Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2019, Volume: 5 Issue: 2, 65 - 77, 28.07.2019

Abstract

References

  • Aziz, Aysel (2007). Siyasal İletişim, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, İkinci Basım, s.3
  • Balcı, Şükrü, Negatif Siyasal Reklamlarda İkna Edici Mesaj Stratejisi Olarak Korku Çekiciliği Kullanımı, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2007, sayı: 17, s.73 – 106, (http://www.sosyalbil.selcuk.edu.tr/sos_mak/makaleler/%C5%9E%C3%BCkr%C3%BC%20BALCI/BALCI,%20%C5%9E%C3%9CKR%C3%9C.pdf)
  • İrvan, Süleyman, (2006). “Kıbrıslı Türk Gazetecilerin Mesleki ve Etik Değerleri”, Küresel İletişim Dergisi, sayı:1, s. 1 – 14.
  • Johnson-Cartee, K.S. ve Copeland, G.A. (1991). Negative Political Advertising: Coming of Age, Hillsdale, N.J.: Lawrence Erlbaum Associates
  • Özkan A. (2004). Siyasal İletişim, İstanbul: Nesil Yayınları.
  • Yolçu, Neslihan (2011). 12 Eylül Anayasa Referandumunda Siyasal Partilerin İnternet Kullanımı Ve Kampanya Söylemleri, Ajit-e: The Academic Journal of Information Technologies, s. 4
  • Arama Konferansı, http://www.tepav.org.tr/upload/files/haber/1255443159r4798.Arama_Konferansi.pdf 20.11.2012
  • Kıbrıs Genç TV yayını, “İşte Siyasi Partilerin Seçim Hazırlıkları” 04.01.2009, http://www.kibrisgenctv.com/haber/k21/649/Iste-Siyasi-Partilerin-Secim-Hazirliklari.html
  • Sinan, Dirlik, Ne bekliyordunuz ki? CTP: Bir Başarısızlık Hikayesi, www.sinandirlik.com, 21 Nisan 2009
  • 2009 KKTC Erken Genel Seçimlerinde UBP’nin reklam ve iletişim stratejisini yöneten TE Medya Direktörü Özdemir Tokel ile 21 Mart 2012 tarihinde gerçekleşen söyleşi
  • Dönemin CTP Merkez Yönetim Kurulu üyesi ve kampanya sorumlusu Hasan Erçakıca ile 1 Şubat 2019 tarihli söyleşi

SİYASAL İLETİŞİM KAMPANYALARI: NİSAN 2009 KKTC ERKEN GENEL SEÇİMLERİNDE CTP VE UBP’NİN YÜRÜTTÜĞÜ İLETİŞİM KAMPANYALARI

Year 2019, Volume: 5 Issue: 2, 65 - 77, 28.07.2019

Abstract

Bu çalışma ile Kuzey Kıbrıslıların 2009 yılında yaşadıkları genel
seçimler ele alınacaktır. Bu kapsamda, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde 19
Nisan 2009’da yapılan genel seçimlerde en çok oyu alan iki siyasi parti; Ulusal
Birlik Partisi (UBP) ve Cumhuriyetçi Türk Partisi (CTP)’nin seçmenlere yönelik
yürüttüğü siyasal iletişim kampanyaları karşılaştırılacaktır. Bu karşılaştırma,
partilerin iletişim kampanyaları ve parti politikalarının seçmenler üzerindeki
etkisini; siyaset ve iletişim kavramlarının küresel boyuttu çerçevesinde ve
seçim sonuçlarının niceliği boyutuyla değerlendirecektir. 

References

  • Aziz, Aysel (2007). Siyasal İletişim, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, İkinci Basım, s.3
  • Balcı, Şükrü, Negatif Siyasal Reklamlarda İkna Edici Mesaj Stratejisi Olarak Korku Çekiciliği Kullanımı, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2007, sayı: 17, s.73 – 106, (http://www.sosyalbil.selcuk.edu.tr/sos_mak/makaleler/%C5%9E%C3%BCkr%C3%BC%20BALCI/BALCI,%20%C5%9E%C3%9CKR%C3%9C.pdf)
  • İrvan, Süleyman, (2006). “Kıbrıslı Türk Gazetecilerin Mesleki ve Etik Değerleri”, Küresel İletişim Dergisi, sayı:1, s. 1 – 14.
  • Johnson-Cartee, K.S. ve Copeland, G.A. (1991). Negative Political Advertising: Coming of Age, Hillsdale, N.J.: Lawrence Erlbaum Associates
  • Özkan A. (2004). Siyasal İletişim, İstanbul: Nesil Yayınları.
  • Yolçu, Neslihan (2011). 12 Eylül Anayasa Referandumunda Siyasal Partilerin İnternet Kullanımı Ve Kampanya Söylemleri, Ajit-e: The Academic Journal of Information Technologies, s. 4
  • Arama Konferansı, http://www.tepav.org.tr/upload/files/haber/1255443159r4798.Arama_Konferansi.pdf 20.11.2012
  • Kıbrıs Genç TV yayını, “İşte Siyasi Partilerin Seçim Hazırlıkları” 04.01.2009, http://www.kibrisgenctv.com/haber/k21/649/Iste-Siyasi-Partilerin-Secim-Hazirliklari.html
  • Sinan, Dirlik, Ne bekliyordunuz ki? CTP: Bir Başarısızlık Hikayesi, www.sinandirlik.com, 21 Nisan 2009
  • 2009 KKTC Erken Genel Seçimlerinde UBP’nin reklam ve iletişim stratejisini yöneten TE Medya Direktörü Özdemir Tokel ile 21 Mart 2012 tarihinde gerçekleşen söyleşi
  • Dönemin CTP Merkez Yönetim Kurulu üyesi ve kampanya sorumlusu Hasan Erçakıca ile 1 Şubat 2019 tarihli söyleşi
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Elif Asude Tunca 0000-0003-0636-8247

Publication Date July 28, 2019
Submission Date February 13, 2019
Acceptance Date July 8, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Tunca, E. . A. (2019). SİYASAL İLETİŞİM KAMPANYALARI: NİSAN 2009 KKTC ERKEN GENEL SEÇİMLERİNDE CTP VE UBP’NİN YÜRÜTTÜĞÜ İLETİŞİM KAMPANYALARI. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(2), 65-77.

This website was licenced under Creative Commons 4.0 International Licence.