Abstract
Bu araştırmanın amacı; okulöncesi öğretmenlerin sınıf içerisinde oluşan zorbalık davranışları ile ilgili tespitleri, görüşleri ve zorbalık davranışları karşısında ve önlem olarak uyguladıkları stratejilerinin belirlenmesidir. Okulöncesi öğretmenlerin algı ve goruşlerini belirlemek için “yarı yapılandırılmış görüşme formu” kullanılmıştır ve her bir öğretmen ile bireysel görüşmeler yapılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde betimsel analiz kullanılmıştır. Yapılan betimsel analizi sonucunda, okulöncesi öğretmenlerinin sınıf içerisinde zorbalık davranışların içeriklerini tanımlayabildikleri görülmüştür. Öğretmenler, en sık fiziksel zorbalık ve sözel zorbalık sınıf içerisinde gözledikleri, zorbalığın nedenleri olarak en fazla aile faktörünün etki ettiğini, zorbalık davranışlarıyla en çok karşılaştıkları yer ise sınıf içi olduğu, etkinlik olarak en çok serbest zaman etkinliği, olduğunu, fiziksel olarak yaşıtlardan büyük(iri-kilolu) olan çocukların daha çok zorbalık davranışlarında bulundukları, pasif ve çekingen ile fiziksel olarak zayıf –güçsüz çocukların en fazla kurban oldukları, zorbalık davranışları karşısında, en fazla çocuk ile davranışı hakkında konuşmak stratejilerini uyguladıkları, zorbalık davranışlarını önlemek için ise “Kuralları görsel olarak oluşturmak”çalışmaları yaptıkları ifadelerinde belirtilmiştir.