BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM FEN LABORATUARI İÇİN TUTUM

Year 2005, Volume: 17 Issue: 17, 21 - 31, 01.01.2005

Abstract

Bu çalışmada bir tutum anketi geliştirilerek öğrencilerin fen laboratuarına olan ilgi ve tutumlarının tespit edilmesine çalışılmıştır. Van ilinde üç ilköğretim kurumunda yürütülmekte olan fen laboratuar uygulamalarında öğrenci başarısını artırmaya yönelik hazırlanan fen laboratuar uygulamalarına paralel olarak tutum araştırması tamamlanmıştır. Örneklemden 30 öğrenci ile mülakat yürütülerek bulgular desteklenmiş ve tartışmalar gerçekleştirilmiştir. İlköğretimde öğrencilerin fen laboratuarına karşı olumlu tutum geliştirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin fen laboratuarına olan ilgilerinin geliştirilebileceği düşüncesiyle bazı öneriler sunularak çalışma tamamlanmıştır.

x

Year 2005, Volume: 17 Issue: 17, 21 - 31, 01.01.2005

Abstract

In this study the students’ interests and attitudes towards science laboratory were determined with an attitude questionnaire developed by the researcher. An attitude research was undertaken, together with science laboratory application, prepared to increase students’ success in the science laboratories of three primary schools in Van. Thirty students were interviewed from participants (about 170 students), findings were supported and discussed. Result has indicated that the students in the primary schools showed positive attitude towards science laboratory. At the end of the study some suggesstions were posed with the hope that the students’ interests could be developed for science laboratory.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mustafa Yeşilyurt This is me

Turgut Kurt This is me

Atilla Temur This is me

Publication Date January 1, 2005
Submission Date August 1, 2014
Published in Issue Year 2005 Volume: 17 Issue: 17

Cite

APA Yeşilyurt, M., Kurt, T., & Temur, A. (2005). İLKÖĞRETİM FEN LABORATUARI İÇİN TUTUM. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(17), 21-31.