BibTex RIS Cite

Taşıt Emisyonlarının Azaltılmasında Trafik Işıklarının Senkronizasyon Etkisinin Modellenmesi

Year 2008, Volume: 11 Issue: 1 - Volume: 11 Issue: 1, 51 - 56, 01.03.2008

Abstract

Bu makalede Kırıkkale İli Millet bulvarında yer alan 4 sinyalize kavşak ve 5 cadde dilimi üzerinde; kesikli ve yeşil dalga senaryolarına göre taşıt emisyonlarının değişimi modellenmiştir. Bu amaçla, cadde üzerindeki dilimlerde taşıt sayımları yoluyla trafik hacmi ve seyir hızları bulunmuş, kavşaklarda bekleme süreleri tespit edilmiş ve mevcut kesikli duruma göre taşıt kaynaklı emisyonlar bulunmuştur. Daha sonra yeşil dalga etkisini görmek için 50 km/h sabit hızla seyir halinde ve ışıklı kavşakların birinde bekleme yoluyla emisyonların azalması modellenmiştir. Sonuçta yeşil dalga senaryosunun taşıt emisyonlarını genelde % 77,3 oranında azalttığı görülmüştür. Yeşil dalga senaryosunun; cadde emisyonlarını % 3,0 arttırmasına rağmen, kavşaklardaki; beklemelerde % 80,7 ve kalkışlarda % 77,4 azalma sağlandığı görülmüştür. Yeşil dalga senaryosunun en büyük avantajı, kirleticiler içinde en büyük payı oluşturan CO kirleticisinin % 76,7 oranında düşmesidir.

Modeling of Traffic Signals Syncronisation Effect For Vehicle Emission Reduction

Year 2008, Volume: 11 Issue: 1 - Volume: 11 Issue: 1, 51 - 56, 01.03.2008

Abstract

In this study, the change of vehicle emissions in four signalized intersections and along the five streets in Millet Boulevard of Kırıkkale are modeled according to scenarios of interrupted flow and green (flow) wave. For this purpose, volumes and traveling speeds along the streets and waiting times (delay) in intersections are obtained by vehicle counting methods in these locations. Vehicle based emissions for present interrupted conditions are determined. Afterwards, to examine the effect of green wave, reductions in vehicle emissions are modeled for 50 km/h constant speed and stopping in only one signalized intersection case. It was observed that green wave scenario reduced the vehicle emissions by 74.0 % in general. It was also observed that by green wave scenario, emissions in streets were increased by 3.8 % while emissions during stopping and starting in intersections were decreased by 18.2 % and 22.6 %, respectively. The most important advantage of green wave scenario is that CO pollutant, the biggest share among pollutants, were decreased by 76.8 %

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA58FN68TN
Journal Section Research Article
Authors

M. Emin Akay This is me

Ali Payıdar Akgüngör This is me

Publication Date March 1, 2008
Submission Date March 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 11 Issue: 1 - Volume: 11 Issue: 1

Cite

APA Akay, M. E., & Akgüngör, A. P. (2008). Taşıt Emisyonlarının Azaltılmasında Trafik Işıklarının Senkronizasyon Etkisinin Modellenmesi. Politeknik Dergisi, 11(1), 51-56.
AMA Akay ME, Akgüngör AP. Taşıt Emisyonlarının Azaltılmasında Trafik Işıklarının Senkronizasyon Etkisinin Modellenmesi. Politeknik Dergisi. March 2008;11(1):51-56.
Chicago Akay, M. Emin, and Ali Payıdar Akgüngör. “Taşıt Emisyonlarının Azaltılmasında Trafik Işıklarının Senkronizasyon Etkisinin Modellenmesi”. Politeknik Dergisi 11, no. 1 (March 2008): 51-56.
EndNote Akay ME, Akgüngör AP (March 1, 2008) Taşıt Emisyonlarının Azaltılmasında Trafik Işıklarının Senkronizasyon Etkisinin Modellenmesi. Politeknik Dergisi 11 1 51–56.
IEEE M. E. Akay and A. P. Akgüngör, “Taşıt Emisyonlarının Azaltılmasında Trafik Işıklarının Senkronizasyon Etkisinin Modellenmesi”, Politeknik Dergisi, vol. 11, no. 1, pp. 51–56, 2008.
ISNAD Akay, M. Emin - Akgüngör, Ali Payıdar. “Taşıt Emisyonlarının Azaltılmasında Trafik Işıklarının Senkronizasyon Etkisinin Modellenmesi”. Politeknik Dergisi 11/1 (March 2008), 51-56.
JAMA Akay ME, Akgüngör AP. Taşıt Emisyonlarının Azaltılmasında Trafik Işıklarının Senkronizasyon Etkisinin Modellenmesi. Politeknik Dergisi. 2008;11:51–56.
MLA Akay, M. Emin and Ali Payıdar Akgüngör. “Taşıt Emisyonlarının Azaltılmasında Trafik Işıklarının Senkronizasyon Etkisinin Modellenmesi”. Politeknik Dergisi, vol. 11, no. 1, 2008, pp. 51-56.
Vancouver Akay ME, Akgüngör AP. Taşıt Emisyonlarının Azaltılmasında Trafik Işıklarının Senkronizasyon Etkisinin Modellenmesi. Politeknik Dergisi. 2008;11(1):51-6.