Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GELENEKSEL REKLAMCILIK VE GERİLLA REKLAMCILIĞIN TÜKETİCİLERİN KALİTE ALGILARI İLE SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİSİ

Yıl 2018, , 438 - 447, 30.10.2018
https://doi.org/10.33723/rs.466225

Öz

Pazarlama alanındaki değişiklikler ile birlikte, tüketicinin
önemi her alanda artmaktadır. Tüketiciyi yakalamayı amaçlayan gerilla pazarlama
ve reklam çalışmaları ile tüketicinin hem markanın içinde olması hem de satın
alma davranışındaki değişimin amaçlanması hedeflenmektedir. Gerilla pazarlaması
genellikle küçük ölçekli işletmelerin rakiplerinden pazar payı elde etmek için
geleneksel olmayan pazarlama yöntemleri tarafından ortaya attığı çalışma olarak
tanımlanmaktadır. Gerilla pazarlamanın uygulama alanlarından biri olan gerilla
reklamı, tüketicilere satılmak istenen mesajların, reklam anlayışını
uyandırmadan iletilmesidir. Bu noktadan yola çıkılarak araştırmanın amacı;
geleneksel reklamcılık ve gerilla reklamcılığın tüketicilerin kalite algıları
ile satın alma davranışlarının etkisinin ilgili literatür kapsamında sentezinin
incelenmesidir.

Kaynakça

  • Aksoy, T. (2011). Gerilla pazarlama yaratıcı olmak zorundadır. http://www.temelaksoy.com/gerilla-pazarlama-yaratici-olmak-zorundadir/#! (Erişim Tarihi: 17.05.2018).
  • Aktaş, Ö. (2011). 3 boyutlu açık hava reklamlarında gerçekliğin yeniden üretimi; mekana dayalı görsel algı deneyimi (Yayınlanmamış Sanatta Yeterlilik Tezi), Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul. Batı U. (2012). Markethink ya da Farkethink Deneyimsel Pazarlama ve Duyusal Markalama, İstanbul: İyi Yayınları.
  • Engin, F. (2011). Uzun Yaşanmışlıkların Kısa Anlatımıyla Tüketimde Tüketici, İstanbul: GDK Yayın.
  • Eren, E. (2009).Tüketicilerin Satın Alma Niyeti, Davranışı ve Marka Sadakati: Kayseri’de Beyaz Eşya Sektörü Üzerinde Bir Uygulama(Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Eru, O. (2013), Süpermarket Sektöründeki Mobil Pazarlama Uygulamalarının Tüketici Davranışlarına Etkisi: Aydın Örneği (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Erdem, A. (2006). Tüketici Odaklı Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Gavin, L., Dorian, M. (2011). Gerilla Reklamcılık, İstanbul: MediaCat Kitapları. Güllüpunar, H.(2013). Siyasal Kampanya Mesaj Stratejileri Ve Seçmen Algısı: Gümüşhane Araştırması, - International Periodical For The Languages, Literature And History Of Turkish Or Turkic, 8(8), 1935-1952.
  • Heper, C., O. (2008). Grafik tasarım Bağlamında Gerilla Tasarımın Analizi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • İslamoğlu, A. H.,Altunışık, R. (2008). Tüketici Davranışları, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Koçoğlu, C. (2015). Marka Bağlılığının Tüketici Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi: Ankara İli, Parfüm Örneği (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Karaçor, S. (2000). Toplumsal değişme ve reklam. Konya: S.Ü. İletişim Fakültesi Yayınları.
  • Levinson, J., C. (1994). Guerilla advertising. Cost-effective tactics for small- business success. New York: Houghton Mifflin Company
  • Nardalı, S. (2009). Gerilla pazarlaması ve uygulamadaki bazı örnekleri. Celal Bayar Üniversitesi Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 2(16), 107-119
  • Okumuş, A. (2013). Tüketici Davranışı, İstanbul: Türkmen Yayınevi.
  • Şapcılar, M., C. (2013). Tüketicilerin Satın Alma Davranışını Etkileyen Sosyal Faktörlerin Seyahat Acentaları Açısından Analizi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Tatlı, E.(2013). Üniversite Reklamlarında Konumlandırma Mesajlarının Kullanımı, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimleri Dergisi, 12(23), 289-316.
  • Tercan, H. (2016). Tüketici Davranışları Açısından Reklamın Rolü: Özel Okul Reklamlarına Yönelik Tüketici Tutumları Üzerine Bir Araştırma (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Urgancı, F. (2015). Gerilla pazarlama ve etik: nitel bir araştırma (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Uysal, S. (2011). Küçük ve orta ölçekli işletmeler için yeni bir pazarlama anlayışı: gerilla pazarlama, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Ünüvar, Ş. (2012). Turizm Reklamlarında Yaratıcı Stratejilerin Uygulanma Düzeylerinin Belirlenmesi, Erciyes İletişim Dergisi, 2(3),58-76.

Impact of Traditional Advertising and Guerrilla Advertising on Quality Perceptions and Purchasing Behaviors of Consumers

Yıl 2018, , 438 - 447, 30.10.2018
https://doi.org/10.33723/rs.466225

Öz

Along with changes in the marketing field, the
importance of consumers is increasing in all areas. The guerrilla marketing and
advertising efforts aimed at capturing the consumer are aimed at aiming to
change the consumer as well as being in the brand and buying behavior. Guerilla
marketing is generally defined as the study put forward by non-traditional
marketing methods to gain market share from competitors of small-scale
enterprises. Guerilla advertising, one of the application areas of guerrilla
marketing, is the transmission of messages intended to be sold to consumers
without awakening the understanding of advertising. The purpose of researching
this point is; traditional and guerrilla advertising in terms of consumers'
quality perceptions and purchasing behavior within the relevant literature.

Kaynakça

  • Aksoy, T. (2011). Gerilla pazarlama yaratıcı olmak zorundadır. http://www.temelaksoy.com/gerilla-pazarlama-yaratici-olmak-zorundadir/#! (Erişim Tarihi: 17.05.2018).
  • Aktaş, Ö. (2011). 3 boyutlu açık hava reklamlarında gerçekliğin yeniden üretimi; mekana dayalı görsel algı deneyimi (Yayınlanmamış Sanatta Yeterlilik Tezi), Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul. Batı U. (2012). Markethink ya da Farkethink Deneyimsel Pazarlama ve Duyusal Markalama, İstanbul: İyi Yayınları.
  • Engin, F. (2011). Uzun Yaşanmışlıkların Kısa Anlatımıyla Tüketimde Tüketici, İstanbul: GDK Yayın.
  • Eren, E. (2009).Tüketicilerin Satın Alma Niyeti, Davranışı ve Marka Sadakati: Kayseri’de Beyaz Eşya Sektörü Üzerinde Bir Uygulama(Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Eru, O. (2013), Süpermarket Sektöründeki Mobil Pazarlama Uygulamalarının Tüketici Davranışlarına Etkisi: Aydın Örneği (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Erdem, A. (2006). Tüketici Odaklı Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Gavin, L., Dorian, M. (2011). Gerilla Reklamcılık, İstanbul: MediaCat Kitapları. Güllüpunar, H.(2013). Siyasal Kampanya Mesaj Stratejileri Ve Seçmen Algısı: Gümüşhane Araştırması, - International Periodical For The Languages, Literature And History Of Turkish Or Turkic, 8(8), 1935-1952.
  • Heper, C., O. (2008). Grafik tasarım Bağlamında Gerilla Tasarımın Analizi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • İslamoğlu, A. H.,Altunışık, R. (2008). Tüketici Davranışları, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Koçoğlu, C. (2015). Marka Bağlılığının Tüketici Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi: Ankara İli, Parfüm Örneği (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Karaçor, S. (2000). Toplumsal değişme ve reklam. Konya: S.Ü. İletişim Fakültesi Yayınları.
  • Levinson, J., C. (1994). Guerilla advertising. Cost-effective tactics for small- business success. New York: Houghton Mifflin Company
  • Nardalı, S. (2009). Gerilla pazarlaması ve uygulamadaki bazı örnekleri. Celal Bayar Üniversitesi Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 2(16), 107-119
  • Okumuş, A. (2013). Tüketici Davranışı, İstanbul: Türkmen Yayınevi.
  • Şapcılar, M., C. (2013). Tüketicilerin Satın Alma Davranışını Etkileyen Sosyal Faktörlerin Seyahat Acentaları Açısından Analizi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Tatlı, E.(2013). Üniversite Reklamlarında Konumlandırma Mesajlarının Kullanımı, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimleri Dergisi, 12(23), 289-316.
  • Tercan, H. (2016). Tüketici Davranışları Açısından Reklamın Rolü: Özel Okul Reklamlarına Yönelik Tüketici Tutumları Üzerine Bir Araştırma (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Urgancı, F. (2015). Gerilla pazarlama ve etik: nitel bir araştırma (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Uysal, S. (2011). Küçük ve orta ölçekli işletmeler için yeni bir pazarlama anlayışı: gerilla pazarlama, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Ünüvar, Ş. (2012). Turizm Reklamlarında Yaratıcı Stratejilerin Uygulanma Düzeylerinin Belirlenmesi, Erciyes İletişim Dergisi, 2(3),58-76.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Erinmez 0000-0001-7451-6956

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2018
Gönderilme Tarihi 1 Ekim 2018
Kabul Tarihi 27 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Erinmez, M. (2018). GELENEKSEL REKLAMCILIK VE GERİLLA REKLAMCILIĞIN TÜKETİCİLERİN KALİTE ALGILARI İLE SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİSİ. R&S - Research Studies Anatolia Journal, 1(3), 438-447. https://doi.org/10.33723/rs.466225
R&S - Research Studies Anatolia Journal 

https://dergipark.org.tr/rs