BibTex RIS Cite

x

Year 2006, Volume: 19 Issue: 19, 85 - 92, 01.01.2006

Abstract

The purpose of this study was to test the relationships between avoidance goals self consciousness and fear of negative evaluation and to determine the role of fear of negative evaluation on the relationships between avoidance goals and self consciousness. Findings obtained from 932 middle school students indicated that self consciousness was a mediator between fear of negative evaluation and avoidance orientation. In addition, there was an interaction between self consciousness and perception of performance oriented classroom structure for fear of evaluation. Although perception of performance oriented classroom orientation was predictive of fear of negative evaluation, the impact was higher when students were also high self consciousness.

ÖZ BİLİNÇ, OLUMSUZ DEĞERLENDİRİLME

Year 2006, Volume: 19 Issue: 19, 85 - 92, 01.01.2006

Abstract

Bu çalışmanın temel amacı akademik davranışların önemli bir yordayıcısı olan not yöneliminin öz bilinç ve negatif değerlendirilme korkusuyla ilişkilerini belirlemek ve olumsuz değerlendirme korkusunun not yönelimi ile öz bilinç arasındaki ilişkideki işlevini belirlemekti. 932 ortaokul öğrencisinden (454 kız ve 476 erkek) elde edilen bulgular öz bilincin olumsuz değerlendirilme korkusu ile not yönelimi arasındaki ilişkide aracı değişken olarak işlev gördüğünü ortaya çıkarmıştır. Ayrıca, bulgular öğrencilerin sınıf ortamını performans odaklı algıladıkları durumlarda olumsuz değerlendirilme korkularının arttığı ve bu etkinin öz bilinci yüksek öğrenciler için daha belirgin olduğunu ortaya koymuştur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sevgi Özgüngör This is me

Publication Date January 1, 2006
Submission Date August 1, 2014
Published in Issue Year 2006 Volume: 19 Issue: 19

Cite

APA Özgüngör, S. (2006). ÖZ BİLİNÇ, OLUMSUZ DEĞERLENDİRİLME. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(19), 85-92.