Abstract
Günümüzde otomotiv sektöründeki proje maliyetlerinin günden güne azalarak, karlılığın artması beklenmektedir. Sac şekillendirme süreçlerinde de bu doğrultuda ilerleyerek, daha karmaşık parçaları daha az operasyonda tamamlanması hedeflenmektedir. Bir operasyonda gerçekleştirilen karmaşıklığın artması, plastik şekil verme süreçlerinde daha fazla yırtık, incelme, çatlak problemleri ile karşılaşılmasına neden olmaktadır. Bu çalışmada karmaşık yapılardaki derin çekme parçalarında kuvvet, açınım boşaltmaları, açınım konumlaması gibi optimizasyonlarla yırtık, incelme, çatlak problemlerinin azaltılması amaçlanmıştır. Çalışma sonunda şekillendirme kabiliyetinin arttığı görülmüştür. Bu sayede de imalat süreçlerindeki hurda, hat duruş zamanı %90 oranında azaltılmıştır. Bu çalışma Ford Otosan çatısı altında yürütülmüştür.
Thanks
Bu çalışmadan Ford Otosan Grubuna teşekkürü bir borç biliriz.