Bu araştırmanın genel amacı, öğrencilerin görüşlerine göre
Ankara’daki ortaokulların, etkili okulun 11 boyutuna ilişkin ( öğretimsel
liderlik, açık vizyon ve misyon, güvenli ve düzenli bir çevre, olumlu okul
iklimi, yüksek beklentiler, düzenli izleme ve değerlendirme, temel beceriler,
öğrenme olanakları (fırsatları), aile ve toplum katılımı, mesleki gelişim,
öğretmen katılımı ) etkililik düzeylerinin saptanmasıdır. Bu araştırma “tarama
modeli”nde yapılacak nicel bir çalışmadır. Bu çerçevede örnek olarak seçilen
kamu ortaokullarının, etkili okulların 11 karakteristik özelliğine sahip olma
düzeyleri, Ankara Üniversitesi Okul Geliştirme Ekibi tarafından geliştirilen
“Yüksek Performanslı Ortaokulların Ayırt Edici Dokuz Özelliği Tarama Ölçeği”
adlı veri toplama aracı etkili okulların 11 karakteristik özelliğini ölçecek
şekilde geliştirilerek belirlenmeye çalışılmıştır. 2017-2018 eğitim öğretim
yılında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokullarda öğrenim gören 5.6.7.8.
sınıf seviyesindeki 147 öğrenciye uygulanmıştır. Bu çalışmada, genel olarak
uygulanan teorik araştırma ve değerlendirme yöntemi kullanılmıştır. Çalışma,
ortaokul öğrencilerinin demografik özelliklerini belirleyen 3, etkili okul
(öğrenci görüşleri) ölçeği 62 soru olmak üzere toplamda 65 sorudan
oluşmaktadır. Örnek olarak seçilen kamu
ortaokullarının etkili okulların on bir karakteristik özelliğine sahip olma
derecesine ilişkin öğrencilerin örnek olarak seçilen okullar hakkındaki genel
algıları arasındaki fark F testi ile saptanmıştır. Araştırmadaki manidarlık
testlerinde sınama. 05 düzeyinde yapılmıştır.
The general aim of this research is to find out how
the secondary schools in Ankara can be used for the 11 dimensions of effective
school (instructional leadership, open vision and mission, safe and orderly
environment, positive school climate, high expectations, regular monitoring and
evaluation, basic skills, learning opportunities (opportunities), family and
community involvement, professional development, teacher involvement). This
research is a quantitative work to be done on the "screening model".
The data collection tool called "High Performance Middle School
Differentiating Nine Feature Screening Scale" developed by the Ankara
University School Development Team has been developed to measure the 11
characteristic characteristics of effective schools and to determine the 11
characteristic characteristics of selected public middle schools in this frame.
In the 2017-2018 academic year, students studying in secondary schools attached
to the Ministry of National Education. 147 students at the class level were
applied. In this study, generally applied theoretical research and evaluation
method is used. The study consists of 65 questions in total which consists of 3
questions which determine the demographic characteristics of middle school
students and 62 questions which are effective school (student opinion) scale.
For example, the difference between the general perceptions of students
selected for selected schools on the degree that selected public secondary
schools have eleven characteristic characteristics of effective schools is
determined by the F test. Testing in the test of relevance in the research. 05
level.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2018 |
Submission Date | July 11, 2018 |
Acceptance Date | July 11, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 2 |