Research Article
BibTex RIS Cite

Süsleme Amaçlı Emoji Algısı: Namık Kemal Üniversitesi Örneği Üzerine

Year 2018, Issue: 32, 179 - 188, 13.07.2018
https://doi.org/10.30794/pausbed.424870

Abstract

Akıllı telefon ve bilgisayarın yaygınlaştığı günümüzde yazılı mesajlaşmalar günlük hayatımızın bir parçası haline gelmiştir. Bu mesajlaşmalarda göndericin hissiyatını doğru bir şekilde alıcıya iletebilmesi için emoji kullanımına başvurduğu görülmektedir. Japonca resim anlamına gelen e ile harf anlamına gelen moji kelimesinin birleşiminden meydana gelen emoji kelimesi; yazılı mesajlarda duyguları ya da bir takım kavramları ifade etmede kullanılan görsel simge olarak tanımlanır. Emojiler duygu bildiren ve süsleme amaçlı olarak ikiye ayrılmaktadır. 
Bu çalışmanın amacı, yazılı mesajda süsleme amaçlı emoji kullanımının alıcıda oluşturduğu etkileri cinsiyet faktörünü göz önünde bulundurarak incelemektir. Çalışmaya Namık Kemal Üniversitesi’ne mensup 120 öğrenci katılım göstermiştir. Göndericinin kadın ve erkek olarak betimlendiği iki farklı senaryo hazırlanarak, alıcı rolünü üstlenen katılımcılara çeşitli mesajlar gösterilmiş, her bir mesajın ardından göndericiden edindikleri çeşitli duyguları değerlendirmeleri istenmiştir. Araştırma sonucunda, kadın alıcıların süsleme amaçlı emoji kullanan kadın göndericileri daha ‘güvenilir’, ‘sorumluluk sahibi’ ve ‘yakın’ olarak değerlendirdikleri anlaşılmıştır.

References

  • Çeken, B., Arslan, A. A., & Tuğrul, D. (2017). İletişimde Emojilerin Kullanımı ve İncelenmesi. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum Eğitim Bilimleri Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(16), 91-106. Gökaliler, E; Saatcıoğlu, E.(2016) Bir Reklam Unsuru Olarak Emoji Kullanımı: Emoji İçerikli Reklamlara Yönelik Tutum Araştırması. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 19(2) s.63-91. Satake,H. (2005). Mēru buntai to sore o sasaeru mono. Kōza shakai gengo kagaku,2, 56-68. Kitamura, H., & Sato S. (2009). Effect of Pictograms in Text-messaging on Impression Formation of Female Students. Japanese Journal of Research on Emotion, 17 (2 ), 148 - 156. Takehara,T.,&Kuribayashi,K.(2006). Effects of E-Mails Containing Various Types of Emoticons on Receivers' Impression Formation. Kansei Kōgaku Kenkyū Ronbun-Shū,,6(4),83-90. Toksöz,L.,&Kahraman,C.(2017).Türk Üniversite Öğrencilerinin Emoji Algısı. Humanitas, 5(9), 247-256. Toksöz, L. (2018). Duygu Bildiren Emoji Kullanımının Türk Üniversite Öğrencileri Üzerindeki Etkisi. Humanitas, (Yayın Aşamasında). https://i-d.vice.com/jp/article/emoji-creator-shigetaka-kurita;erişim tarihi: 15.12.2017 https://en. oxforddictionaries. com/ word-of-the-year/word-of-the-year-2015; erişim tarihi: 15.12.2017 https://www.fikrimuhim.com/Binary/I mages/ Upload/ Report/DA _Emoji% 20 Arastirmasi.pdf; Erişim Tarihi 15.12.2017
Year 2018, Issue: 32, 179 - 188, 13.07.2018
https://doi.org/10.30794/pausbed.424870

Abstract

References

  • Çeken, B., Arslan, A. A., & Tuğrul, D. (2017). İletişimde Emojilerin Kullanımı ve İncelenmesi. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum Eğitim Bilimleri Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(16), 91-106. Gökaliler, E; Saatcıoğlu, E.(2016) Bir Reklam Unsuru Olarak Emoji Kullanımı: Emoji İçerikli Reklamlara Yönelik Tutum Araştırması. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 19(2) s.63-91. Satake,H. (2005). Mēru buntai to sore o sasaeru mono. Kōza shakai gengo kagaku,2, 56-68. Kitamura, H., & Sato S. (2009). Effect of Pictograms in Text-messaging on Impression Formation of Female Students. Japanese Journal of Research on Emotion, 17 (2 ), 148 - 156. Takehara,T.,&Kuribayashi,K.(2006). Effects of E-Mails Containing Various Types of Emoticons on Receivers' Impression Formation. Kansei Kōgaku Kenkyū Ronbun-Shū,,6(4),83-90. Toksöz,L.,&Kahraman,C.(2017).Türk Üniversite Öğrencilerinin Emoji Algısı. Humanitas, 5(9), 247-256. Toksöz, L. (2018). Duygu Bildiren Emoji Kullanımının Türk Üniversite Öğrencileri Üzerindeki Etkisi. Humanitas, (Yayın Aşamasında). https://i-d.vice.com/jp/article/emoji-creator-shigetaka-kurita;erişim tarihi: 15.12.2017 https://en. oxforddictionaries. com/ word-of-the-year/word-of-the-year-2015; erişim tarihi: 15.12.2017 https://www.fikrimuhim.com/Binary/I mages/ Upload/ Report/DA _Emoji% 20 Arastirmasi.pdf; Erişim Tarihi 15.12.2017
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sociology
Journal Section Articles
Authors

Levent Toksöz

Publication Date July 13, 2018
Acceptance Date February 19, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 32

Cite

APA Toksöz, L. (2018). Süsleme Amaçlı Emoji Algısı: Namık Kemal Üniversitesi Örneği Üzerine. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(32), 179-188. https://doi.org/10.30794/pausbed.424870
AMA Toksöz L. Süsleme Amaçlı Emoji Algısı: Namık Kemal Üniversitesi Örneği Üzerine. PAUSBED. July 2018;(32):179-188. doi:10.30794/pausbed.424870
Chicago Toksöz, Levent. “Süsleme Amaçlı Emoji Algısı: Namık Kemal Üniversitesi Örneği Üzerine”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, no. 32 (July 2018): 179-88. https://doi.org/10.30794/pausbed.424870.
EndNote Toksöz L (July 1, 2018) Süsleme Amaçlı Emoji Algısı: Namık Kemal Üniversitesi Örneği Üzerine. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 32 179–188.
IEEE L. Toksöz, “Süsleme Amaçlı Emoji Algısı: Namık Kemal Üniversitesi Örneği Üzerine”, PAUSBED, no. 32, pp. 179–188, July 2018, doi: 10.30794/pausbed.424870.
ISNAD Toksöz, Levent. “Süsleme Amaçlı Emoji Algısı: Namık Kemal Üniversitesi Örneği Üzerine”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 32 (July 2018), 179-188. https://doi.org/10.30794/pausbed.424870.
JAMA Toksöz L. Süsleme Amaçlı Emoji Algısı: Namık Kemal Üniversitesi Örneği Üzerine. PAUSBED. 2018;:179–188.
MLA Toksöz, Levent. “Süsleme Amaçlı Emoji Algısı: Namık Kemal Üniversitesi Örneği Üzerine”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, no. 32, 2018, pp. 179-88, doi:10.30794/pausbed.424870.
Vancouver Toksöz L. Süsleme Amaçlı Emoji Algısı: Namık Kemal Üniversitesi Örneği Üzerine. PAUSBED. 2018(32):179-88.