Bu çalışmada, kambur balinanın
aerodinamik özellikleri, NACA-0015 kanat modeline uygulanarak kanat performansı
incelenmiştir. Kambur balinanın avını takip etmesi ve yakalaması esnasındaki
manevra kabiliyetinden ilham alınarak, NACA-0015 kanadının hücum kenarı
bölgesine aynı dalga boyunda (w) ve farklı genlikteki (a) tüberküller
yerleştirilmiştir. Elde edilen 3 farklı modifiyeli NACA-0015 kanadı ile düz
kanat, aerodinamik performans açısından karşılaştırılmıştır. Bu çalışmada
kullanılan modifiye NACA-0015 kanatlarının dalga boyu değeri, chord(veter) uzunluğunun %16’sı ve genliklerin değeri ise
sırasıyla chord uzunluğunun %0,05, %0,1 ve %0,15’i olarak belirlenmiştir. Kanat
yapıları Solidwoks CAD programında tasarlanmıştır. ANSYS Fluent yazılımında
ortalama Navier-Stokes analiz yönteminde k-epsilon realizable türbülans
modeliyle sayısal olarak analiz edilmiştir. Kanat açıklık oranı (en/boy oranı)
değeri 1,1 seçilmiştir. 7,2x105 Reynolds sayısında, 0° ile 46°
arasındaki hücum açılarında kanat üzerinde analizler yapılmıştır. Sonuçlar
incelendiğinde, 0,05a0,16w (0,05a ve 0,16w) kanadın sürtünme katsayısı (CD) düz kanatla kıyaslandığında %12,57 daha
düşüktür. İrtifa kaybı(Stall) sonrası hücum açıları için, 0,05a0,16w kanadı ile
düz kanat ortalama kaldırma katsayısı (CL) ve CD değeri
açısından kıyaslandığında 0,5a0,16w kanadı sırasıyla %7,86 ve %9,79 daha yüksek
değerlere sahiptir. Stall sonrasında aerodinamik verim(CL /CD),
0,05a0,16w kanadının, düz kanattan %3,81 daha yüksek olduğu görülmektedir.
In this study, the aerodynamic characteristics of the
humpback whale were investigated by applying the NACA-0015 model to the wing of
the airfoil. Inspired by the maneuverability during the chase and capture of
the humpback whale, NACA-0015 has placed the tubercles the same wavelength (w)
and different amplitudes (a) in the leading edge region of the wing. The three
different modified wings and the baseline obtained were compared in terms of
aerodynamic performance. The wavelength of the modified wings used in this
study is 16% of the chord length and the values of the amplitudes were
determined as 0,05%, 0,1% and 0,15%, respectively, of the chord length. All
wing structures were designed in Solidworks CAD program. These solid models
were numerically analyzed with the k-epsilon realizable turbulence model in the
average Navier-Stokes analysis method in ANSYS Fluent software. Wing openness
ratio (aspect ratio) value 1,1 was selected. On the 7,2x105 Reynolds
number, analyzes were made on the wing at the attack angle between 0 ° and 46
°. After the examination of the results, it’s found that the baseline has a
higher lift coefficient (CL) than the modified wing before the
stall. The coefficient of friction (CD) of the 0,05a0,16w (0,05a ve
0,16w) is 12,57% lower than that of the baseline. For post-stall angle of
attacks, when 0,05a0,16w wing is compared to baseline average CL and
CD value, the wing of 0,5a0,16w has 7,86% and 9,79% higher values
respectively. After stall, It has seen that the aerodynamic efficiency (CL
/ CD) of 0,05a0,16w is %3,81 higher than the baseline.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2019 |
Submission Date | November 4, 2017 |
Published in Issue | Year 2019 |
Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası ile lisanslanmıştır.