Year 2019,
Volume: 7 Issue: Ek - IRUPEC 2019 Kongresi Tam Metin Bildirileri, 600 - 603, 10.12.2019
Emine Geçkil
,
Elanur Kaleci
,
Muradiye Aldem
References
- References
1. Türk Dil Kurumu, Türk dil kurumu sözlükleri, Türk Dil Kurumu Sözlükleri http://sozluk.gov.tr/ (Erişim Tarihi: 11.11. 2019).
2. Cam O, Pektaş İ, Bilge A. Ebe/hemşirelere verilen ruh sağlığı ve hastalıkları eğitiminin ruhsal hastalıklara yaklaşımlarına, iletişim becerilerine ve iş doyumlarına etkilerinin araştırılması. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2007; 10: 7-15.
3. Erözkan A. Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerilerini Etkileyen Faktörler. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 2007; 22:135-150.
4. Kutlu M, Çolakoğlu N, Özgüvenç ZP. Hasta hekim ilişkisinde empatinin önemi hakkında bir araştırma. Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi 2010; 1: 127-43.
5. Şahin ZA, Özdemir FK. Hemşirelerin iletişim ve empati beceri düzeylerinin belirlenmesi. Jaren 2015; 1(1): 1-7.
6. Ergin D, Celasin N, Akış Ş, Altan Ö, Bakırlıoğlu Ö, Bozkurt S. Dahili kliniklerde görev yapan hemşirelerin tükenme ve empatik beceri düzeyleri ve bunları etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi 2009; 4: 49-64.
7. Boscart MV. A communication intervention for nursing staff in chronic care. J Advanced Nurs 2009;9: 1823-1832.
8. Collins S. Good communication helps to build a therapeutic relationship. Nurs Times 2009; 24: 23-29.
9. Tutuk A, Doğan S. Hemşirelik öğrencilerinin iletişim becerisi ve empati düzeylerinin belirlenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi 2002; 6: 36-41.
10. Söğüt S, Cangöl E, Dinç A. Hemşirelik öğrencilerinin iletişim beceri düzeylerinin belirlenmesi. Researcher: Social Science Studies 2018; 6(2): 272-280.
11. Süt HK, Demir NG, Özer B. Klinik Uygulamaya Çıkan Öğrenci Hemşirelerin İletişim Becerileri ve Etkileyen Faktörler. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi 2015; 2(2): 167-177.
12. Aydın MF, Argun MŞ. Bitlis Eren Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Hastane Uygulamalarından Beklentileri Ve Karşılaştıkları Sorunlar. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2010; 1(4):209- 213.
Evaluation of Students' Communication Skills in Clinical Practice of Pediatric Nursing Course
Year 2019,
Volume: 7 Issue: Ek - IRUPEC 2019 Kongresi Tam Metin Bildirileri, 600 - 603, 10.12.2019
Emine Geçkil
,
Elanur Kaleci
,
Muradiye Aldem
Abstract
This study was planned to evaluate the communication skills of third grade nursing students in the clinical practice of Pediatric Nursing Course.
Method:
The research was conducted in descriptive type with the students who took Pediatric Nursing Course (n = 113) in 2018-2019 academic year. Data were collected with the “Communication Skills” evaluation form in the clinical practice teaching guide. Data were analyzed by percentage, average and standardization.
Results:
It was determined that 79.1% of the students were female and 56.5% were 19-20 years old. Most of the students defined communication with children as aggressive, stressed, agitated, crying and not wanting to communicate as a problem. The students aim to solve the problems they define with a strategy of self-improvement in communication.
Conclusion:
In clinical practice, students have difficulty in communicating with a nervous, agitated child or parent. It is recommended that the students be given seminars and trainings on communication and planning simulation based trainings on this subject.
References
- References
1. Türk Dil Kurumu, Türk dil kurumu sözlükleri, Türk Dil Kurumu Sözlükleri http://sozluk.gov.tr/ (Erişim Tarihi: 11.11. 2019).
2. Cam O, Pektaş İ, Bilge A. Ebe/hemşirelere verilen ruh sağlığı ve hastalıkları eğitiminin ruhsal hastalıklara yaklaşımlarına, iletişim becerilerine ve iş doyumlarına etkilerinin araştırılması. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2007; 10: 7-15.
3. Erözkan A. Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerilerini Etkileyen Faktörler. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 2007; 22:135-150.
4. Kutlu M, Çolakoğlu N, Özgüvenç ZP. Hasta hekim ilişkisinde empatinin önemi hakkında bir araştırma. Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi 2010; 1: 127-43.
5. Şahin ZA, Özdemir FK. Hemşirelerin iletişim ve empati beceri düzeylerinin belirlenmesi. Jaren 2015; 1(1): 1-7.
6. Ergin D, Celasin N, Akış Ş, Altan Ö, Bakırlıoğlu Ö, Bozkurt S. Dahili kliniklerde görev yapan hemşirelerin tükenme ve empatik beceri düzeyleri ve bunları etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi 2009; 4: 49-64.
7. Boscart MV. A communication intervention for nursing staff in chronic care. J Advanced Nurs 2009;9: 1823-1832.
8. Collins S. Good communication helps to build a therapeutic relationship. Nurs Times 2009; 24: 23-29.
9. Tutuk A, Doğan S. Hemşirelik öğrencilerinin iletişim becerisi ve empati düzeylerinin belirlenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi 2002; 6: 36-41.
10. Söğüt S, Cangöl E, Dinç A. Hemşirelik öğrencilerinin iletişim beceri düzeylerinin belirlenmesi. Researcher: Social Science Studies 2018; 6(2): 272-280.
11. Süt HK, Demir NG, Özer B. Klinik Uygulamaya Çıkan Öğrenci Hemşirelerin İletişim Becerileri ve Etkileyen Faktörler. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi 2015; 2(2): 167-177.
12. Aydın MF, Argun MŞ. Bitlis Eren Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Hastane Uygulamalarından Beklentileri Ve Karşılaştıkları Sorunlar. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2010; 1(4):209- 213.