İşitme kaybı dünyada en yaygın olarak görülen engel türlerinden birisidir. Dünya SağlıkÖrgütü, 2005 yılında dünyada 278 milyon işitme engelli birey olduğunu belirtmektedir.Bunun 68 milyonunu işitme engelli çocuklar oluşturmaktadır. Türkiye'de ise, 0-19yaşları arasında 63.173 işitme kayıplı çocuk bulunmaktadır. İşitme engelli çocuklar,işitme yetersizliklerinin özelliğine bağlı olarak gelişim sürecinde bazı farklılıklargösterebilirler. Ancak, bu onların işiten akranlarından tamamen farklı olduğu anlamınagelmez. İşitme engelli çocuklarda erken başlangıçlı işitme kaybının etkileri sosyal,psikolojik, kültürel ve tıbbi alanlarda görülmektedir. Çocukların, tüm alanlardakigelişimleri için işitme yaşantılarının niteliği çok önemlidir. Bu nedenle doğuştan işitmekaybının erken tanısı ve erken rehabilitasyonu giderek önem kazanmaktadır.Günümüzde işitme engelli bireylerin ihtiyaçlarını karşılamanın yanı sıra işitme engelliçocukların eğitimlerini de kolaylaştırmayı amaçlayan çeşitli tipte işitme cihazları kullanılmaktadır
Hearing loss, is one of the world's most widespread physical handicaps. WHO reported278 million hearing-impaired individuals including 68 million children. In Turkey, there are63.173 children with hearing loss between the ages of 0-19. Hearing impaired children,may show some differences in their developmental process depending on theirproperties of their hearing problem. However, it does not that they are totally differentfrom their hearing peers. Hearing impairment in early life have negative impacts in social,psychological, cultural, and medical aspects.Hearing quality is very important in allaspects of child development. Therefore, early diagnosis of congenital hearing loss andearly rehabilitation is crucial. Currently, various hearing devices are utilized to not onlyrehabilitate hearing-impaired individuals, but also to facilitate the education of children
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Collection |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 9 Issue: 3 |