Aksoy, N. (2003). Eylem araştırması: eğitimsel uygulamaları iyileştirme ve değiştirmede kullanılacak bir yöntem. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 36, 474-489.
Aktürk, V., Yazıcı, V. & Bulut, R. (2013). Sosyal bilgiler dersinde animasyon ve dijital harita kullanımının öğrencilerin mekanı algılama becerilerine yönelik etkileri. Marmara Coğrafya Dergisi. 28, s. 1-17.
Aktürk, V. (2012). Sosyal bilgiler dersinde animasyon ve dijital harita kullanımının öğrencilerin mekanı algılama becerilerine yönelik etkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi.
Altın, B. N. & Demirtaş, S. (2009). Sosyal bilgiler eğitiminde sınıf dışı etkinlikler (müze ve arazi çalışmaları). Safran, M. (Ed.), Sosyal Bilgiler Öğretimi. 507- 541. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Asar, H. (2013). Mimari mekan okumasında algısal deneyim analizinin bir yöntem yardımıyla irdelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
Avar, A. A. 2009, Lefebvre'in üçlü- algılanan, tasarlanan, yaşanan mekan- diyalektiği. Mimarlık ve Mekan Algısı, 17, 7-16.
Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün Ö. E., Karadeniz Ş. & Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri, 9. Baskı, Ankara: Pegem Yayıncılık.
Creswell, J. W. (2017). Nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. Ekşi, H. (Çev. Ed.), Ankara: Eğitim Danışmanlığı ve Araştırmaları Merkezi.
Çalışkan, O. (2011). Yer ve çevre bilimleri eğitiminde sanal arazi gezileri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 44 (19), 91-106.
Çukur, D & Güller Delice, E. (2011). Erken çocukluk döneminde görsel algı gelişimine uygun mekan tasarımı. Aile ve Toplum Yıllığı, 12 (7), 25-36.
Çulha, B. (2006). Tarihsel mekanlarda keşfederek öğrenme yoluyla sosyal bilgiler öğretimine yönelik öğrenci görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Demirci, A. & Karaburun, A. (2011). CBS, GPS ve Google Earth teknolojilerinin coğrafya derslerinde kullanımı. Marmara Coğrafya Dergisi, 24, 99-123.
Gandy, S. K. 2007. “Developmentally appropriate geography.” social studies and the young learner 20 (2): 30-32. Retrieved from https://www.socialstudies.org/system/files/publications/articles/yl_200230.pdf 20.04.2019.
Gezer, H. (2008). Mekan ve mekanın algılanması. mimarlıkta malzeme, 7, İstanbul: TMMOB Mimarlar Odası Yayını, 33-42.
Gezer, H. 2007, Mekan ve mekanın algılanması, Mimarlık ve Malzeme Dergisi, 32-35.
Golledge, R.G. & Stimson, R. J. (1997). Spatial cognition, cognitive mapping, and cognitive maps. In: Golledge, G. (Ed.), Spatial Behavior: A Geographic Perspective. The Guilford Press, New York, 224-257.
Hasol, D. (2016). Ansiklopedik mimarlık sözlüğü. 12. Baskı. İstanbul: Yem Yayınları. Retrieved from http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&kelime=mek%C3%A2n&uid=35221&guid=TDK.GTS.5c5c4853c92286.47577535.
Kan, A. Ü. (2012). “Sosyal bilgiler dersinde bireysel ve grupla zihin haritası oluşturmanın öğrenci başarısına, kalıcılığa ve öğrenmedeki duyuşsal özelliklere etkisi”. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
Köşker, N. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının mekansal biliş yeterliliklerine ilişkin düşünceleri, Journal of World of Turks/Zeitschrift für die Welt der Türken, 4.3
Kuzu, A. (2009). Öğretmen yetiştirme ve mesleki gelişimde eylem araştırması. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 405-433.
MEB (Milli Eğitim Bakanlığı) (2005). İlköğretim sosyal bilgiler dersi öğretim programı ve kılavuzu (4-5. sınıflar), Ankara: MEB Yayınevi.
MEB (Milli Eğitim Bakanlığı) (2018). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 4, 5, 6 ve 7. sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
Merç, A. (2017). Sosyal bilgiler dersinde mekan algılama becerisinin kazandırılmasında google earth uygulamasının etkililiği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
Miles, M. B. & Huberman, A. M. (2016). Nitel veri analizi. 2. Baskı. Akbaba Altun, S. & Ersoy, A. (Eds.). Ankara: Pegem Akademi.
Milson, A.J. & Earle, B.D. (2008). Internet-based GIS in an inductive learning environment: a case studyof ninth-grade geography students. Journal of Geography, 106, (6), 227-237.
Montello, D. R. (1993). Scale and multiple psychologies of space. In A. U. Frank & I. Campari (Eds.), Spatial information theory: A theoretical basis for GIS (312-321). Proceedings of COSIT '93. Berlin: Springer-Verlag, Lecture Notes in Computer Science 716.National Curriculum Standards for Social Studies (NCSS, 2014). The themes of social studies published on national council for the social studies, retrieved from http://www.socialstudies.org.
Öcal, A. (2009). 6. Sınıf öğrencilerinin hava fotoğraflarını yorumlamaları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 10 (1), 103-111.
Öcal, A. (2011). Sosyal bilgilerde mekansal biliş becerisi ve öğretimi. Tay, B. & Öcal, A. (Eds.). Özel öğretim yöntemleriyle sosyal bilgiler öğretimi (371-398). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Öğütveren, M. (2014). Sosyal bilgiler 6. sınıf coğrafya konularının öğretiminde google earth programının başarıya etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Giresun Üniversitesi, Giresun.
Özdemir, A. A. (2011). Mekansal beceri eğitim programının okulöncesi dönem çocuklarının mekansal becerilerine etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
Özdemir, N. (2014). “Öğrencilerin Türkiye’nin yeryüzü şekilleri konusundaki zihin haritalarını geliştirmeye yönelik deneysel bir çalışma”. Electronic Turkish Studies, 9 (5). 1685-1706.
Özen, A. (2006), “Mimari sanal gerçeklik ortamlarında algı psikolojisi”, Bilgi Teknolojileri Kongresi IV, Akademik Bilişim, Denizli, retrieved from http://ab.org.tr/ab06/bildiri/81.doc.
Paykoç, F. (1991). Tarih öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları.
Roth, L. M. (2000) Mimarlığın öyküsü, Akça, E (çev.), İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
Schultz, R. B., Kerski, J. J. & Patterson, T. C. (2008). “The use of virtual globes as a spatial teaching tool with suggestions for metadata standards” Journal of Geography, 27-34. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/249043796_The_Use_of_Virtual_Globes_as_a_Spatial_Teaching_Tool_with_Suggestions_for_Metadata_Standards Erişim tarihi: 15.02.2019.
Solak G. S. (2017). Mekan-kimlik etkileşimi: kavramsal ve kuramsal bir bakış. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi. 6 (1), 13-37.
Taş, H. İ. (2008). Zihin haritaları, harita okuma becerisi ve görselleştirme. Coğrafya öğretiminde yöntem ve yaklaşımlar. Özey, R. (Ed.). Ankara: Aktif Yayınevi. Türk Dil Kurumu [TDK], (2015). Retrieved from www.tdk.gov.tr
Yazıcı, K. (2006). Sosyal bilgilerde kullanılan görsel araçlar: haritalar-küreler, resimler, tablolar ve grafikler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 651-662.
Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. 11. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Yin, R. K. (2017). Durum çalışması araştırması uygulamaları. 3. Baskı. Günbayı, K. (Ed.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
Out-of-School Learning to Achieve the Spatial Perception Skills: A Case Study
Year 2019,
Volume: 9 Issue: 3, 618 - 638, 31.12.2019
Cognitive
description and comprehension of the structure, existence and relations of a
space and its reflection and restructuring in the mind of a space is called spatial perception. Individuals' perceptions of space change according
to their environmental awareness, knowledge and impressions. The
ability of individuals to perceive their surroundings, adapt to the places
they are in and regulate their lives better depends on the sophistication of
their perceptions of space. Spatial skills such as spatial representation,
spatial representation, spatial analysis, and spatial evaluation need to be
improved. In order to develop the spatial skills. The fact that the features
of the space give an idea about how that space can be perceived and the
interaction of the individual with the space, it emphasizes out-of-school
learning in order to develop ofthe spatial perception skills. In
this study, it is aimed to investigate the effects of the activities of a
social studies education project carried out within the scope of TUBITAK 4004
Nature Education and Science Schools Support Program on the perception of spatial skills space and the use of out-of-school
spaces in teaching this skill. The study was conducted with a case study, one of the qualitative
research types. The study group consisted of 30 prospective teachers selected
by criterion sampling. The
data obtained by open-ended questionnaire and document analysis were
evaluated by content analysis. According to the findings obtained in the study, it shows that the
applied activities are effective in teaching the spatial skills and the
perception of space. Pre-service teachers stated that they can realize the
spaces, objects and assets around them with the activities carried out
outside the school and they develop their spatial skills by applying them.
Aksoy, N. (2003). Eylem araştırması: eğitimsel uygulamaları iyileştirme ve değiştirmede kullanılacak bir yöntem. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 36, 474-489.
Aktürk, V., Yazıcı, V. & Bulut, R. (2013). Sosyal bilgiler dersinde animasyon ve dijital harita kullanımının öğrencilerin mekanı algılama becerilerine yönelik etkileri. Marmara Coğrafya Dergisi. 28, s. 1-17.
Aktürk, V. (2012). Sosyal bilgiler dersinde animasyon ve dijital harita kullanımının öğrencilerin mekanı algılama becerilerine yönelik etkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi.
Altın, B. N. & Demirtaş, S. (2009). Sosyal bilgiler eğitiminde sınıf dışı etkinlikler (müze ve arazi çalışmaları). Safran, M. (Ed.), Sosyal Bilgiler Öğretimi. 507- 541. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Asar, H. (2013). Mimari mekan okumasında algısal deneyim analizinin bir yöntem yardımıyla irdelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
Avar, A. A. 2009, Lefebvre'in üçlü- algılanan, tasarlanan, yaşanan mekan- diyalektiği. Mimarlık ve Mekan Algısı, 17, 7-16.
Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün Ö. E., Karadeniz Ş. & Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri, 9. Baskı, Ankara: Pegem Yayıncılık.
Creswell, J. W. (2017). Nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. Ekşi, H. (Çev. Ed.), Ankara: Eğitim Danışmanlığı ve Araştırmaları Merkezi.
Çalışkan, O. (2011). Yer ve çevre bilimleri eğitiminde sanal arazi gezileri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 44 (19), 91-106.
Çukur, D & Güller Delice, E. (2011). Erken çocukluk döneminde görsel algı gelişimine uygun mekan tasarımı. Aile ve Toplum Yıllığı, 12 (7), 25-36.
Çulha, B. (2006). Tarihsel mekanlarda keşfederek öğrenme yoluyla sosyal bilgiler öğretimine yönelik öğrenci görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Demirci, A. & Karaburun, A. (2011). CBS, GPS ve Google Earth teknolojilerinin coğrafya derslerinde kullanımı. Marmara Coğrafya Dergisi, 24, 99-123.
Gandy, S. K. 2007. “Developmentally appropriate geography.” social studies and the young learner 20 (2): 30-32. Retrieved from https://www.socialstudies.org/system/files/publications/articles/yl_200230.pdf 20.04.2019.
Gezer, H. (2008). Mekan ve mekanın algılanması. mimarlıkta malzeme, 7, İstanbul: TMMOB Mimarlar Odası Yayını, 33-42.
Gezer, H. 2007, Mekan ve mekanın algılanması, Mimarlık ve Malzeme Dergisi, 32-35.
Golledge, R.G. & Stimson, R. J. (1997). Spatial cognition, cognitive mapping, and cognitive maps. In: Golledge, G. (Ed.), Spatial Behavior: A Geographic Perspective. The Guilford Press, New York, 224-257.
Hasol, D. (2016). Ansiklopedik mimarlık sözlüğü. 12. Baskı. İstanbul: Yem Yayınları. Retrieved from http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&kelime=mek%C3%A2n&uid=35221&guid=TDK.GTS.5c5c4853c92286.47577535.
Kan, A. Ü. (2012). “Sosyal bilgiler dersinde bireysel ve grupla zihin haritası oluşturmanın öğrenci başarısına, kalıcılığa ve öğrenmedeki duyuşsal özelliklere etkisi”. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
Köşker, N. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının mekansal biliş yeterliliklerine ilişkin düşünceleri, Journal of World of Turks/Zeitschrift für die Welt der Türken, 4.3
Kuzu, A. (2009). Öğretmen yetiştirme ve mesleki gelişimde eylem araştırması. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 405-433.
MEB (Milli Eğitim Bakanlığı) (2005). İlköğretim sosyal bilgiler dersi öğretim programı ve kılavuzu (4-5. sınıflar), Ankara: MEB Yayınevi.
MEB (Milli Eğitim Bakanlığı) (2018). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 4, 5, 6 ve 7. sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
Merç, A. (2017). Sosyal bilgiler dersinde mekan algılama becerisinin kazandırılmasında google earth uygulamasının etkililiği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
Miles, M. B. & Huberman, A. M. (2016). Nitel veri analizi. 2. Baskı. Akbaba Altun, S. & Ersoy, A. (Eds.). Ankara: Pegem Akademi.
Milson, A.J. & Earle, B.D. (2008). Internet-based GIS in an inductive learning environment: a case studyof ninth-grade geography students. Journal of Geography, 106, (6), 227-237.
Montello, D. R. (1993). Scale and multiple psychologies of space. In A. U. Frank & I. Campari (Eds.), Spatial information theory: A theoretical basis for GIS (312-321). Proceedings of COSIT '93. Berlin: Springer-Verlag, Lecture Notes in Computer Science 716.National Curriculum Standards for Social Studies (NCSS, 2014). The themes of social studies published on national council for the social studies, retrieved from http://www.socialstudies.org.
Öcal, A. (2009). 6. Sınıf öğrencilerinin hava fotoğraflarını yorumlamaları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 10 (1), 103-111.
Öcal, A. (2011). Sosyal bilgilerde mekansal biliş becerisi ve öğretimi. Tay, B. & Öcal, A. (Eds.). Özel öğretim yöntemleriyle sosyal bilgiler öğretimi (371-398). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Öğütveren, M. (2014). Sosyal bilgiler 6. sınıf coğrafya konularının öğretiminde google earth programının başarıya etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Giresun Üniversitesi, Giresun.
Özdemir, A. A. (2011). Mekansal beceri eğitim programının okulöncesi dönem çocuklarının mekansal becerilerine etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
Özdemir, N. (2014). “Öğrencilerin Türkiye’nin yeryüzü şekilleri konusundaki zihin haritalarını geliştirmeye yönelik deneysel bir çalışma”. Electronic Turkish Studies, 9 (5). 1685-1706.
Özen, A. (2006), “Mimari sanal gerçeklik ortamlarında algı psikolojisi”, Bilgi Teknolojileri Kongresi IV, Akademik Bilişim, Denizli, retrieved from http://ab.org.tr/ab06/bildiri/81.doc.
Paykoç, F. (1991). Tarih öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları.
Roth, L. M. (2000) Mimarlığın öyküsü, Akça, E (çev.), İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
Schultz, R. B., Kerski, J. J. & Patterson, T. C. (2008). “The use of virtual globes as a spatial teaching tool with suggestions for metadata standards” Journal of Geography, 27-34. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/249043796_The_Use_of_Virtual_Globes_as_a_Spatial_Teaching_Tool_with_Suggestions_for_Metadata_Standards Erişim tarihi: 15.02.2019.
Solak G. S. (2017). Mekan-kimlik etkileşimi: kavramsal ve kuramsal bir bakış. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi. 6 (1), 13-37.
Taş, H. İ. (2008). Zihin haritaları, harita okuma becerisi ve görselleştirme. Coğrafya öğretiminde yöntem ve yaklaşımlar. Özey, R. (Ed.). Ankara: Aktif Yayınevi. Türk Dil Kurumu [TDK], (2015). Retrieved from www.tdk.gov.tr
Yazıcı, K. (2006). Sosyal bilgilerde kullanılan görsel araçlar: haritalar-küreler, resimler, tablolar ve grafikler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 651-662.
Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. 11. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Yin, R. K. (2017). Durum çalışması araştırması uygulamaları. 3. Baskı. Günbayı, K. (Ed.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
Seyhan, A. (2019). Out-of-School Learning to Achieve the Spatial Perception Skills: A Case Study. Review of International Geographical Education Online, 9(3), 618-638. https://doi.org/10.33403/rigeo.601734
AMA
Seyhan A. Out-of-School Learning to Achieve the Spatial Perception Skills: A Case Study. Review of International Geographical Education Online. December 2019;9(3):618-638. doi:10.33403/rigeo.601734
Chicago
Seyhan, Ayşe. “Out-of-School Learning to Achieve the Spatial Perception Skills: A Case Study”. Review of International Geographical Education Online 9, no. 3 (December 2019): 618-38. https://doi.org/10.33403/rigeo.601734.
EndNote
Seyhan A (December 1, 2019) Out-of-School Learning to Achieve the Spatial Perception Skills: A Case Study. Review of International Geographical Education Online 9 3 618–638.
IEEE
A. Seyhan, “Out-of-School Learning to Achieve the Spatial Perception Skills: A Case Study”, Review of International Geographical Education Online, vol. 9, no. 3, pp. 618–638, 2019, doi: 10.33403/rigeo.601734.
ISNAD
Seyhan, Ayşe. “Out-of-School Learning to Achieve the Spatial Perception Skills: A Case Study”. Review of International Geographical Education Online 9/3 (December 2019), 618-638. https://doi.org/10.33403/rigeo.601734.
JAMA
Seyhan A. Out-of-School Learning to Achieve the Spatial Perception Skills: A Case Study. Review of International Geographical Education Online. 2019;9:618–638.
MLA
Seyhan, Ayşe. “Out-of-School Learning to Achieve the Spatial Perception Skills: A Case Study”. Review of International Geographical Education Online, vol. 9, no. 3, 2019, pp. 618-3, doi:10.33403/rigeo.601734.
Vancouver
Seyhan A. Out-of-School Learning to Achieve the Spatial Perception Skills: A Case Study. Review of International Geographical Education Online. 2019;9(3):618-3.