BibTex RIS Kaynak Göster

Computer Assisted Conceptual Change Texts: An Example of Lesson Process

Yıl 2011, Cilt: 29 Sayı: 29, 73 - 88, 01.01.2011

Öz

Misconceptions, that students have, must be determined and overcomed for meaningful and permanent learning. Different instructional methods have to be used to determined students’ misconceptions. One of the effective methods using for this purpose is conceptual change texts (CCT). İt is explained that CCT are effective method because they reveal contradictions between scientifically accepted trues and the students’ probable misconceptions. The other effective method to overcome students’ misconceptions is “Computer Assisted Instruction” (CAI). CAI is an instructional method which increases the students’ motivation and assists the process of instruction, supply the individual learning environment to students and students are active when they are learning anything. In the last years it is seemed that CCT has been using frequently in studies about misconceptions in Turkey. However, when examine this study, while CAI can symbolize the information so students can learn meaningfully and permanently; but it is seemed those researchers haven’t used the CAI. Thus, the first researchers in this field meet with various difficulties. In this study, it was aimed that preparing computer assisted conceptual change texts for overcoming pre-service science teachers’ misconceptions and presenting an example of lesson process suitable for this method. For this aim, we used Moodle-Learning Management Systems. Moodle is an Open Source software package and it has generated instructional materials, assignments, exams, forums, chat rooms, and links. It is generally used in e-learning studies. It was thought that this study would present useful information about misconceptions, conceptual change, developing CAI materials and e-learning to new researchers and teachers and also it would contribute for new researchers using computer assisted conceptual change texts and moodle learning management systems in their studies for the first time.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. (2006). Aktif Öğrenme (Geliştirilmiş 8.
  • Baskı). İzmir: Biliş Yayınları.
  • Akgün, A. ve Aydın, M. (2009). Erime ve çözünme konusundaki kavram yanılgılarının ve bilgi eksiklerinin giderilmesinde yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına dayalı grup Bahar, M. (2006). 4-8.sınıflar fen ve teknoloji çalışmalarının kullanılması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27), 190-201
  • Akkoyunlu, B. (1998). Bilgisayar ve eğitimde kullanılması: Çağdaş eğitimde yeni teknolojiler. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.
  • Akpınar, Y. (1999). Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uygulamalar. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Aydın, C. Ç. ve Biroğul, S. (2008). E-öğrenmede açık kaynak kodlu öğretim yönetim sistemleri ve moodle. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 1(2), 31-36. öğretim programına genel bir bakış. M. Bahar (Ed.), Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Baki, A. ve Öztekin, B. (2001). Bilgisayar donanımlı ortamda fonksiyon ve grafiklerin öğretimi. Matematik Etkinlikleri Sempozyumu, Ankara.
  • Büyükkasap, E. ve Samancı, O. (1998). İlköğretim öğrencilerinin ışık hakkındaki yanlış kavramları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 4(5), 109-120.
  • Chambers, K. S., and Andre, T. (1997). Gender, prior knowledge, interest and experience in electricity and conceptual change text manipulations in learning abaut direct current. Journal of Research in Science Teaching, 34, 107-123.
  • Coll, R. and Treagust D. F. (2001). Learners’ use of analogy and alternative conceptions for chemical bonding. Australian Science Teachers Journal, Volume 48(1), 24-32.
  • Coştu, B., Çepni, S. ve Yeşilyurt, M. (2002). Hal değişimi ile ilgili kavram yanılgılarına yönelik bilgisayar destekli materyallerin kullanılması. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Çepni, S., Taş, E., and Köse, S. (2006). The effects of computer assisted materials on students’ cognitive levels, misconceptions and attitude towards science. Computers and Education, (46), 192-205.
  • Çepni, S., Bayri, N. ve Özsevgeç, T. (2007). Kalıcı kavramsal değişimde 5E modelinin etkiliği. Edu 7, 2(2).
  • Çevik, A. (2008, January). Moodle öğrenme yönetim sistemi yönetimindeki karşılaşılabilecek olası sorunlar ve çözüm önerileri. 8th International Educational Technology Conference, Anadolu University, Eskişehir.
  • Demirci, N. (2003). Bilgisayarla etkili öğretme stratejileri ve fizik öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Doğru, P. (2002). Improving conceptual change concerning diffision and osmosis through a combined strategy: concept mapping and conceptual change texts. Yüksek Lisans Tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ertapınar, H., Demircioğlu, H., Geban, Ö. ve Yavuz, D. (1998). Benzeşme ve bilgisayarlı öğretimin mol kavramını anlamaya etkisi. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri (ss. 173-175). Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi.
  • Guzzetti, B. J., Snyder, T. E., and Glass, G. V. (1992). Promoting conceptual change in science: Can texts be used effectively? Journal of Reading, 35(8), 642-649.
  • Guzzetti, B. J., Williams, W. O., Skeels, S. A., and Wu, S. M. (1997). Influence of text structure on learning counterintuitive physics concepts. Journal of Research in Science Teaching, 34, 701-719.
  • Guzzetti, B. J. (2000). Learning counter-intuitive science concepts: What have we learned from over a decade of research? Reading & writing quarterly,16 (2), 89-95.
  • Hynd, C. R., McWhorte, Y. J., Phares, V. L., and Suttles, C. W. (1994). The role of instructional variables in conceptual change in high school physics topics. Journal of Research in Science Teaching, 31(9), 933-946.
  • Hynd, C., Alvermann, D., and Qian, G. (1997). Preservice elemantary school teachers’ conceptual change abaut projectile motion: refutation text, demonstration, affective factors and relevance. Science Education, 81, 1-27.
  • Köse, S., Ayas, A. ve Taş, E. (2003). Bilgisayar destekli öğretimin kavram yanılgıları üzerine etkisi: fotosentez. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1),106-112.
  • Köse, S. (2004). Fen bilgisi öğretmen adaylarında fotosentez ve bitkilerde solunum konularında görülen kavram yanılgılarının giderilmesinde kavram haritalarıyla verilen kavram değişim metinlerinin etkisi. Yayımlanmış Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Köse, S., Ayas, A., and Uşak, M. (2006). The effect of conceptual change texts instructions on overcoming prospectivescience teachers’ misconceptions of photosynthesis and respiration in plants. International Journal of Environmental and Science Education 1(1), 25-52.
  • Köse, S. ve Uşak, M. (2007). Fen eğitiminde kavramsal değişim metinleri: örnek bir ders uygulaması. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat.
  • Köse, S., Gezer, K., Bilen, K. ve Gencer, A. (2007). Bilgisayar destekli öğretim materyalinin canlıların sınıflandırılması konusunda öğrencilerin başarı düzeyine ve bilgisayara yönelik tutumlarına etkisi. Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 287-298.
  • Mikkilä-Erdmann, M. (2001). Improving conceptual change concerning photosynthesis through text design. Learning and instruction, 11, 241-257.
  • Ocak, S. Y. (2000). Effectiveness of conceptual change ınstruction on overcoming students’ misconceptions of mechanical energy at 10th grade level. Yüksek Lisans Tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Osborne, R., and Wittrock, M. C. (1983) Learning science: a generative process. Science Education, 67(4), 489-508.
  • Özkan, Ö., Tekkaya, C. ve Geban, Ö. (Eylül, 2001). Ekoloji konularındaki kavram yanılgılarının kavramsal değişim metinleri ile giderilmesi. Yeni Binyılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Özmen, H. ve Demircioğlu, G. (2003). Asitler ve bazlar konusundaki öğrenci yanlış anlamalarının giderilmesinde kavram değişim metinlerinin etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 159, 111–119.
  • Pektaş, H. M., Çelik, H., Katrancı, M. ve Köse, S. (2009). 5. sınıflarda ses ve ışık ünitesinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 657-666.
  • Pınarbaşı, T. (2002). Çözünürlükle ilgili kavramların anlaşılmasında kavramsal değişim yaklaşımının etkinliğinin incelenmesi. Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Posner, G. J., Strike, K.A., Hewson, P. W., and Gertzog, W. A. (1982). Accommodation of a scientific conception: towards a theory of conceptual change. Science Education, 66(2), 211-217.
  • Smith, E. L., Blakeslee, T. D., and Anderson, C. W. (1993). Teaching strategies associated with conceptual change learning in science. Journal of Research in Science Teaching, 30 (2), 111-126.
  • Şahan, H. H. (2005). İnternet tabanlı öğretim. M. Bahar (Ed.), Eğitimde yeni yönelimler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Şahin, T. Y. ve Yıldırım, S. (1999). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Üce, M. ve Sarıçayır, H. (2002). Üniversite 1. sınıf genel kimya dersinde asit-baz konusunun öğretiminde kavramsal değişim metinleri ve kavram haritalarının kullanılması. M.Ü Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 16, 163-170.
  • Ünal, S. (2007). Atom ve molekülleri bir arada tutan kuvvetler konularının öğretilmesinde yeni bir yaklaşım: BDÖ ve KDM’nin birlikte kullanımının kavramsal değişime etkisi. Yayımlanmış Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Wang, T., and Andre, T. (1991). Conceptual change texts versus traditional text application questions versus no questions in learning abaut electricity. Contemporary educational psychology, 16, 103-116.
  • Yürük, N. ve Çakır, Ö. S. (2000). Lise öğrencilerinde oksijenli ve oksijensiz solunum konusunda görülen kavram yanılgılarının saptanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 85-191.

Bilgisayar Destekli Kavramsal Değişim Metinleri: Örnek Bir Ders Uygulaması

Yıl 2011, Cilt: 29 Sayı: 29, 73 - 88, 01.01.2011

Öz

Anlamlı ve kalıcı bir şekilde öğrenmenin gerçekleştirilebilmesi için öğrencilerde görülen kavram yanılgılarının belirlenmesi ve giderilmesi gerekmektedir. Kavram yanılgıları geleneksel yöntemlerin dışında farklı öğretim yöntemleri kullanılarak giderilmeye çalışılmalıdır. Kavramsal değişim metinleri (KDM), öğrencilerin sahip olduğu kavram yanılgılarının giderilmesinde ve kavramsal değişimin sağlanmasında sıklıkla kullanılan yöntemlerden biridir. KDM’nin doğru fikirlerle yanlış fikirleri karşılaştırarak kavramsal çelişki oluşturduğu için başarılı olduğu ifade edilmektedir. Kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılan etkili yöntemlerden bir diğeri de “Bilgisayar Destekli Öğretim (BDÖ)”dir. BDÖ öğretim sürecini ve öğrenci motivasyonunu güçlendirme, öğrencilere bireysel ve kendi hızlarına göre öğrenme imkanı sunma ve kendi öğrenmelerinde aktif rol alma gibi amaçlarla bir öğretim aracı olarak bilgisayardan faydalanma olarak tanımlanabilir. Son yıllarda ülkemizde kavram yanılgılarının giderilmesine yönelik yapılan çalışmalarda KDM’nin yoğun olarak kullanıldığı görülmektedir. Ancak yapılan çalışmalar incelendiğinde, KDM’ler hazırlanırken bireyin bilgileri belleğinde hem grafiksel, hem de sembolik olarak temsil etmesine olanak sağlayarak, hem öğrenmeyi daha anlamlı, hem de daha kalıcı kılmaya yarayan BDÖ uygulamalarından yeterince faydalanılmadığı gözlenmektedir. Dolayısıyla bu konuda ilk defa araştırma yapacak olan araştırmacılar çeşitli problemlerle karşılaşmaktadır. Bu çalışma kavram yanılgılarının giderilmesine yönelik olarak daha önce hazırlanmış olan KDM’lerin, bilginin bilişsel yükünü hafifletmek için animasyon, renkli resim, analoji gibi görsel-işitsel öğelerle desteklenerek bilgisayar ortamına aktarılmasına ve içerik düzenlemede etkili olacağı, çevirim içi sohbet, mesaj, forum gibi olanaklara imkan verdiği için öğrenciler arasında ve öğrenciler ile araştırmacılar arasında her an iletişim ve etkileşimi sağlayacağı düşünülen, daha önce genellikle uzaktan eğitim çalışmalarında kullanılan ve açık kaynak kodlu bir yazılım olan Moodle-Öğretim Yönetim Sisteminin kullanılmasına yönelik bir ders uygulaması örneği sunmak amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmanın eğitim araştırmacılarına ve öğretmenlere, kavram yanılgıları, kavramsal değişim, BDÖ materyali geliştirme ve e-öğrenme konularında faydalı bilgiler sunacağı ve daha sonra yapılacak araştırmalara kaynak teşkil edeceği düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. (2006). Aktif Öğrenme (Geliştirilmiş 8.
  • Baskı). İzmir: Biliş Yayınları.
  • Akgün, A. ve Aydın, M. (2009). Erime ve çözünme konusundaki kavram yanılgılarının ve bilgi eksiklerinin giderilmesinde yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına dayalı grup Bahar, M. (2006). 4-8.sınıflar fen ve teknoloji çalışmalarının kullanılması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27), 190-201
  • Akkoyunlu, B. (1998). Bilgisayar ve eğitimde kullanılması: Çağdaş eğitimde yeni teknolojiler. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.
  • Akpınar, Y. (1999). Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uygulamalar. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Aydın, C. Ç. ve Biroğul, S. (2008). E-öğrenmede açık kaynak kodlu öğretim yönetim sistemleri ve moodle. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 1(2), 31-36. öğretim programına genel bir bakış. M. Bahar (Ed.), Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Baki, A. ve Öztekin, B. (2001). Bilgisayar donanımlı ortamda fonksiyon ve grafiklerin öğretimi. Matematik Etkinlikleri Sempozyumu, Ankara.
  • Büyükkasap, E. ve Samancı, O. (1998). İlköğretim öğrencilerinin ışık hakkındaki yanlış kavramları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 4(5), 109-120.
  • Chambers, K. S., and Andre, T. (1997). Gender, prior knowledge, interest and experience in electricity and conceptual change text manipulations in learning abaut direct current. Journal of Research in Science Teaching, 34, 107-123.
  • Coll, R. and Treagust D. F. (2001). Learners’ use of analogy and alternative conceptions for chemical bonding. Australian Science Teachers Journal, Volume 48(1), 24-32.
  • Coştu, B., Çepni, S. ve Yeşilyurt, M. (2002). Hal değişimi ile ilgili kavram yanılgılarına yönelik bilgisayar destekli materyallerin kullanılması. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Çepni, S., Taş, E., and Köse, S. (2006). The effects of computer assisted materials on students’ cognitive levels, misconceptions and attitude towards science. Computers and Education, (46), 192-205.
  • Çepni, S., Bayri, N. ve Özsevgeç, T. (2007). Kalıcı kavramsal değişimde 5E modelinin etkiliği. Edu 7, 2(2).
  • Çevik, A. (2008, January). Moodle öğrenme yönetim sistemi yönetimindeki karşılaşılabilecek olası sorunlar ve çözüm önerileri. 8th International Educational Technology Conference, Anadolu University, Eskişehir.
  • Demirci, N. (2003). Bilgisayarla etkili öğretme stratejileri ve fizik öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Doğru, P. (2002). Improving conceptual change concerning diffision and osmosis through a combined strategy: concept mapping and conceptual change texts. Yüksek Lisans Tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ertapınar, H., Demircioğlu, H., Geban, Ö. ve Yavuz, D. (1998). Benzeşme ve bilgisayarlı öğretimin mol kavramını anlamaya etkisi. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri (ss. 173-175). Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi.
  • Guzzetti, B. J., Snyder, T. E., and Glass, G. V. (1992). Promoting conceptual change in science: Can texts be used effectively? Journal of Reading, 35(8), 642-649.
  • Guzzetti, B. J., Williams, W. O., Skeels, S. A., and Wu, S. M. (1997). Influence of text structure on learning counterintuitive physics concepts. Journal of Research in Science Teaching, 34, 701-719.
  • Guzzetti, B. J. (2000). Learning counter-intuitive science concepts: What have we learned from over a decade of research? Reading & writing quarterly,16 (2), 89-95.
  • Hynd, C. R., McWhorte, Y. J., Phares, V. L., and Suttles, C. W. (1994). The role of instructional variables in conceptual change in high school physics topics. Journal of Research in Science Teaching, 31(9), 933-946.
  • Hynd, C., Alvermann, D., and Qian, G. (1997). Preservice elemantary school teachers’ conceptual change abaut projectile motion: refutation text, demonstration, affective factors and relevance. Science Education, 81, 1-27.
  • Köse, S., Ayas, A. ve Taş, E. (2003). Bilgisayar destekli öğretimin kavram yanılgıları üzerine etkisi: fotosentez. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1),106-112.
  • Köse, S. (2004). Fen bilgisi öğretmen adaylarında fotosentez ve bitkilerde solunum konularında görülen kavram yanılgılarının giderilmesinde kavram haritalarıyla verilen kavram değişim metinlerinin etkisi. Yayımlanmış Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Köse, S., Ayas, A., and Uşak, M. (2006). The effect of conceptual change texts instructions on overcoming prospectivescience teachers’ misconceptions of photosynthesis and respiration in plants. International Journal of Environmental and Science Education 1(1), 25-52.
  • Köse, S. ve Uşak, M. (2007). Fen eğitiminde kavramsal değişim metinleri: örnek bir ders uygulaması. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat.
  • Köse, S., Gezer, K., Bilen, K. ve Gencer, A. (2007). Bilgisayar destekli öğretim materyalinin canlıların sınıflandırılması konusunda öğrencilerin başarı düzeyine ve bilgisayara yönelik tutumlarına etkisi. Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 287-298.
  • Mikkilä-Erdmann, M. (2001). Improving conceptual change concerning photosynthesis through text design. Learning and instruction, 11, 241-257.
  • Ocak, S. Y. (2000). Effectiveness of conceptual change ınstruction on overcoming students’ misconceptions of mechanical energy at 10th grade level. Yüksek Lisans Tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Osborne, R., and Wittrock, M. C. (1983) Learning science: a generative process. Science Education, 67(4), 489-508.
  • Özkan, Ö., Tekkaya, C. ve Geban, Ö. (Eylül, 2001). Ekoloji konularındaki kavram yanılgılarının kavramsal değişim metinleri ile giderilmesi. Yeni Binyılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Özmen, H. ve Demircioğlu, G. (2003). Asitler ve bazlar konusundaki öğrenci yanlış anlamalarının giderilmesinde kavram değişim metinlerinin etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 159, 111–119.
  • Pektaş, H. M., Çelik, H., Katrancı, M. ve Köse, S. (2009). 5. sınıflarda ses ve ışık ünitesinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 657-666.
  • Pınarbaşı, T. (2002). Çözünürlükle ilgili kavramların anlaşılmasında kavramsal değişim yaklaşımının etkinliğinin incelenmesi. Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Posner, G. J., Strike, K.A., Hewson, P. W., and Gertzog, W. A. (1982). Accommodation of a scientific conception: towards a theory of conceptual change. Science Education, 66(2), 211-217.
  • Smith, E. L., Blakeslee, T. D., and Anderson, C. W. (1993). Teaching strategies associated with conceptual change learning in science. Journal of Research in Science Teaching, 30 (2), 111-126.
  • Şahan, H. H. (2005). İnternet tabanlı öğretim. M. Bahar (Ed.), Eğitimde yeni yönelimler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Şahin, T. Y. ve Yıldırım, S. (1999). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Üce, M. ve Sarıçayır, H. (2002). Üniversite 1. sınıf genel kimya dersinde asit-baz konusunun öğretiminde kavramsal değişim metinleri ve kavram haritalarının kullanılması. M.Ü Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 16, 163-170.
  • Ünal, S. (2007). Atom ve molekülleri bir arada tutan kuvvetler konularının öğretilmesinde yeni bir yaklaşım: BDÖ ve KDM’nin birlikte kullanımının kavramsal değişime etkisi. Yayımlanmış Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Wang, T., and Andre, T. (1991). Conceptual change texts versus traditional text application questions versus no questions in learning abaut electricity. Contemporary educational psychology, 16, 103-116.
  • Yürük, N. ve Çakır, Ö. S. (2000). Lise öğrencilerinde oksijenli ve oksijensiz solunum konusunda görülen kavram yanılgılarının saptanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 85-191.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sacit Köse Bu kişi benim

Fatma Kaya Bu kişi benim

Kutret Gezer Bu kişi benim

İzzet Kara Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2011
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 29 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Köse, S., Kaya, F., Gezer, K., Kara, İ. (2011). Bilgisayar Destekli Kavramsal Değişim Metinleri: Örnek Bir Ders Uygulaması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(29), 73-88.