry were medium level. Female preservice elementary teachers were statistically got higher scores than male on circle, plane, solids and overall score of the test.
preservice elementary school teacher elementary mathematic curriculum geometry readiness geometr
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2013 |
Submission Date | August 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 33 Issue: 33 |