Music, which is one of the main components of humanity culture, is forrned within the existent cultural structure but at the same time participates in formation of culture. Changes in social conformation, requirements and expectations of society have ereated a lot of music genres, vvhich have obtained pubîic approval. (Turkish Music, Vv estern Music, Light Music, Market Music ete.) This vvork is about the position of Turkish and Western music in particular in contemporary music education. The studies that have been done on this subject have indicated that our music has stili been examined in a level which consrsts of stereotyped opinions lacking scientifîc value and academic coherence.
İnsanlık kültürünün temel öğelerinden biri olan müzik, hem kültürel yapıya bağlı kalarak biçimlenir, hem de kültürel oluşuma katkıda bulunur" Toplumsal yapıdaki değişmeler, toplumun gereksinimleri ve beklentileri, beraberinde toplumda yaşantı bulan birçok müzik türünü oluşturmuştur. (Türk Müziği, Batı Müziği, Hafif Müzik, Piyasa Müziği vb.) Bu çalışmanın amacı, bur türlerden Türk ve Batı müziğinin çağdaş müzik eğitimindeki yeri üzerinedir. "Bu alanda yapılan çalışmalar, müziğimizin hala basmakalıp, bilimsel bir değeri ve akademik tutarlılığı olmayan görüşler düzeyinde ele alındığını göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2001 |
Submission Date | August 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 10 Issue: 10 |