BibTex RIS Cite

Paralel Hibrit Elektrikli Aracın, Optimal Reküperatif Frenleme için Öngörülü- Eşdeğer Yakit Tüketimi Minimizasyonu Startejisi ile Enerji Yöntemi

Year 2015, Volume: 18 Issue: 3, 113 - 124, 01.09.2015

Abstract

Predictive-Equivalent Consumption Minimization Strategy for Energy Management of A Parallel Hybrid Vehicle for Optimal Recuperation

Year 2015, Volume: 18 Issue: 3, 113 - 124, 01.09.2015

Abstract

The possibility to distribute the traction power in Hybrid Electric Vehicles powertrain over different prime movers and energy recoverability via recuperative braking as well as buffering the energy on rechargeable batteries, lead to the question of how electrical, mechanical or chemical energy should flow among various hybrid components of the powertrain. This optimization problem, mostly called energy management of hybrid electric vehicles aims to find the minimum consumed fuel energy flow, in other words fuel consumption over the entire trip. This study describes the application of theoretical global optimization method called Dynamic Programming (DP) and a practical approach substitute, namely Equivalent Consumption Minimization Strategy (ECMS) to a parallel hybrid powertrain energy management problem and their virtual tests in various drive-cycles. The computational burden of DP has been relaxed by ECMS approach and sub-optimal behaviour is rather comparable to global optimal behaviour. Finally, ECMS is enhanced by novel method based on predictive information to anticipate upcoming road topology in order to fully benefit either the free recuperation energy over long downhill road sections or via pre-charging strategy against uphill road sections

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA98TD39GG
Journal Section Research Article
Authors

Emre Kural This is me

Bilin Aksun Güvenç This is me

Publication Date September 1, 2015
Submission Date September 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 18 Issue: 3

Cite

APA Kural, E., & Aksun Güvenç, B. (2015). Paralel Hibrit Elektrikli Aracın, Optimal Reküperatif Frenleme için Öngörülü- Eşdeğer Yakit Tüketimi Minimizasyonu Startejisi ile Enerji Yöntemi. Politeknik Dergisi, 18(3), 113-124.
AMA Kural E, Aksun Güvenç B. Paralel Hibrit Elektrikli Aracın, Optimal Reküperatif Frenleme için Öngörülü- Eşdeğer Yakit Tüketimi Minimizasyonu Startejisi ile Enerji Yöntemi. Politeknik Dergisi. September 2015;18(3):113-124.
Chicago Kural, Emre, and Bilin Aksun Güvenç. “Paralel Hibrit Elektrikli Aracın, Optimal Reküperatif Frenleme için Öngörülü- Eşdeğer Yakit Tüketimi Minimizasyonu Startejisi Ile Enerji Yöntemi”. Politeknik Dergisi 18, no. 3 (September 2015): 113-24.
EndNote Kural E, Aksun Güvenç B (September 1, 2015) Paralel Hibrit Elektrikli Aracın, Optimal Reküperatif Frenleme için Öngörülü- Eşdeğer Yakit Tüketimi Minimizasyonu Startejisi ile Enerji Yöntemi. Politeknik Dergisi 18 3 113–124.
IEEE E. Kural and B. Aksun Güvenç, “Paralel Hibrit Elektrikli Aracın, Optimal Reküperatif Frenleme için Öngörülü- Eşdeğer Yakit Tüketimi Minimizasyonu Startejisi ile Enerji Yöntemi”, Politeknik Dergisi, vol. 18, no. 3, pp. 113–124, 2015.
ISNAD Kural, Emre - Aksun Güvenç, Bilin. “Paralel Hibrit Elektrikli Aracın, Optimal Reküperatif Frenleme için Öngörülü- Eşdeğer Yakit Tüketimi Minimizasyonu Startejisi Ile Enerji Yöntemi”. Politeknik Dergisi 18/3 (September 2015), 113-124.
JAMA Kural E, Aksun Güvenç B. Paralel Hibrit Elektrikli Aracın, Optimal Reküperatif Frenleme için Öngörülü- Eşdeğer Yakit Tüketimi Minimizasyonu Startejisi ile Enerji Yöntemi. Politeknik Dergisi. 2015;18:113–124.
MLA Kural, Emre and Bilin Aksun Güvenç. “Paralel Hibrit Elektrikli Aracın, Optimal Reküperatif Frenleme için Öngörülü- Eşdeğer Yakit Tüketimi Minimizasyonu Startejisi Ile Enerji Yöntemi”. Politeknik Dergisi, vol. 18, no. 3, 2015, pp. 113-24.
Vancouver Kural E, Aksun Güvenç B. Paralel Hibrit Elektrikli Aracın, Optimal Reküperatif Frenleme için Öngörülü- Eşdeğer Yakit Tüketimi Minimizasyonu Startejisi ile Enerji Yöntemi. Politeknik Dergisi. 2015;18(3):113-24.