School burnout has been the subject of research as the form of professional burnout seen in students who continue their education life. In the relevant literature, it is seen that the factors that increase or decrease school burnout and the negativities caused by school burnout are examined. However, it is noteworthy that the issue of coping with school burnout, which is a common problem that almost every student experiences at certain times in their education life, is not addressed. In this review study, the concept of school burnout was first explained, and then the concepts of coping and coping with school burnout were discussed.
Okul tükenmişliği, mesleki tükenmişliğin eğitim yaşamına devam etmekte olan öğrencilerde görülen şekli olarak araştırma konusu yapılmıştır. İlgili literatürde okul tükenmişliğini artıran ya da azaltan faktörlerin, okul tükenmişliğinin yol açtığı olumsuzlukların inceleme konusu yapıldığı görülmektedir. Ancak yaygın olarak ortaya çıkan ve hemen hemen her öğrencinin eğitim yaşamında belli zamanlarda yaşadığı bir problem durumu olan okul tükenmişliğiyle başa çıkma konusuna değinilmediği dikkat çekmektedir. Bu bağlamda bu çalışmada okul tükenmişliği kavramı açıklanmış, sonrasında başa çıkma ve okul tükenmişliğiyle başa çıkma kavramları ele alınmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Psychology |
Journal Section | Review |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2022 |
Acceptance Date | December 25, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 14 Issue: 3 |
Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar - Current Approaches in Psychiatry is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License. |