Havayolu işletmeleri, giderek daha da karmaşık bir yapıya bürünen havayolu pazarında hem yerel hem de uluslararası birçok havayolu işletmesi ile yoğun bir rekabet içerisindedir. Bu yoğun rekabet ortamında müşterilerin beklentilerini doğru saptayabilen havayolu işletmeleri, rekabet üstünlüğü için önemli fırsatlar elde etmektedir. Bu çalışmada müşteri beklentilerini saptayabilmek amacıyla havayolu pazarının eğlence bölümünde seyahat eden yolcuların havayolu işletmelerini seçerken dikkate aldıkları faktörler incelenmiştir. Faktörlerin önem düzeyleri 5’li Likert tipi aralıklı ölçekle, görece önemleri ise 1-9 kıyaslama ölçeği ile belirlenmiştir. Analizler çevrim içi anket aracılığı ile 385 yolcudan elde edilen veri seti ile gerçekleştirilmiştir. Analiz sonuçlarında faktörlerin önem düzeylerine göre uçuş takvimi, güvenilirlik, hizmet kalitesi ve fiyat şeklinde sıralandığı tespit edilmiştir. Görece önemler değerlendirildiğinde ise bu sıralamanın uçuş takvimi, güvenilirlik, fiyat ve hizmet kalitesi şeklinde değiştiği görülmüştür. Bulgular, müşterilerin uygun uçuş takvimi sunan ve güvenlik imajı yüksek olan işletmelere daha fazla ödeme yapabileceğine işaret etmektedir. Bu nedenle farklılaşma stratejisi ile rekabet üstünlüğü elde etmek isteyen havayolu işletmelerin stratejilerini bu hususlar doğrultusunda şekillendirmeleri önerilmektedir.
Ayıracağınız zaman için teşekkür ederim.
Airline companies are in intense competition with many airline companies, both local and international, in the airline market, which is becoming more and more complex. In this intensely competitive environment, airline companies that can accurately determine customer expectations obtain important opportunities for competitive advantage. In this study, to determine customer expectations, the factors that passengers traveling in the entertainment segment of the airline market consider when choosing their airline companies are examined. The importance levels of the factors were determined with a 5-Likert type scale and their relative importance was determined with a 1-9 comparison scale. Analyzes were carried out with a data set obtained from 385 passengers via an online survey. In the analysis results, it was determined that the factors are listed according to their importance level as flight schedule, reliability, service quality, and price. When the relative importance is evaluated, it is seen that this ranking changes in the form of flight schedule, reliability, price, and service quality. Findings suggest that customers may pay more to businesses that offer favorable flight schedules and have a high-security image. Therefore, it is recommended that airline companies that want to gain a competitive advantage with differentiation strategy should shape their strategies in line with these issues.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 2 |
PIAR is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.