Bu çalışma, okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının “Okulöncesinde Drama” dersine ilişkin tutumlarını belirlemek için “Okul Öncesi Eğitimde Dramaya Yönelik Tutumları Değerlendirme Ölçeği (ODYTDÖ)”ni geliştirmek amacıyla planlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Ankara ilinde bulunan üniversitelerin eğitim fakültelerindeki okul öncesi eğitimi öğretmenliği programına devam eden 273 öğrenci oluşturmuştur. Ölçeğin yapı geçerliliğini belirleyebilmek için faktör analizi yöntemi kullanılmıştır. Analizler sonucunda ölçeğin 24 maddeden oluştuğu ve beş faktöre ayrıldığı belirlenmiştir. Ölçeğin 5 alt boyutunun Cronbach alfa değeri analizleri incelendiğinde; dersin gerekliliğiyle ilgili tutum alt ölçeğinin .90, dersteki iletişimle ilgili tutum alt ölçeğinin .87, dersle ilgili duygularını ifade etme alt ölçeğinin .73, derste güven sağlamayla ilgili tutum alt ölçeğinin .78 ve dersin içeriğiyle ilgili tutum alt ölçeğinin .61 olarak bulunmuştur. Toplam ölçekte Cronbach alfa değeri .92’dir. Yapılan analizler, “Okulöncesi Eğitimde Dramaya Yönelik Tutumları Değerlendirme Ölçeğinin” geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2011 |
Submission Date | August 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 29 Issue: 29 |