Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 2, 65 - 77, 28.07.2019

Öz

Kaynakça

  • Aziz, Aysel (2007). Siyasal İletişim, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, İkinci Basım, s.3
  • Balcı, Şükrü, Negatif Siyasal Reklamlarda İkna Edici Mesaj Stratejisi Olarak Korku Çekiciliği Kullanımı, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2007, sayı: 17, s.73 – 106, (http://www.sosyalbil.selcuk.edu.tr/sos_mak/makaleler/%C5%9E%C3%BCkr%C3%BC%20BALCI/BALCI,%20%C5%9E%C3%9CKR%C3%9C.pdf)
  • İrvan, Süleyman, (2006). “Kıbrıslı Türk Gazetecilerin Mesleki ve Etik Değerleri”, Küresel İletişim Dergisi, sayı:1, s. 1 – 14.
  • Johnson-Cartee, K.S. ve Copeland, G.A. (1991). Negative Political Advertising: Coming of Age, Hillsdale, N.J.: Lawrence Erlbaum Associates
  • Özkan A. (2004). Siyasal İletişim, İstanbul: Nesil Yayınları.
  • Yolçu, Neslihan (2011). 12 Eylül Anayasa Referandumunda Siyasal Partilerin İnternet Kullanımı Ve Kampanya Söylemleri, Ajit-e: The Academic Journal of Information Technologies, s. 4
  • Arama Konferansı, http://www.tepav.org.tr/upload/files/haber/1255443159r4798.Arama_Konferansi.pdf 20.11.2012
  • Kıbrıs Genç TV yayını, “İşte Siyasi Partilerin Seçim Hazırlıkları” 04.01.2009, http://www.kibrisgenctv.com/haber/k21/649/Iste-Siyasi-Partilerin-Secim-Hazirliklari.html
  • Sinan, Dirlik, Ne bekliyordunuz ki? CTP: Bir Başarısızlık Hikayesi, www.sinandirlik.com, 21 Nisan 2009
  • 2009 KKTC Erken Genel Seçimlerinde UBP’nin reklam ve iletişim stratejisini yöneten TE Medya Direktörü Özdemir Tokel ile 21 Mart 2012 tarihinde gerçekleşen söyleşi
  • Dönemin CTP Merkez Yönetim Kurulu üyesi ve kampanya sorumlusu Hasan Erçakıca ile 1 Şubat 2019 tarihli söyleşi

SİYASAL İLETİŞİM KAMPANYALARI: NİSAN 2009 KKTC ERKEN GENEL SEÇİMLERİNDE CTP VE UBP’NİN YÜRÜTTÜĞÜ İLETİŞİM KAMPANYALARI

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 2, 65 - 77, 28.07.2019

Öz

Bu çalışma ile Kuzey Kıbrıslıların 2009 yılında yaşadıkları genel
seçimler ele alınacaktır. Bu kapsamda, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde 19
Nisan 2009’da yapılan genel seçimlerde en çok oyu alan iki siyasi parti; Ulusal
Birlik Partisi (UBP) ve Cumhuriyetçi Türk Partisi (CTP)’nin seçmenlere yönelik
yürüttüğü siyasal iletişim kampanyaları karşılaştırılacaktır. Bu karşılaştırma,
partilerin iletişim kampanyaları ve parti politikalarının seçmenler üzerindeki
etkisini; siyaset ve iletişim kavramlarının küresel boyuttu çerçevesinde ve
seçim sonuçlarının niceliği boyutuyla değerlendirecektir. 

Kaynakça

  • Aziz, Aysel (2007). Siyasal İletişim, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, İkinci Basım, s.3
  • Balcı, Şükrü, Negatif Siyasal Reklamlarda İkna Edici Mesaj Stratejisi Olarak Korku Çekiciliği Kullanımı, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2007, sayı: 17, s.73 – 106, (http://www.sosyalbil.selcuk.edu.tr/sos_mak/makaleler/%C5%9E%C3%BCkr%C3%BC%20BALCI/BALCI,%20%C5%9E%C3%9CKR%C3%9C.pdf)
  • İrvan, Süleyman, (2006). “Kıbrıslı Türk Gazetecilerin Mesleki ve Etik Değerleri”, Küresel İletişim Dergisi, sayı:1, s. 1 – 14.
  • Johnson-Cartee, K.S. ve Copeland, G.A. (1991). Negative Political Advertising: Coming of Age, Hillsdale, N.J.: Lawrence Erlbaum Associates
  • Özkan A. (2004). Siyasal İletişim, İstanbul: Nesil Yayınları.
  • Yolçu, Neslihan (2011). 12 Eylül Anayasa Referandumunda Siyasal Partilerin İnternet Kullanımı Ve Kampanya Söylemleri, Ajit-e: The Academic Journal of Information Technologies, s. 4
  • Arama Konferansı, http://www.tepav.org.tr/upload/files/haber/1255443159r4798.Arama_Konferansi.pdf 20.11.2012
  • Kıbrıs Genç TV yayını, “İşte Siyasi Partilerin Seçim Hazırlıkları” 04.01.2009, http://www.kibrisgenctv.com/haber/k21/649/Iste-Siyasi-Partilerin-Secim-Hazirliklari.html
  • Sinan, Dirlik, Ne bekliyordunuz ki? CTP: Bir Başarısızlık Hikayesi, www.sinandirlik.com, 21 Nisan 2009
  • 2009 KKTC Erken Genel Seçimlerinde UBP’nin reklam ve iletişim stratejisini yöneten TE Medya Direktörü Özdemir Tokel ile 21 Mart 2012 tarihinde gerçekleşen söyleşi
  • Dönemin CTP Merkez Yönetim Kurulu üyesi ve kampanya sorumlusu Hasan Erçakıca ile 1 Şubat 2019 tarihli söyleşi
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elif Asude Tunca 0000-0003-0636-8247

Yayımlanma Tarihi 28 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 13 Şubat 2019
Kabul Tarihi 8 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tunca, E. . A. (2019). SİYASAL İLETİŞİM KAMPANYALARI: NİSAN 2009 KKTC ERKEN GENEL SEÇİMLERİNDE CTP VE UBP’NİN YÜRÜTTÜĞÜ İLETİŞİM KAMPANYALARI. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(2), 65-77.

                                     DRJI_Logo.jpg         

Akademia_sosyal_bilimler_indeksi_logosu.gif                     imageedit_26_6265761829.png               ESJIndex_logo.png

 

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.