Methods created to be used for instrument education
are intended to provide and improve skill-based (psycho-motor) behaviors of
students. Since they involve a systematic structure, these methods are often
used in violin education as a branch of musical instrument education. Entry-level
first fascicle of M. Crickboom Method which is one of these methods is the
subject of this research. In this research, violin playing techniques in the
fascicle are examined, and analyzed the subjects; contents of the method in
terms of learning, to which degree it includes the researches about right and
left hand techniques required to play violin, and what are technical and
musical specifications of exercises, etudes and songs used in this method.
Çalgı eğitiminde kullanılmak üzere
oluşturulan metotlar, öğrencilerin becerişsel (psikomotor) alan davranışlarını
kazandırmaya ve geliştirmeye yöneliktir. Sistematik olması sebebiyle metotlar,
çalgı eğitiminin bir dalı olan keman eğitiminde de sıklıkla kullanılmaktadır.
Bu metotlardan M. Crickboom Metodu’nun başlangıç düzeyindeki birinci fasikülü
araştırmanın konusunu oluşturmaktadır. Bu çalışmada, fasikülde yer alan keman
çalma teknikleri incelenerek; metodun öğretim açısından içeriği, keman çalmak
için gerekli olan sağ ve sol el tekniklerine ilişkin çalışmaları ne ölçüde
kapsadığı; alıştırmaların, etütlerin ve parçaların teknik ve müziksel
özelliklerinin neler olduğu araştırılmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 1, 2016 |
Submission Date | February 3, 2015 |
Acceptance Date | December 19, 2015 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 39 Issue: 39 |