Çalışma, COVID-19 pandemisinin etkileri çerçevesinde
çevrimiçi öğretim faaliyetlerini kullanıcıların memnuniyeti
açısından incelemektedir. Çevrimiçi öğretim, pandemi
nedeniyle birçok ülkede ve eğitim sisteminde daha da yaygın
bir şekilde kullanılmaya başlayan, öğretmenler, öğrenciler ve
ebeveynleri için çeşitli zorlukları beraberinde getiren
geleneksel öğretim sistemine karşı yeni ve farklı bir
alternatiftir. Bu çerçevede, çalışmanın temel amacı,
öğretmenlerin, öğrencilerin ve velilerin çevrimiçi
öğretimden memnuniyet düzeyini, avantajlı yönleri ve
zorluklarına ilişkin algılarını ortaya koymaktır. Çalışmanın
bulguları, çevrimiçi öğretimden memnuniyet ile öğretmen,
veli ve öğrencilerin algılarında cinsiyete göre farklılık
olduğunu ortaya koymuştur. Çevrimiçi öğretimin yararları
ve zorluklarının yanı sıra, bu çalışma aynı zamanda
öğretmenlerin, teknolojiyle ilgili olan çevrimiçi öğrenmede
yaşanan zorluklarla ilgili algılarını da ortaya koymaktadır.
With the concepts of online teaching, the study examines
online teaching in light of the COVID 19 pandemic effects.
Online teaching is a new and different alternative to
traditional teaching which was enforced by most
governments and education systems in several developing
countries due to the pandemic, which in turn raised several
questions for teachers, students, and their parents. To this
end, the study's primary goal was to learn about the
perception of teachers as well as students and parents
regarding the satisfaction, merit, and challenges of online
teaching. Teachers, students, and parents were all polled in
this study. The findings of this study revealed that there is a
difference in satisfaction with online teaching, as well as the
perceptions of teachers, parents, and students, depending on
gender. Along with the merits and challenges of online
teaching the current study also examines the perceptions of
teachers regarding the difficulties associated with online
learning, which in major cases was related to the technology.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 9 Issue: 2 |
PIAR is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.