Research Article
BibTex RIS Cite

BAĞLAM TEMELLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMININ REACT STRATEJİSİNE GÖRE GELİŞTİRİLEN ÖĞRETİM MATERYALLERİ İLE İLGİLİ 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ: “AYNALAR VE IŞIĞIN SOĞURULMASI”

Year 2021, Volume: 7 Issue: 1, 45 - 62, 30.03.2021

Abstract

Araştırmanın amacı; ‘Aynalar ve Işığın Soğurulması’ konusunda Bağlam Temelli Öğrenme (BTÖ) yaklaşımının REACT stratejisine göre geliştirilen ve uygulanan öğretim materyalleri ile ilgili ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin görüşlerini incelemektir. Bu araştırmada özel durum çalışması türlerinden olan açıklayıcı özel durum deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2019-2020 eğitim öğretim yılında Doğu Karadeniz Bölgesine kıyısı bulunan bir ile bağlı devlet ortaokulunda öğrenim gören toplam 20 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında geliştirilen öğretim materyalleri 20 öğrenciye uygulanmış ve bu öğrenciler arasından seçilen toplam 6 öğrenciden öğrencilerin öğretim sürecine ilişkin görüşleri alınmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Öğretim uygulamaları ile ilgili görüşme formu verileri içeriksel olarak analiz edilmiştir. Araştırmada öğrencilere uygulanan öğretim uygulamalarının öğrencilerde kalıcı öğrenmeyi sağladığı, öğrenme sürecini kolaylaştırdığı, öğrenirken eğlenmelerini sağladığı, günlük hayatla ve bağlamla konular arasında ilişki kurmayı sağladığı ve araştırma yapmayı desteklediği yönünde sonuçlara ulaşılmıştır. Buna ek olarak görüşmeye katılan öğrencilerin tüm derslerin bu yaklaşımla işlenmesi yönünde isteklerinin olduğu belirlenmiştir.

References

  • Akgün, A., Tokur, F., & Duruk, Ü. (2016). Fen öğretiminde öğrenilen kavramların günlük yaşamla ilişkilendirilmesi: Su kimyası ve su arıtımı. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 161-178. DOI: 10.17984/adyuebd.87973.
  • Baltacı, S., & Baki, A. (2017). Bağlamsal öğrenme ortamı oluşturmada GeoGebra yazılımının rolü: Elips örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 429-449.
  • Baran, M., & Sozbilir, M. (2018). An application of context-and problem-based learning (C-PBL) into teaching thermodynamics. Research in Science Education, 48(4), 663-689.
  • Barker, V., & Millar, R. (2000). Students’ reasoning about basic chemical thermodynamics and chemical bonding: what changes occur during a context-based post-16 chemistry course? International Journal of Science Education, 22, 1171- 1200.
  • Bennett J., Lubben F., & Hogarth S., (2007). Bringing science to life: a synthesis of the research evidence on the effects of context‐based and STS approaches to science teaching. Science Education, 91(3), 347-370.
  • Bennett, J. (2003). Context-based approaches to the teaching of science. In Teaching and learning science (pp. 99–122). London, UK: Continuum.
  • Bennett, J., Gräsel, C., Parchmann, I., & Waddington, D. (2005). Context-based and conventional approaches to teaching chemistry: Comparing teachers’ views. International Journal of Science Education, 27(13), 1521-1547.
  • Bennett, J., Lubben, F., & Hogarth, S. (2007). Bringing science to life: A synthesis of the research evidence on the effects of context-based and STS approaches to science teaching. Science Education, 91(3), 347–370.
  • Boström, A. (2008). Narratives as tools in designing the school chemistry curriculum. Interchange 39(4), 391–413.
  • Bulte, A. M. W., Westbroek, H. B., de Jong, O., & Pilot, A. (2006). A research approach to designing chemistry education using authentic practices as contexts. International Journal of Science Education, 28(9), 1063-1086.
  • Cepni, S. (2012). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Crawford, M. L. (2001). Teaching contextually: research and techniques for ımproving student motivation and achievement in mathematics and science. CCI Publishing: Waco-TEXAS.
  • Dede-Er, T., Şen, Ö. F., Sarı, U., & Çelik, H. (2013). İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi bilgilerini günlük hayatla ilişkilendirme düzeyleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2). 209-216.
  • Demircioğlu, H., Demircioğlu, G., & Ayas, A. (2006). Hikâyeler ve kimya öğretimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 110-119.
  • Deve, F. (2015). Bilim tarihi destekli ışık ünitesinin 7. sınıf öğrencilerinin bilimin doğası anlayışlarına etkisi. (Yüksek lisans tezi). Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Rize.
  • Dlamini, B., & Lubben, F. (1996). Liked and disliked learning activities: responses of swazi students to science materials with a technological approach. Research in Science and Technological Education, 14(2), 221–236.
  • Er, Ö., & Şaşmaz Ören, F. (2015). Fen ve teknoloji dersi 7.sınıf “ışık” ünitesinde alternatif değerlendirme yaklaşımları temelli öğretimin öğrencilerin akademik başarı ve tutumları üzerine etkisi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(4). DOI: 10.18026/cbusos.17987.
  • Fechner, S. (2009). Effects of context-oriented learning on student achievement in chemistry education. Studien zum Physik- und Chemielernen: 95. Berlin: Logos.
  • Fensham, P. J. (2009). Real world contexts in PISA science: Implications for context‐based science education. Journal of Research in Science Teaching: The Official Journal of the National Association for Research in Science Teaching, 46(8), 884-896.
  • Gilbert, J.K. (2006). On the nature of ‘context’ in chemical education. International Journal Of Science Education, 28(9), 957-976. https://doi.org/10.1080/09500690600702470
  • Glynn, S.M., & Koballo, T.R. (2005). Motivation to learn in college science. In Joel J. Mintzes and William H. Leonard (Eds.) Handbook of college science teaching (pp. 25-32). Arlington, VA: National Science Teachers Association Press.
  • Güler Gürsel, F. (2016). Üstbilişe dayalı öğretim yönteminin yedinci sınıf ışık ünitesinde öğrencilerin üstbiliş farkındalığı, tutum ve başarısına etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Hull, D. (1993). Opening minds, opening doors: The rebirth of American education. Center for Occupational Research and Development, PO Box 21206, Waco, TX 76702-1206.
  • İşbaralı, M. (2017). Aile eğitim materyallerinin ortaokul öğrencilerinin Işık ünitesindeki ve aile katılımlı etkinliklerdeki başarılarına etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi). Kafkas Üniversitesi, Kars.
  • Kaleli-Yılmaz, G. (2019). Özel durum çalışması. Eğitimde Araştırma yöntemleri, (1. Baskı. H. Özmen O. Karamustafaoğlu Eds.) 252-272, Ankara: Pegem Akademi.
  • Kara, F. (2016). 5. sınıf “maddenin değişimi” ünitesinde kullanılan bağlam temelli öğrenmenin öğrencilerin bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirme düzeyleri, akademik başarıları ve fene yönelik tutumlarına etkisi. (Yayınlanmamış doktora tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Samsun.
  • Karamustafaoğlu O., & Yurtyapan E. (2016). The teachıng of "absorptıon lıght" subject ın seventh grade scıence coursewıth educatıonal games: color game case, Route Educational and Social Science Journal, 3(4), 81-94.
  • Karslı Baydere, F., & Aydın, E. (2019). Bağlam temelli yaklaşımın açıklama destekli REACT stratejisine göre ‘göz’ konusunun öğretimi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(2), 755-791.
  • Karslı, F., & Kara Patan, K. (2016). Effects of the context-based approach on students‟ conceptual understanding: “The umbra, the solar eclipse and the lunar eclipse”. Journal of Baltic Science Education, 15(2), 246-260.
  • Karslı, F., & Yiğit, M. (2015). Lise 12. sınıf öğrencilerinin alkanlar konusundaki kavramsal anlamalarına bağlam temelli öğrenme yaklaşımının etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 43-62.
  • Karslı, F., & Yiğit, M. (2016). 12th grade students' views about an alkanes worksheet based on the react strategy. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science & Mathematics Education, 10(1), 472-499.
  • Karslı-Baydere, F., & Kurtoğlu, S. (2020). 5. Sınıf Öğrencilerinin Biyolojik Çeşitlilik Konusundaki Kavramsal Anlamalarına REACT Stratejisinin Etkisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 1015-1041.
  • Karsli, F., & Yigit, M. (2017). Effectiveness of the REACT strategy on 12th grade students’ understanding of the alkenes concept. Research in Science & Technological Education, 35(3), 274-291.
  • King, D. T. (2009). Context-based chemistry: Creating opportunities for fluid transitions between concepts and context. Teaching Science: The Journal of the Australian Science Teachers Association, 55(4), 13–19.
  • King, D. T., Winner, E., & Ginns, I. (2011). outcomes and ımplications of one teacher’s approach to context-based science in the middle years. Teaching Science, 57 (2), 26–30.
  • King, D., & Ritchie, S. M. (2007). Implementing a Context-Based Approach in a Chemistry Class: Successes and Dilemmas, Paper Presented at the Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching, New Orleans, LA: April.
  • Korucuoğlu, P. (2008). Fizik öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerini kullanım düzeylerinin fizik tutumu, cinsiyet, sınıf düzeyi ve mezun oldukları lise türü ile ilişkilerinin değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Markic, S., & Eilks. I. (2006). “Cooperative and context-based learning on electrochemical cells in lower secondary science lessons- a project of participatory action research.” Science Education International, 4(17), 253–273.
  • Mazlum E., & Yiğit N. (2017). Işık konusundaki kavram bilgisi göstergelerinin ve öğretim kanallarının akran öğretimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 295-311.
  • MEB, (2018). 2023 Eğitim Vizyonu. Milli Eğitim Bakanlığı. Ankara.
  • Millar, R., Osborne, J., & Nott, S. (1998). Science education for the future. School Science Rewiev, 80(291), 19-24.
  • Mor, S. (2016). 7. sınıf fen ve teknoloji dersi "ışık" ünitesinde bilgisayar destekli öğretim yönteminin öğrenci başarısına etkisinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi). Kafkas Üniversitesi, Kars.
  • Özdoğru Şenel, S. (2016). Çoklu zeka kuramına göre düzenlenen etkinliklerin 7. sınıf ışık ünitesinin öğrenilmesi ve öğrenmenin kalıcılığı üzerine etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Palmer D. (1997). The effect of context on students’ reasoning about forces. International Journal of Science Education, 19(6), 681-696.
  • Pekdağ, B., Azizoğlu, N., Topal, F., Ağalar, A., & Emine, O. (2013). Kimya bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirme düzeyine akademik başarının etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(4), 1275-1286.
  • Pilot, A., & Bulte, A. M. W. (2006). Why Do You “Need to Know”? Context‐based education. International Journal of Science Education, 28(9), 953-956, DOI: 10.1080/09500690600702462.
  • Sayın, Ş. (2015). İlköğretim fen ve teknoloji dersi 7. sınıf 'ışık' ünitesinin öğretiminde kavram karikatürleri kullanımının öğrencilerin akademik başarıları, sorgulayıcı öğrenme becerileri algıları ve motivasyonları üzerine etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi). Celal Bayar Üniversitesi, Manisa.
  • Schwartz, A. T. (2006). Contextualized chemistry education: The American experience. International Journal of Science Education, 28(9), 977–998.
  • Sözbilir, M., Sadi, S., Kutu, H., & Yıldırım, A. (2007). Kimya eğitiminde içeriğe/bağlama dayalı öğretim yaklaşımı ve dünyadaki uygulamaları, I. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, s. 108, 20-22 Haziran, İstanbul.
  • Stolk, M. J., Bulte, A. M. W., De Jong, O., & Pilot, A. (2009). Towards a framework for a professional development programme: empowering teachers for context-based chemistry education. Chemistry Education Research and Practice, 10, 164–175.
  • Şahin-Akyüz S., & Çil E. (2013). Işığın ana ve ara renklerinin modelle öğretimi, Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 3(1), 1-11.
  • Tan E. (2019). Ortaöğretim 7. sınıf ışık konularında akran öğretiminin uygulanması. (Doktora tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum
  • Tatlı, A., & Bilir, V. (2019). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programına REACT Modelinin Uygunluğunun İncelenmesi, Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 7(2), 114 – 138.
  • Topuz, F. G., Gencer, S., Bacanak, A., & Karamustafaoğlu, O. (2013). Bağlam temelli yaklaşım hakkında fen ve teknoloji öğretmenlerinin görüşleri ve uygulayabilme düzeyleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 240–261.
  • Ünal Çoban G. (2009). Modellemeye dayalı fen öğretiminin öğrencilerin kavramsal anlama düzeylerine, bilimsel süreç becerilerine, bilimsel bilgi ve varlık anlayışlarına etkisi: 7. sınıf ışık ünitesi örneği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Yaman, M., Dervişoğlu, S., & Soran, H. (2004). Ortaöğretim öğrencilerinin derslere karşı ilgilerinin belirlenmesi. Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 232-240.
  • Yılmaz, S. Othan, O., & Canti̇mur, E. (2014). Yaşam temelli öğrenme yaklaşımına (YTÖY) göre elektrik, madde ve ısı konularının işlenmesinin öğrenci başarısına etkisi. E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(3).
  • Yiğit, M. (2015). 12. sınıf öğrencilerinin hidrokarbon bileşikleri konusundaki kavramsal anlamalarına, bağlam temelli öğrenme yaklaşımının REACT stratejisine göre hazırlanmış materyallerin etkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Giresun Üniversitesi, Giresun.
  • Yu, K. C., Fan, S. C., & Lin, K. Y. (2015). Enhancing students’ problem-solving skills through context-based learning. International Journal of Science and Mathematics Education, 13(6), 1377–1401.
Year 2021, Volume: 7 Issue: 1, 45 - 62, 30.03.2021

Abstract

References

  • Akgün, A., Tokur, F., & Duruk, Ü. (2016). Fen öğretiminde öğrenilen kavramların günlük yaşamla ilişkilendirilmesi: Su kimyası ve su arıtımı. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 161-178. DOI: 10.17984/adyuebd.87973.
  • Baltacı, S., & Baki, A. (2017). Bağlamsal öğrenme ortamı oluşturmada GeoGebra yazılımının rolü: Elips örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 429-449.
  • Baran, M., & Sozbilir, M. (2018). An application of context-and problem-based learning (C-PBL) into teaching thermodynamics. Research in Science Education, 48(4), 663-689.
  • Barker, V., & Millar, R. (2000). Students’ reasoning about basic chemical thermodynamics and chemical bonding: what changes occur during a context-based post-16 chemistry course? International Journal of Science Education, 22, 1171- 1200.
  • Bennett J., Lubben F., & Hogarth S., (2007). Bringing science to life: a synthesis of the research evidence on the effects of context‐based and STS approaches to science teaching. Science Education, 91(3), 347-370.
  • Bennett, J. (2003). Context-based approaches to the teaching of science. In Teaching and learning science (pp. 99–122). London, UK: Continuum.
  • Bennett, J., Gräsel, C., Parchmann, I., & Waddington, D. (2005). Context-based and conventional approaches to teaching chemistry: Comparing teachers’ views. International Journal of Science Education, 27(13), 1521-1547.
  • Bennett, J., Lubben, F., & Hogarth, S. (2007). Bringing science to life: A synthesis of the research evidence on the effects of context-based and STS approaches to science teaching. Science Education, 91(3), 347–370.
  • Boström, A. (2008). Narratives as tools in designing the school chemistry curriculum. Interchange 39(4), 391–413.
  • Bulte, A. M. W., Westbroek, H. B., de Jong, O., & Pilot, A. (2006). A research approach to designing chemistry education using authentic practices as contexts. International Journal of Science Education, 28(9), 1063-1086.
  • Cepni, S. (2012). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Crawford, M. L. (2001). Teaching contextually: research and techniques for ımproving student motivation and achievement in mathematics and science. CCI Publishing: Waco-TEXAS.
  • Dede-Er, T., Şen, Ö. F., Sarı, U., & Çelik, H. (2013). İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi bilgilerini günlük hayatla ilişkilendirme düzeyleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2). 209-216.
  • Demircioğlu, H., Demircioğlu, G., & Ayas, A. (2006). Hikâyeler ve kimya öğretimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 110-119.
  • Deve, F. (2015). Bilim tarihi destekli ışık ünitesinin 7. sınıf öğrencilerinin bilimin doğası anlayışlarına etkisi. (Yüksek lisans tezi). Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Rize.
  • Dlamini, B., & Lubben, F. (1996). Liked and disliked learning activities: responses of swazi students to science materials with a technological approach. Research in Science and Technological Education, 14(2), 221–236.
  • Er, Ö., & Şaşmaz Ören, F. (2015). Fen ve teknoloji dersi 7.sınıf “ışık” ünitesinde alternatif değerlendirme yaklaşımları temelli öğretimin öğrencilerin akademik başarı ve tutumları üzerine etkisi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(4). DOI: 10.18026/cbusos.17987.
  • Fechner, S. (2009). Effects of context-oriented learning on student achievement in chemistry education. Studien zum Physik- und Chemielernen: 95. Berlin: Logos.
  • Fensham, P. J. (2009). Real world contexts in PISA science: Implications for context‐based science education. Journal of Research in Science Teaching: The Official Journal of the National Association for Research in Science Teaching, 46(8), 884-896.
  • Gilbert, J.K. (2006). On the nature of ‘context’ in chemical education. International Journal Of Science Education, 28(9), 957-976. https://doi.org/10.1080/09500690600702470
  • Glynn, S.M., & Koballo, T.R. (2005). Motivation to learn in college science. In Joel J. Mintzes and William H. Leonard (Eds.) Handbook of college science teaching (pp. 25-32). Arlington, VA: National Science Teachers Association Press.
  • Güler Gürsel, F. (2016). Üstbilişe dayalı öğretim yönteminin yedinci sınıf ışık ünitesinde öğrencilerin üstbiliş farkındalığı, tutum ve başarısına etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Hull, D. (1993). Opening minds, opening doors: The rebirth of American education. Center for Occupational Research and Development, PO Box 21206, Waco, TX 76702-1206.
  • İşbaralı, M. (2017). Aile eğitim materyallerinin ortaokul öğrencilerinin Işık ünitesindeki ve aile katılımlı etkinliklerdeki başarılarına etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi). Kafkas Üniversitesi, Kars.
  • Kaleli-Yılmaz, G. (2019). Özel durum çalışması. Eğitimde Araştırma yöntemleri, (1. Baskı. H. Özmen O. Karamustafaoğlu Eds.) 252-272, Ankara: Pegem Akademi.
  • Kara, F. (2016). 5. sınıf “maddenin değişimi” ünitesinde kullanılan bağlam temelli öğrenmenin öğrencilerin bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirme düzeyleri, akademik başarıları ve fene yönelik tutumlarına etkisi. (Yayınlanmamış doktora tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Samsun.
  • Karamustafaoğlu O., & Yurtyapan E. (2016). The teachıng of "absorptıon lıght" subject ın seventh grade scıence coursewıth educatıonal games: color game case, Route Educational and Social Science Journal, 3(4), 81-94.
  • Karslı Baydere, F., & Aydın, E. (2019). Bağlam temelli yaklaşımın açıklama destekli REACT stratejisine göre ‘göz’ konusunun öğretimi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(2), 755-791.
  • Karslı, F., & Kara Patan, K. (2016). Effects of the context-based approach on students‟ conceptual understanding: “The umbra, the solar eclipse and the lunar eclipse”. Journal of Baltic Science Education, 15(2), 246-260.
  • Karslı, F., & Yiğit, M. (2015). Lise 12. sınıf öğrencilerinin alkanlar konusundaki kavramsal anlamalarına bağlam temelli öğrenme yaklaşımının etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 43-62.
  • Karslı, F., & Yiğit, M. (2016). 12th grade students' views about an alkanes worksheet based on the react strategy. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science & Mathematics Education, 10(1), 472-499.
  • Karslı-Baydere, F., & Kurtoğlu, S. (2020). 5. Sınıf Öğrencilerinin Biyolojik Çeşitlilik Konusundaki Kavramsal Anlamalarına REACT Stratejisinin Etkisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 1015-1041.
  • Karsli, F., & Yigit, M. (2017). Effectiveness of the REACT strategy on 12th grade students’ understanding of the alkenes concept. Research in Science & Technological Education, 35(3), 274-291.
  • King, D. T. (2009). Context-based chemistry: Creating opportunities for fluid transitions between concepts and context. Teaching Science: The Journal of the Australian Science Teachers Association, 55(4), 13–19.
  • King, D. T., Winner, E., & Ginns, I. (2011). outcomes and ımplications of one teacher’s approach to context-based science in the middle years. Teaching Science, 57 (2), 26–30.
  • King, D., & Ritchie, S. M. (2007). Implementing a Context-Based Approach in a Chemistry Class: Successes and Dilemmas, Paper Presented at the Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching, New Orleans, LA: April.
  • Korucuoğlu, P. (2008). Fizik öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerini kullanım düzeylerinin fizik tutumu, cinsiyet, sınıf düzeyi ve mezun oldukları lise türü ile ilişkilerinin değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Markic, S., & Eilks. I. (2006). “Cooperative and context-based learning on electrochemical cells in lower secondary science lessons- a project of participatory action research.” Science Education International, 4(17), 253–273.
  • Mazlum E., & Yiğit N. (2017). Işık konusundaki kavram bilgisi göstergelerinin ve öğretim kanallarının akran öğretimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 295-311.
  • MEB, (2018). 2023 Eğitim Vizyonu. Milli Eğitim Bakanlığı. Ankara.
  • Millar, R., Osborne, J., & Nott, S. (1998). Science education for the future. School Science Rewiev, 80(291), 19-24.
  • Mor, S. (2016). 7. sınıf fen ve teknoloji dersi "ışık" ünitesinde bilgisayar destekli öğretim yönteminin öğrenci başarısına etkisinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi). Kafkas Üniversitesi, Kars.
  • Özdoğru Şenel, S. (2016). Çoklu zeka kuramına göre düzenlenen etkinliklerin 7. sınıf ışık ünitesinin öğrenilmesi ve öğrenmenin kalıcılığı üzerine etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Palmer D. (1997). The effect of context on students’ reasoning about forces. International Journal of Science Education, 19(6), 681-696.
  • Pekdağ, B., Azizoğlu, N., Topal, F., Ağalar, A., & Emine, O. (2013). Kimya bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirme düzeyine akademik başarının etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(4), 1275-1286.
  • Pilot, A., & Bulte, A. M. W. (2006). Why Do You “Need to Know”? Context‐based education. International Journal of Science Education, 28(9), 953-956, DOI: 10.1080/09500690600702462.
  • Sayın, Ş. (2015). İlköğretim fen ve teknoloji dersi 7. sınıf 'ışık' ünitesinin öğretiminde kavram karikatürleri kullanımının öğrencilerin akademik başarıları, sorgulayıcı öğrenme becerileri algıları ve motivasyonları üzerine etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi). Celal Bayar Üniversitesi, Manisa.
  • Schwartz, A. T. (2006). Contextualized chemistry education: The American experience. International Journal of Science Education, 28(9), 977–998.
  • Sözbilir, M., Sadi, S., Kutu, H., & Yıldırım, A. (2007). Kimya eğitiminde içeriğe/bağlama dayalı öğretim yaklaşımı ve dünyadaki uygulamaları, I. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, s. 108, 20-22 Haziran, İstanbul.
  • Stolk, M. J., Bulte, A. M. W., De Jong, O., & Pilot, A. (2009). Towards a framework for a professional development programme: empowering teachers for context-based chemistry education. Chemistry Education Research and Practice, 10, 164–175.
  • Şahin-Akyüz S., & Çil E. (2013). Işığın ana ve ara renklerinin modelle öğretimi, Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 3(1), 1-11.
  • Tan E. (2019). Ortaöğretim 7. sınıf ışık konularında akran öğretiminin uygulanması. (Doktora tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum
  • Tatlı, A., & Bilir, V. (2019). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programına REACT Modelinin Uygunluğunun İncelenmesi, Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 7(2), 114 – 138.
  • Topuz, F. G., Gencer, S., Bacanak, A., & Karamustafaoğlu, O. (2013). Bağlam temelli yaklaşım hakkında fen ve teknoloji öğretmenlerinin görüşleri ve uygulayabilme düzeyleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 240–261.
  • Ünal Çoban G. (2009). Modellemeye dayalı fen öğretiminin öğrencilerin kavramsal anlama düzeylerine, bilimsel süreç becerilerine, bilimsel bilgi ve varlık anlayışlarına etkisi: 7. sınıf ışık ünitesi örneği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Yaman, M., Dervişoğlu, S., & Soran, H. (2004). Ortaöğretim öğrencilerinin derslere karşı ilgilerinin belirlenmesi. Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 232-240.
  • Yılmaz, S. Othan, O., & Canti̇mur, E. (2014). Yaşam temelli öğrenme yaklaşımına (YTÖY) göre elektrik, madde ve ısı konularının işlenmesinin öğrenci başarısına etkisi. E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(3).
  • Yiğit, M. (2015). 12. sınıf öğrencilerinin hidrokarbon bileşikleri konusundaki kavramsal anlamalarına, bağlam temelli öğrenme yaklaşımının REACT stratejisine göre hazırlanmış materyallerin etkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Giresun Üniversitesi, Giresun.
  • Yu, K. C., Fan, S. C., & Lin, K. Y. (2015). Enhancing students’ problem-solving skills through context-based learning. International Journal of Science and Mathematics Education, 13(6), 1377–1401.
There are 59 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Fethiye Karslı Baydere 0000-0003-0994-0974

Elif Akın Yanmaz

Publication Date March 30, 2021
Submission Date January 14, 2021
Acceptance Date March 28, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Karslı Baydere, F., & Akın Yanmaz, E. (2021). BAĞLAM TEMELLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMININ REACT STRATEJİSİNE GÖRE GELİŞTİRİLEN ÖĞRETİM MATERYALLERİ İLE İLGİLİ 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ: “AYNALAR VE IŞIĞIN SOĞURULMASI”. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(1), 45-62.

This website was licenced under Creative Commons 4.0 International Licence.