The ultimate aim of this study is to determine the attitudes of teacher candidates, who participated in School Experience II application in Music Education Departments of Faculties of Education, towards this course. It was also investigated in the study whether the scores obtained from the âSchool Experience II Course Attitude Scaleâ differ significantly according to several variables. The research was carried out on those students (N=35) who participated in the Music Teaching School Experience II application at Marmara University Ataturk Faculty of Education in the Academic Year 2007-2008. The research data have been collected by using the âPersonal Information Formâ prepared by the researcher and the âSchool Experience II Attitude Scaleâ prepared to find out teacher candidatesâ opinions on the âSchool Experience II Courseâ. The collected data have been analyzed by employing percentage frequency, Kruskal Wallis and Mann W. U tests through SPSS software. It was determined after the research that there exist significant differences between studentsâ attitude levels towards the âSchool Experience IIâ course and several variables (p
Yapılan bu araştırmanın temel amacı, Eğitim Fakültelerinin Müzik Eğitimi Anabilim Dallarıânda âOkul Deneyimi IIâ uygulamasına katılan öğretmen adaylarının bu ders ile ilgili tutumlarını ortaya koymaktır. Araştırmada ayrıca âOkul Deneyimi II dersi tutum ölçeğiânden alınan puanların bazı değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırma, 2007-2008 Eğitim-Öğretim yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, Müzik Öğretmenliği Okul Deneyimi II uygulamasına katılan öğrenciler (N=35) üzerinde yapılmıştır. Araştırmadaki veriler, araştırmacının hazırladığı âKişisel bilgi formuâ ile öğretmen adaylarının âOkul Deneyimi II Dersiâ ile ilgili düşüncelerini öğrenmek amacı ile hazırlanmış olan âOkul Deneyimi II Tutum ölçeğiâ kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programı ile yüzdelik frekans, Kruskal Wallis ve Mann W. U testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin âOkul Deneyimi IIâ dersine ilişkin tutum düzeyleri ile bazı değişkenler arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu saptanmıştır (p
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2010 |
Submission Date | August 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 28 Issue: 28 |