As the Internet is fast emerging, its World Wide Web is becoming an increasingly powerful, global, interactive, and
dynamic medium for delivering instruction. Some institutions are using the Web to provide instruction and training. Increasing
numbers of these institutions offering Web-based courses are recognizing the fact that the Web is a viable medium of learning
and instruction.
The Web, as a medium of learning and instruction, has the potential to support the creation of well-designed resources,
such as Web-based instruction (WBI).
In this study the theory of Web-based instruction is studied. Additionally design, development, and implementation of a
prototype Web-based course is implemented. This study is divided into three parts. First part contains web based teaching and
web in distance learning. Second part contains design of user interface for web based teaching, design of distance learning
applications and usability testing for web sites. Last part contains design and implementation of a web based course.
İnternet hızla gelişirken, WWW (World Wide Web) de öğretimin aktarılması için güçlü, etkileşimli ve dinamik bir araç haline gelmektedir. Birçok yüksek öğretim kurumu eğitim ve öğretim sağlamak için web’i kullanmaktadır. Web-tabanlı öğretim sağlayan bu kurumlardan birçoğu web’in eğitim ve öğretim için uygun bir araç olduğu gerçeğini algılamaktadır.Bir eğitim ve öğretim aracı olarak web, web-tabanlı öğretim gibi iyi tasarlanmış kaynakların oluşturulmasını destekleyecek potansiyele sahiptir.Bu çalışmada web-tabanlı eğitimin teorisi incelenmiştir. Ayrıca örnek bir web-tabanlı ders tasarlanmış, geliştirilmiş ve tamamlanmıştır. Bu çalışma iki kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısımda web tabanlı öğretim ve uzaktan öğretimde web konusu incelenmektedir. İkinci kısımda ise web tabanlı öğretim için kullanıcı arabirimi tasarımı, uzaktan eğitim uygulamalarının tasarımı ve kullanışlılık testleri ile bir web tabanlı kursun oluşturulması ve tamamlanması anlatılmaktadır.
Other ID | JA68FJ69PU |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2002 |
Submission Date | March 1, 2002 |
Published in Issue | Year 2002 Volume: 5 Issue: 1 - Volume: 5 Issue: 1 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International.