Havayollarının karşı karşıya olduğu süregelen bir zorluk, yolcu konforunu artırarak genel seyahat deneyimini iyileştirmektir. Bu araştırma, yapay zekanın (AI) konfor seviyelerini gerçek zamanlı olarak tahmin etme ve artırma potansiyelini araştırıyor. İstanbul'dan Roma'ya giden bir uçuşta bulunan 42 yolcudan veri toplanarak sıcaklık, konum ve yolcu demografisi gibi değişkenler hakkında bilgi toplandı. Bu veriler güçlü bir dil modeli (GPT-3.5) kullanılarak zenginleştirilir ve ardından önde gelen üç yapay zeka çerçevesi tarafından analiz edilir: TensorFlow, PyTorch ve XGBoost. Çalışma, bu çerçevelerin konfor seviyelerini tahmin etmedeki etkinliğini değerlendirdi ve XGBoost en başarılısı olarak ortaya çıktı . PyTorch'u (%71,55) ve TensorFlow'u (%81,10) geride bırakarak en yüksek doğruluğu (%92,16) ve en düşük hata oranlarını elde etti. Giriş niteliklerinin çıktı üzerindeki etkisi XAI kullanılarak analiz edildi. Bu sonuçlar, bina sakinlerinin konfor tahminlerinde uygun kitaplıkların seçilmesi konusunda değerli bilgiler sağlar. Çalışma, müşteri memnuniyetini en çok etkileyen iki faktörün titreşim ve gürültü olduğunu gösterdi. Bu bulgular, havayollarına eyleme geçirilebilir bilgiler sağlıyor. Havayolları, doğru yapay zeka çerçevesini (XGBoost gibi) benimseyerek ve gürültü ile titreşimi azaltmaya odaklanarak yolcu konforunu ve genel memnuniyetini önemli ölçüde artırabilir.
yapay sinir ağları yolcu deneyimi uçak içi konfor ulaşım makine öğrenimi gerçek zamanlı tahmin
An ongoing challenge faced by airlines is to enhance passenger comfort, thereby improving the overall travel experience. This research delves into the potential of artificial intelligence (AI) to predict and enhance comfort levels in real time.By collecting data from 42 passengers on a flight from Istanbul to Rome, information was collected on variables such as temperature, location and passenger demographics. This data is enriched using a powerful language model (GPT-3.5) before being analyzed by three prominent AI frameworks: TensorFlow, PyTorch, and XGBoost.The study evaluated the effectiveness of these frameworks in predicting comfort levels, with XGBoost emerging as the most successful. It achieved the highest accuracy (92.16%) and lowest error rates, surpassing PyTorch (71.55%) and TensorFlow (81.10%).The effect of input attributes on the output was analyzed using XAI. These results provide valuable insights into selecting appropriate libraries in occupant comfort estimates. The study showed that vibration and noise are the two factors that most influence customer satisfaction.These findings provide airlines with actionable insights. By adopting the right AI framework (such as XGBoost) and focusing on noise and vibration mitigation, airlines can significantly enhance passenger comfort and overall satisfaction.
artificial neural networks passenger experience onboard comfort transportation machine learning real-time estimation
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Modelling and Simulation, Planning and Decision Making, Artificial Life and Complex Adaptive Systems |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | April 26, 2025 |
Publication Date | October 13, 2025 |
Submission Date | March 26, 2024 |
Acceptance Date | September 30, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 EARLY VIEW |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International.