Abstract
Bu yazıda, farklı katmanlı yol kaplamalarının genel elastik özelliklerini sunuyoruz. Mikromekanik teori ve Voigt / Reuss ve Hashin-Strikman sınırlarını kullanarak, kompozit ortamın sertliğini karakterize eden tüm elastik modülleri belirleriz. İspanyol Karayolu İdaresi'nin kaldırım bölümlerinin sınıflandırmasını takiben, bu belgede kapsanan durumlardan herhangi birinin bileşimine ve trafik türüne göre etkili elastik davranışını ayrıntılı olarak sunacağız. Farklı kaplama türlerini yöneten mekanizmaları incelemek için çok sayıda deneysel ve laboratuvar çalışması geliştirilmiş olsa da, açıkça belirlendikleri çok az çalışma vardır. Bu nedenle, bu çalışmanın temel yeniliği, kaplamanın performansını, onu oluşturan malzemeler ve maruz kaldığı trafik yüklerine göre ölçebilen analitik yöntemler sunmaktır. Bazı senaryolarda şemanın uygulanmasını, farklı elastik modülünün katmanlı kompozit kaplamayı oluşturan farklı malzemelerin hacim fraksiyonuna bağımlılığını göstererek gösteriyoruz.