Pazarlama alanındaki değişiklikler ile birlikte, tüketicinin
önemi her alanda artmaktadır. Tüketiciyi yakalamayı amaçlayan gerilla pazarlama
ve reklam çalışmaları ile tüketicinin hem markanın içinde olması hem de satın
alma davranışındaki değişimin amaçlanması hedeflenmektedir. Gerilla pazarlaması
genellikle küçük ölçekli işletmelerin rakiplerinden pazar payı elde etmek için
geleneksel olmayan pazarlama yöntemleri tarafından ortaya attığı çalışma olarak
tanımlanmaktadır. Gerilla pazarlamanın uygulama alanlarından biri olan gerilla
reklamı, tüketicilere satılmak istenen mesajların, reklam anlayışını
uyandırmadan iletilmesidir. Bu noktadan yola çıkılarak araştırmanın amacı;
geleneksel reklamcılık ve gerilla reklamcılığın tüketicilerin kalite algıları
ile satın alma davranışlarının etkisinin ilgili literatür kapsamında sentezinin
incelenmesidir.
Along with changes in the marketing field, the
importance of consumers is increasing in all areas. The guerrilla marketing and
advertising efforts aimed at capturing the consumer are aimed at aiming to
change the consumer as well as being in the brand and buying behavior. Guerilla
marketing is generally defined as the study put forward by non-traditional
marketing methods to gain market share from competitors of small-scale
enterprises. Guerilla advertising, one of the application areas of guerrilla
marketing, is the transmission of messages intended to be sold to consumers
without awakening the understanding of advertising. The purpose of researching
this point is; traditional and guerrilla advertising in terms of consumers'
quality perceptions and purchasing behavior within the relevant literature.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2018 |
Submission Date | October 1, 2018 |
Acceptance Date | October 27, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |