The aim of this study is to develop a concept achievement test and implement to students at different grades. To collect data, the designed test consisting of 20 multiple choice questions was used. It was administered to 443 students (from Grade-7, Grade-8, Grade-9 and Grade 10). In addition, the test was examined by a group consists at chemistry educators, chemists and science teachers to check validity. At the end of the examination, they ensured that it was appropriate in terms of its content validity. Moreover, reliability of the test was found as 0, 95 by using Sperman Brown Formula. Although the test informed us about studentsâ understandings of level and their misconceptions, it has difficulties in explaining their reasons. Moreover, it is suggested that several kind of methods should be used to collect data as well as concept achievement test comprises multiple choice questions.
Bu çalışmanın temel amacı çözelti konusunda kavram başarı testi geliştirmek ve farklı öğrenim düzeyindeki öğrencilere uygulamaktadır. Bu çalışmada veri toplama aracı olarak 20 tane çoktan seçmeli sorudan oluşan bir kavram başarı testi hazırlanmıştır. Hazırlanan test farklı öğrenim seviyesindeki 443 öğrenciye uygulanmıştır (7., 8., 9. ve 10. sınıf). Bu çalışmanın sonucunda geliştirilen kavram başarı testinin öğrencilerin anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları hakkında bilgi sağlamasına rağmen bunların nedenlerini açıklamada eksikliklerinin olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanısıra, testin güvenirliliği asıl çalışmada 0,95 olarak belirlenmiştir. Bu değerde testin tutarlı olduğunu göstermektedir. Ayrıca öğretmen ve öğretim üyelerinden oluşan bir panel sonucunda testin kapsam geçerliliğinin iyi olduğu ortaya çıkmıştır. Bu çalışmanın sonucunda çoktan seçmeli testlerin kullanımı esnasında veri toplama işlemi için birden fazla metottun kullanılması gerektiği önerisinde bulunulmuştur. Bunun yanısıra öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgılarının giderilmesi için çeşitli öğretim stratejileri önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2003 |
Submission Date | August 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 14 Issue: 14 |