Genel olarak bakıldığında, gençlerin ve ergenlerin sosyal medya bağımlısı olması oldukça doğaldır çünkü onlar bu teknolojinin içine doğarlar. Buna karşılık “orta yaş üstü” bireyler farklı bir kuşak ve teknoloji içinden gelmişlerdir hatta onların büyük bir kısmı sosyal medyayı öğrenmek için bile özel bir çaba harcamak zorunda kalmaktadır. Bu yüzden “orta yaş üstü” bireylerin sosyal medya bağımlısı olmaları oldukça önemli bir konudur.
–Older aduts- “orta yaş üstü” diye adlandırılan grup ile ilgili yapılan çalışmalar incelendiğinde, bu grubun yurt dışında 55 yaş üstü olarak belirlendiği ortaya çıkmaktadır. Bu gibi yaş sınırlamalarında, ülkelerde ki ortalama insan ömrü etkili olmaktadır. Ülkemizde gerontoloji bölümünün esas aldığı ortalama ömür, erkeklerde 63 kadınlarda ise 72 dir. Çalışmamda “orta yaş üstü” olarak “50 yaş üstü” nü baz alıp, görüşmelerimi kadın veya erkek bu yaş grubu ile gerçekleştirip, “orta yaş üstü” bireylerin sosyal medya bağımlıklarını Sanal Etnografi yöntemi ile, iletişim bilimleri açısından değerlendireceğim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2018 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 10 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 1 |