Üniversite eğitimi ilk yılından itibaren, öğrencilerin biyo-psiko-sosyal
açılardan büyük ve ani değişimler yaşadığı bir döneme karşılık gelmektedir.
Öğrenciler yeni ve farklı bir eğitim sistemine dâhil olma mücadelesini vermiş
ve bunu başarmış olmakla birlikte, ilk yıldan başlayarak bu sisteme ve sistemin
getirdiği değişikliklere adapte olma mücadelesini sürdürmektedir. Bu
mücadelelerden en önemlilerinden birisi de barınma konusu olarak karşımıza
çıkmaktadır. Üniversite eğitimi, öğrencilerin çoğunlukla mekânsal olarak yer
değiştirmesini gerekli kılmaktadır. Bu durum, yeni bir sosyal ve duygusal çevre
anlamı taşımakla birlikte aynı zamanda yeni bir fiziksel çevre anlamına
gelmekte ve barınma yeri ihtiyacını ilk sıradan gündeme taşımaktadır.
Gerçekleştirilen araştırmada, üniversite öğrencilerinin barınma yeri tercihleri
ve barınma yerine ilişkin sorunları ortaya koyularak barınma sorununun ilişkili
olduğu diğer sorun alanlarına değinilmiştir. Nicel araştırma yöntemine
başvurularak 392 üniversite öğrencisiyle gerçekleştirilen betimsel nitelikteki
bu çalışmada, frekans tabloları ve ki-kare testlerine yer verilerek bulgular ortaya
koyulmuştur. Elde edilen veriler ışığında üniversite öğrencilerinin barınma
sorununun ekonomik faktörlerle birebir ilişki kurduğu, öğrencinin sağlık
kaygısı ve yalnızlık hissi üzerinde de doğrudan etkisi olduğu görülmüştür.
Biyo-psiko-sosyal sağlığın korunması, akademik başarının geliştirilmesi ve
öğrencilerin eğitim hayatlarına odaklanabilmeleri adına barınma yerinin önemli
bir sorun olarak karşımıza çıktığı ve bununla ilgili uygulamaların yetersiz
kaldığı görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 14 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |