The purpose of this research is to determine the classroom teacher candidatesâ level of recognition and knowledge for the use of tools which they have trained chemistry lab after lab work. Itâs to determine their views about the contributions of doing experiment in the laboratory to science teaching and sciencetechnology. Case study method was used. Research group was consisted of 193 students who are training elementary classroom teaching department of Faculty of Education in Amasya University. In developed data collection tool, 3 multiple-choice and 2 open-ended questions were asked concerning with the shapes and using aim of laboratory materials and the purpose of experimental studies. It has emerged that students know the materials which they use during the laboratory experiments well and they conceptualize the aim of the experimental study and its contribution to science and the process of handling course with a moderate level.
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının eğitimleri sürecinde kimya laboratuvar çalışmaları sonrasında laboratuvar malzemelerini tanıma ve kullanım amaçlarını bilme düzeylerini tespit etmektir. Laboratuvarda deney yapmanın fen-teknoloji öğretimine ve fen bilimlerine katkıları hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırmada özel durum yaklaşımı kullanılmıştır. Amasya Eğitim Fakültesi ilköğretim bölümü sınıf öğretmenliği ikinci sınıfta öğrenim gören 193 öğretmen adayı araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Geliştirilen veri toplama aracında laboratuar malzemelerinin kullanımı, şekilleri ve deneysel çalışmanın amaçları ile ilgili 3 çoktan seçmeli, 2 açık uçlu soru sorulmuştur. Öğrencilerin laboratuar malzemelerinden deney sırasında kullandıklarını daha iyi tanıdıkları, deneysel çalışmaların amacını, bilime ve ders işleme sürecine katkılarını orta düzeyde kavradıkları ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2012 |
Submission Date | August 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 31 Issue: 31 |