Misconceptions, that students have, must be determined and overcomed for meaningful and permanent learning. Different instructional methods have to be used to determined studentsâ misconceptions. One of the effective methods using for this purpose is conceptual change texts (CCT). İt is explained that CCT are effective method because they reveal contradictions between scientifically accepted trues and the studentsâ probable misconceptions. The other effective method to overcome studentsâ misconceptions is âComputer Assisted Instructionâ (CAI). CAI is an instructional method which increases the studentsâ motivation and assists the process of instruction, supply the individual learning environment to students and students are active when they are learning anything. In the last years it is seemed that CCT has been using frequently in studies about misconceptions in Turkey. However, when examine this study, while CAI can symbolize the information so students can learn meaningfully and permanently; but it is seemed those researchers havenât used the CAI. Thus, the first researchers in this field meet with various difficulties. In this study, it was aimed that preparing computer assisted conceptual change texts for overcoming pre-service science teachersâ misconceptions and presenting an example of lesson process suitable for this method. For this aim, we used Moodle-Learning Management Systems. Moodle is an Open Source software package and it has generated instructional materials, assignments, exams, forums, chat rooms, and links. It is generally used in e-learning studies. It was thought that this study would present useful information about misconceptions, conceptual change, developing CAI materials and e-learning to new researchers and teachers and also it would contribute for new researchers using computer assisted conceptual change texts and moodle learning management systems in their studies for the first time.
Misconception Computer Assisted Conceptual Change Texts Moodle Learning Management System Photosy
Anlamlı ve kalıcı bir şekilde öğrenmenin gerçekleştirilebilmesi için öğrencilerde görülen kavram yanılgılarının belirlenmesi ve giderilmesi gerekmektedir. Kavram yanılgıları geleneksel yöntemlerin dışında farklı öğretim yöntemleri kullanılarak giderilmeye çalışılmalıdır. Kavramsal değişim metinleri (KDM), öğrencilerin sahip olduğu kavram yanılgılarının giderilmesinde ve kavramsal değişimin sağlanmasında sıklıkla kullanılan yöntemlerden biridir. KDMânin doğru fikirlerle yanlış fikirleri karşılaştırarak kavramsal çelişki oluşturduğu için başarılı olduğu ifade edilmektedir. Kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılan etkili yöntemlerden bir diğeri de âBilgisayar Destekli Öğretim (BDÖ)âdir. BDÖ öğretim sürecini ve öğrenci motivasyonunu güçlendirme, öğrencilere bireysel ve kendi hızlarına göre öğrenme imkanı sunma ve kendi öğrenmelerinde aktif rol alma gibi amaçlarla bir öğretim aracı olarak bilgisayardan faydalanma olarak tanımlanabilir. Son yıllarda ülkemizde kavram yanılgılarının giderilmesine yönelik yapılan çalışmalarda KDMânin yoğun olarak kullanıldığı görülmektedir. Ancak yapılan çalışmalar incelendiğinde, KDMâler hazırlanırken bireyin bilgileri belleğinde hem grafiksel, hem de sembolik olarak temsil etmesine olanak sağlayarak, hem öğrenmeyi daha anlamlı, hem de daha kalıcı kılmaya yarayan BDÖ uygulamalarından yeterince faydalanılmadığı gözlenmektedir. Dolayısıyla bu konuda ilk defa araştırma yapacak olan araştırmacılar çeşitli problemlerle karşılaşmaktadır. Bu çalışma kavram yanılgılarının giderilmesine yönelik olarak daha önce hazırlanmış olan KDMâlerin, bilginin bilişsel yükünü hafifletmek için animasyon, renkli resim, analoji gibi görsel-işitsel öğelerle desteklenerek bilgisayar ortamına aktarılmasına ve içerik düzenlemede etkili olacağı, çevirim içi sohbet, mesaj, forum gibi olanaklara imkan verdiği için öğrenciler arasında ve öğrenciler ile araştırmacılar arasında her an iletişim ve etkileşimi sağlayacağı düşünülen, daha önce genellikle uzaktan eğitim çalışmalarında kullanılan ve açık kaynak kodlu bir yazılım olan Moodle-Öğretim Yönetim Sisteminin kullanılmasına yönelik bir ders uygulaması örneği sunmak amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmanın eğitim araştırmacılarına ve öğretmenlere, kavram yanılgıları, kavramsal değişim, BDÖ materyali geliştirme ve e-öğrenme konularında faydalı bilgiler sunacağı ve daha sonra yapılacak araştırmalara kaynak teşkil edeceği düşünülmektedir.
Kavram Yanılgıları Bilgisayar Destekli Kavramsal Değişim Metinleri Moodle Öğretim Yönetim Sistemi Fotosentez
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2011 |
Submission Date | August 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 29 Issue: 29 |