Günümüzde teknoloji alanında meydana gelen değişiklikler, işletmeleri ve kuruluşları iletişim alanında hızlı bir değişime itmektedir. İşletmeler, teknolojik gelişmeler ışığında, kurumsal iletişim araçlarını geliştirmekte ve güncellemektedir. Bu durum dijital devlet uygulamalarında da birtakım değişikliklere neden olmuş ve kamuya ait kurumlarda bu konuda ciddi adımlar atılmıştır. Kamuda verilen en önemli hizmetlerin başında gelen güvenlik hizmetleri, bu durumdan etkilenerek sunduğu bazı hizmetleri dijital alanda vermeye başlamıştır. Özellikle bu alanda web sitelerinin zaman ve mekân sınırlamasını ortadan kaldırması nedeniyle, kurumsal web siteleri kurumların halkla ilişkiler politikalarında kullandıkları en önemli araçlardan biridir. Yapılan bu çalışmada Türkiye’de güvenlik hizmetinin sağlanmasından sorumlu olan T.C. İçişleri Bakanlığı bünyesinde faaliyetlerine devam eden genel kolluk kuvvetleri olan Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı’na ait kurumsal web siteleri ilgili kurumların halkla ilişkiler, tanıtım ve iletişim faaliyetlerinde nasıl kullanıldıkları, kullanım durumlarının ne seviyede olduğunun tespiti amacıyla içerik analizi yöntemi ile genel bir incelemeye tabi tutulmuş ve çalışma kapsamında incelenen her üç kuruma ait web sitelerini birbirinden ayıran ciddi farklılıklar olmadığı tespit edilmiştir.
Kolluk ve Güvenlik Web Sitesi İletişim Halkla İlişkiler İçerik Analizi
Today, changes in the field of technology push businesses and organisations to a rapid change in the field of communication. Businesses are developing and updating their corporate communication tools in the light of technological developments. This situation has also caused some changes in digital state applications and serious steps have been taken in this regard in public institutions. Security services, which are among the most important services provided in the public sector, have been affected by this situation and have started to provide some of their services in the digital field. Especially in this field, corporate websites are one of the most important tools used by organisations in their public relations policies, as websites eliminate time and space limitations. In this study, the corporate websites of the General Directorate of Security, General Command of Gendarmerie and Coast Guard Command, which are the general law enforcement forces that continue their activities under the Ministry of Interior, which is responsible for the provision of security services in Turkey, have been subjected to a general examination by content analysis method in order to determine how they are used in the public relations, promotion and communication activities of the relevant institutions and what level their usage status is, and it has been determined that there are no serious differences that distinguish the websites of all three institutions examined within the scope of the study.
Law Enforcement and Security Web Site Communication Public Relations Content Analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Halkla İlişkiler |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 28 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 1 |