Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Analysis of the First Fascicle of M. Crickboom Method in Violin Education

Yıl 2016, Cilt: 39 Sayı: 39, 131 - 145, 01.01.2016

Öz

Methods created to be used for instrument education
are intended to provide and improve skill-based (psycho-motor) behaviors of
students. Since they involve a systematic structure, these methods are often
used in violin education as a branch of musical instrument education. Entry-level
first fascicle of M. Crickboom Method which is one of these methods is the
subject of this research. In this research, violin playing techniques in the
fascicle are examined, and analyzed the subjects; contents of the method in
terms of learning, to which degree it includes the researches about right and
left hand techniques required to play violin, and what are technical and
musical specifications of exercises, etudes and songs used in this method. 

Kaynakça

  • Arıkan, R. (2007). Araştırma teknikleri ve rapor hazırlama. (6. Baskı). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Aydar, S. Ç. (2002). Evrensel viyola eğitiminin Türkiye boyutu içinde ulusal ekol yaratma araştırması. Yayımlanmamış Sanatta Yeterlilik Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Bademci, V. (2012). Becerişsel alan, erişimin ölçülmesi ve bazı kavramların Türkçe karşılıkları: Erişim (performance), bellilendirme (assessment), çıkın (portfolio), bellik (rubric). Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(8), 44-55.
  • Bademci, V. (1999). Hedefin davranışlara çevrilmesi, davranışlardan seçmeli test maddelerinin yazılması. (Genişletilmiş 3. Baskı). Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Burubatur, M. (2006). Eğitim fakülteleri müzik eğitimi anabilim dallarında birinci sınıf 1. ve 2. yarıyıl viyolonsel eğitiminde en çok kullanılan metot, etüt ve egzersizlerin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Crickboom, M. (1929). Violinschule, theorie und praxis in 5 heften – Vol.I. (Alm. Çev. A. Rappoldi). Brüksel: Schott Edition.
  • Ertürk, S. (1998). Eğitimde program geliştirme. (10. Baskı). Ankara: Meteksan.
  • Günay, E. ve Uçan, A. (1975). Mektupla yükseköğretim, eğitim enstitüleri müzik bölümü, keman-üçüncü mektup. Ankara: Mektupla Öğretim Merkezi.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. (20. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Odabaş, S. ve Erozan, E. (2012). Eğitim bilimlerinde yeni yaklaşımlar. Ankara: Yediiklim Yayıncılık.
  • Özçelik, D. A. (1998). Ölçme ve değerlendirme. (Genişletilmiş 3. Baskı). Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Say, A. (2005). Müzik sözlüğü. (İkinci basım). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Say, A. (2003). Müzik tarihi. (Beşinci basım). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Selanik, C. (2010). Müzik sanatının tarihsel serüveni, müziğin görkemli yolculuğu. (2. Baskı). İstanbul: Doruk Yayımcılık.
  • Senemoğlu, N. (2012). Gelişim, öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Sönmez, V. (2010). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. (16. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tarman, S. (2006). Müzik eğitiminin temelleri. Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
  • Turgut, M. F. (1988). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları. (6. Baskı). Ankara: Saydam Matbaacılık.
  • Türk Dil Kurumu. (2009). Türkçe sözlük. (10. Baskı). Ankara: TDK Yayınları.
  • Uçan, A. (1997). Müzik eğitimi temel kavramlar- ilkeler- yaklaşımlar. (Genişletilmiş 2. Basım). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uçan, A. (1980). Çevreden evrene keman eğitimi üzerine. Çağdaş Eğitim Dergisi, 5(47), 19-27.
  • Yener, F. (2001). Müzik kılavuzu. (Genişletilmiş 6. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (7. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık). http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.549867bd3fa161.79112828 (22 Aralık 2014 tarihinde alınmıştır).

Keman Eğitiminde Kullanılan M. Crickboom Metodunun Birinci Fasikülünün İncelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 39 Sayı: 39, 131 - 145, 01.01.2016

Öz

Çalgı eğitiminde kullanılmak üzere
oluşturulan metotlar, öğrencilerin becerişsel (psikomotor) alan davranışlarını
kazandırmaya ve geliştirmeye yöneliktir. Sistematik olması sebebiyle metotlar,
çalgı eğitiminin bir dalı olan keman eğitiminde de sıklıkla kullanılmaktadır.
Bu metotlardan M. Crickboom Metodu’nun başlangıç düzeyindeki birinci fasikülü
araştırmanın konusunu oluşturmaktadır. Bu çalışmada, fasikülde yer alan keman
çalma teknikleri incelenerek; metodun öğretim açısından içeriği, keman çalmak
için gerekli olan sağ ve sol el tekniklerine ilişkin çalışmaları ne ölçüde
kapsadığı; alıştırmaların, etütlerin ve parçaların teknik ve müziksel
özelliklerinin neler olduğu araştırılmıştır.

Kaynakça

  • Arıkan, R. (2007). Araştırma teknikleri ve rapor hazırlama. (6. Baskı). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Aydar, S. Ç. (2002). Evrensel viyola eğitiminin Türkiye boyutu içinde ulusal ekol yaratma araştırması. Yayımlanmamış Sanatta Yeterlilik Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Bademci, V. (2012). Becerişsel alan, erişimin ölçülmesi ve bazı kavramların Türkçe karşılıkları: Erişim (performance), bellilendirme (assessment), çıkın (portfolio), bellik (rubric). Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(8), 44-55.
  • Bademci, V. (1999). Hedefin davranışlara çevrilmesi, davranışlardan seçmeli test maddelerinin yazılması. (Genişletilmiş 3. Baskı). Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Burubatur, M. (2006). Eğitim fakülteleri müzik eğitimi anabilim dallarında birinci sınıf 1. ve 2. yarıyıl viyolonsel eğitiminde en çok kullanılan metot, etüt ve egzersizlerin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Crickboom, M. (1929). Violinschule, theorie und praxis in 5 heften – Vol.I. (Alm. Çev. A. Rappoldi). Brüksel: Schott Edition.
  • Ertürk, S. (1998). Eğitimde program geliştirme. (10. Baskı). Ankara: Meteksan.
  • Günay, E. ve Uçan, A. (1975). Mektupla yükseköğretim, eğitim enstitüleri müzik bölümü, keman-üçüncü mektup. Ankara: Mektupla Öğretim Merkezi.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. (20. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Odabaş, S. ve Erozan, E. (2012). Eğitim bilimlerinde yeni yaklaşımlar. Ankara: Yediiklim Yayıncılık.
  • Özçelik, D. A. (1998). Ölçme ve değerlendirme. (Genişletilmiş 3. Baskı). Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Say, A. (2005). Müzik sözlüğü. (İkinci basım). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Say, A. (2003). Müzik tarihi. (Beşinci basım). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Selanik, C. (2010). Müzik sanatının tarihsel serüveni, müziğin görkemli yolculuğu. (2. Baskı). İstanbul: Doruk Yayımcılık.
  • Senemoğlu, N. (2012). Gelişim, öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Sönmez, V. (2010). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. (16. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tarman, S. (2006). Müzik eğitiminin temelleri. Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
  • Turgut, M. F. (1988). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları. (6. Baskı). Ankara: Saydam Matbaacılık.
  • Türk Dil Kurumu. (2009). Türkçe sözlük. (10. Baskı). Ankara: TDK Yayınları.
  • Uçan, A. (1997). Müzik eğitimi temel kavramlar- ilkeler- yaklaşımlar. (Genişletilmiş 2. Basım). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uçan, A. (1980). Çevreden evrene keman eğitimi üzerine. Çağdaş Eğitim Dergisi, 5(47), 19-27.
  • Yener, F. (2001). Müzik kılavuzu. (Genişletilmiş 6. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (7. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık). http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.549867bd3fa161.79112828 (22 Aralık 2014 tarihinde alınmıştır).
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Ceyda Çınardal

Şeyda Çilden

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2016
Gönderilme Tarihi 3 Şubat 2015
Kabul Tarihi 19 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 39 Sayı: 39

Kaynak Göster

APA Çınardal, F. C., & Çilden, Ş. (2016). Keman Eğitiminde Kullanılan M. Crickboom Metodunun Birinci Fasikülünün İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(39), 131-145.