Geleneksel
sanatlar ve Çağdaş Türk Resim Sanatı arasındaki etkileşimin üretken biçimde bir
birikime dönüşmesi, az bulunur bir olgudur. Geleneksel sanatların İslam
inancıyla biçimlenmiş estetik yapısı, Çağdaş Türk Resim Sanatın da
içselleştirilmiş ve özgün bir yapıta dönüşmüş ve kimlikleştirilmiş biçim de bir
sanatçının yapıtlarının temel kurgusunu oluşturması, evrensel bir sanat
kavramına taşınması anlamında önemlidir. Sanatçının kimlik olgusunu geçmiş
birikimiyle bugün arasında ki arayı kapatarak oluşturması beklenmektedir. Bu
anlamda, yapıtlarında geleneksel olanla arasında ki bağı anlaşılabilir biçimde
izleyiciye sunan, Bilal Erdoğan gibi bir sanatçı kimliği Çağdaş Türk Sanatında
sık rastlanan bir olgu değildir. Bu nedenle ve hakkında yazılı kaynakların azlığı,
sanatçının geçmişi, tartışılmaz estetik duyarlığa sahip ve kendine özgün
yapıtları nedeniyle sanatçının geleneksel olanla arasındaki bağın araştırılması
zorunluluğu ortaya çıkmaktadır. Bilal Erdoğan, geleneksel olanla arasında ki, bu
arayı kendine dönüştürerek kimlik olgusunu üzerinde barındırdığı ve edindiği
birikimlerle bütünleştiren bir sanatçı kimliğiyle karşımıza çıkmaktadır. Çalışmanın
amacı, sanatçının yapıtlarında geleneksel sanatların ortaya koyduğu estetik ve
biçimsel kaynağın nasıl örtüştürdüğü konusunun, sanatçının seri resimleri olan
“Parçalanmalar” dizisi resimleri yoluyla ortaya çıkarılmasına çalışmaktır. Bu, Geleceğin
sanatçı adaylarına yol gösterici ve Türk Resim Sanatı’nın birikiminin
zenginleşmesi için önemli hale gelmektedir. Araştırma, sanatçının geleneksel
sanatların izinden nasıl yürüdüğünü ve birikimden nasıl yararlandığına ilişkin
somut kanıtlar üzerinden gitmektedir. Doğal olarak sanatçının yaşadığı yıllar
da kendisiyle ve yapıtlarıyla ilgili yazılmış çok az yazılı kaynak olması
nedeniyle, yapıtların geleneksel sanatlarla ilgisi, biçim ve renk ikilisiyle
kurulmaya çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2018 |
Submission Date | July 27, 2018 |
Acceptance Date | October 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 3 |
This website was licenced under Creative Commons 4.0 International Licence.