BibTex RIS Cite

-

Year 2002, Volume: 12 Issue: 12, 60 - 68, 01.02.2002

Abstract

One of the rich components of the oral literature and Turkish culture are proverbs. To date, there have been numerous studies in the literature on Turkish proverbs. Proverbs take their place in the education of Turkish language as anonymous products. There are general objectives, specific objectives and target behavio(u)rs in the curriculum of Turkish education. Proverbs should be utilized in the four general skills of Turkish which are listening, speaking, reading, and writing skills.

TÜRKÇE TEMEL DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNDE ATASÖZLERİNİN KULLANIMI

Year 2002, Volume: 12 Issue: 12, 60 - 68, 01.02.2002

Abstract

Türk kültürünün ve sözlü edebiyatımızın zengin ürünlerinden biri de atasözleridir. Bugüne kadar atasözleri üzerine oldukça fazla sayıda çalışma yapılmıştır. Atasözlerimiz Türkçe öğretiminde anonim bir ürün olarak yer alırlar. Türkçe programında atasözlerimiz ile ilgili genel amaç, özel amaç ve hedef davranışlar bulunmaktadır. Türkçenin dört temel dil becerisi olan dinleme, konuşma, okuma ve yazma çalışmalarında, atasözlerimizden faydalanılmalıdır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Bayram Baş This is me

Publication Date February 1, 2002
Submission Date August 1, 2014
Published in Issue Year 2002 Volume: 12 Issue: 12

Cite

APA Baş, B. (2002). TÜRKÇE TEMEL DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNDE ATASÖZLERİNİN KULLANIMI. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(12), 60-68.