Bu araştırma, Almanya ve Avusturya’dan Türkiye’ye dönmüş olan Türklerin izlenim yönetimi taktikleri davranışları üzerinde yüksek ve düşük bağlamlı iletişim tarzının etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırma hipotezleri, Türkiye’de çalışan toplam 51 kişilik bir örneklem üzerinde test edilmiştir. Veriler çevrimiçi anket şeklinde toplanmıştır. Araştırmada güvenilirlik analizleri yapılmıştır ve ölçekler güvenilir bulunmuştur. İlişkiler pearson korelasyon analizi ile test edilmiştir. Araştırma sonucunda, iletişim tarzı ile izlenim yönetimi taktikleri arasında istatistikî olarak yüksek bağlam boyutunda pozitif ve düşük bağlam boyutunda negatif yönlü bir ilişki olduğu saptanmıştır. Çalışmanın diğer bir anlamlı bulgusu, yapılan fark analizinde ortaya çıkmıştır. Yurtdışından gelen Türklerin Almanya ve Avusturya’ya dönük algılarıyla Türkiye’de ki algıları izlenim yönetimi taktikleri kullanma seviyesi ile yüksek bağlam ve düşük bağlam iletişim özelliklerine dair algıları karşılaştırılmış ve sonuç olarak Almanya ve Avusturya’yı düşük bağlamlı algıladıkları ve izlenim yönetimini daha az kullanıldığını algıladıkları görülmüştür. Çalışmada ortaya çıkan sonuç göstermektedir ki, Almanya ve Avusturya’da düşük bağlamlı, Türkiye’de ise yüksek bağlamlı iletişim tercih edilmektedir. Aynı şekilde araştırmaya katılanların Almanya ve Avusturya’da Türkiye’ye kıyasla daha az izlenim yönetimi taktiklerine başvurdukları istatistiksel olarak anlamlı saptanmıştır. Bu bulgular önceki çalışmalarda Almanya ve Avusturya’nın kültürel olarak düşük bağlamlı iletişimi tercih ettiklerini ve nadiren izlenim yönetimi taktiklerine başvurduklarını, Türkiye’de insanların ise yüksek bağlamlı iletişim kurduklarını ve izlenim yönetimi taktiklerini sıkça kullandıklarını öne süren çalışmaları desteklemektedir.
This paper examines the influence of high and low context communication on the behavior of using impression management tactics of Turkish people who returned from Austria and Germany. The study’s hypothesis, has been tested on 51 employees working in Turkey. Data of the study was collected through an online survey. Reliability analyses have been performed and scales proved reliable. Statistical relationships have been tested with Pearson correlation analyses. Following the results of the study, it could be determined that there is a statistical relationship between communication style and impression management positively at the high context dimension and negatively at the low context dimension. Another meaningful finding of the study occurred by conducting the paired-samples t-test. Turkish employees who came from Austria and Germany on the one hand perceived Austria and Germany with low context and low impression management tactics, on the other hand, they detected Turkey with high context and much engagement in impression management tactics. The results of the study show that low-context communication is preferred in Germany and Austria and high context communication in Turkey.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Finance |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 26, 2021 |
Acceptance Date | November 18, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 45 |