Akıllı telefon ve bilgisayarın yaygınlaştığı günümüzde yazılı mesajlaşmalar günlük hayatımızın bir parçası haline gelmiştir. Bu mesajlaşmalarda göndericin hissiyatını doğru bir şekilde alıcıya iletebilmesi için emoji kullanımına başvurduğu görülmektedir. Japonca resim anlamına gelen e ile harf anlamına gelen moji kelimesinin birleşiminden meydana gelen emoji kelimesi; yazılı mesajlarda duyguları ya da bir takım kavramları ifade etmede kullanılan görsel simge olarak tanımlanır. Emojiler duygu bildiren ve süsleme amaçlı olarak ikiye ayrılmaktadır.
Bu çalışmanın amacı, yazılı mesajda süsleme amaçlı emoji kullanımının alıcıda oluşturduğu etkileri cinsiyet faktörünü göz önünde bulundurarak incelemektir. Çalışmaya Namık Kemal Üniversitesi’ne mensup 120 öğrenci katılım göstermiştir. Göndericinin kadın ve erkek olarak betimlendiği iki farklı senaryo hazırlanarak, alıcı rolünü üstlenen katılımcılara çeşitli mesajlar gösterilmiş, her bir mesajın ardından göndericiden edindikleri çeşitli duyguları değerlendirmeleri istenmiştir. Araştırma sonucunda, kadın alıcıların süsleme amaçlı emoji kullanan kadın göndericileri daha ‘güvenilir’, ‘sorumluluk sahibi’ ve ‘yakın’ olarak değerlendirdikleri anlaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 13, 2018 |
Acceptance Date | February 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 32 |