Translation
BibTex RIS Cite

KEYFİNİ SÜRMEKTEN KURTARMAYA: ŞİDDETİN SONA ERMESİ İÇİN EĞİTİM

Year 2014, Volume: 3 Issue: 6, 161 - 167, 01.12.2014

Abstract

Bunca yıldır din eğitimi vermiş olmanın getirdiği tecrübeyle, şu iki
zıt kutbu gergin tutma kararlılığım doğrulanmış olmaktadır: güzellik ve şiddet.
Öğrencilerin yaşadığı ve hayat hikâyelerini deneyimlediği ortamlara istinaden, bu
iki paralel ve tezat gerçeklik tecrübesinin tam ortasında yaşadığımızın hayli farkındayım.
Hayatın kopukluk, değer kaybı ve bir şiddet kültürünün geçerli olduğu zehirli
bir çevrede yaşanmasına sebep olan bazı baskıcı toplumsal gerçeklikler vardır.
Bu muhtelif ortamların gençlerin eğitimindeki etkisini fark etmek, üst düzey
bir kavrayış gerektirmiyor. Parçalanmış aileler, yoksulluk, şiddet ve diğer
eşitsizliklere ilaveten, dehşet verici bir ahlaki belirsizlik dünyasında; katliamları
ihtiva eden acıyı azaltmak ve insan haklarını korumak için neredeyse hiçbir şey
yapılamazmış gibi görünen bir dünyada yaşamaktayız. Bazılarına mültecilerin,
harap olmuş evlerin, ölü bebeklerin, kirletilmiş çevrelerin çarpıcı
görüntülerinin hepsi gerçekdışı görünmektedir. Diğerleri için ise, bu
görüntüler sersemleticidir; ancak sonrasında gelen çaresizlik hissi başlarını
başka bir tarafa çevirmelerine neden olur (Greene 1995, 122).

References

  • Cohen, L. 1992. Anthem. http://www.azlyrics.com/lyrics/leonardcohen/anthem.html (accessed February 14, 2014). Durka, G. 1991. Facing ourselves, facing the unfamiliar: A.P.R.R.E. Presidential Address. Religious Education 86 (3): 331–345. Greene, M. 1995. Releasing the imagination: Essays on education, the arts and social change. San Francisco: Jossey Bass. John Paul II, Pope. 1999. Letter to artists. Origins 28 (46): 785–793. Leiris, M. 1988. Faire-part in Picasso’s Guernica, ed. E. C. Oppler, 201 ff. New York: Norton. Moran, G. 2011. Living nonviolently: Language for resisting violence. New York: Lexington Books. Navone, J. 1996. Toward a theology of beauty. Collegeville, MN: Liturgical Press. Sartre, J. P. 1956. Literature and existentialism. Secaucus, NJ: Citadel Press. White, E. B. n.d. http: http://www.csmonitor.com/Books/2012/0711/E.-B.-White-10-memorable-quotes-on-his-birthday/Plans (accessed February 18, 2014).
Year 2014, Volume: 3 Issue: 6, 161 - 167, 01.12.2014

Abstract

References

  • Cohen, L. 1992. Anthem. http://www.azlyrics.com/lyrics/leonardcohen/anthem.html (accessed February 14, 2014). Durka, G. 1991. Facing ourselves, facing the unfamiliar: A.P.R.R.E. Presidential Address. Religious Education 86 (3): 331–345. Greene, M. 1995. Releasing the imagination: Essays on education, the arts and social change. San Francisco: Jossey Bass. John Paul II, Pope. 1999. Letter to artists. Origins 28 (46): 785–793. Leiris, M. 1988. Faire-part in Picasso’s Guernica, ed. E. C. Oppler, 201 ff. New York: Norton. Moran, G. 2011. Living nonviolently: Language for resisting violence. New York: Lexington Books. Navone, J. 1996. Toward a theology of beauty. Collegeville, MN: Liturgical Press. Sartre, J. P. 1956. Literature and existentialism. Secaucus, NJ: Citadel Press. White, E. B. n.d. http: http://www.csmonitor.com/Books/2012/0711/E.-B.-White-10-memorable-quotes-on-his-birthday/Plans (accessed February 18, 2014).
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Religious Studies
Other ID JA33ZM94NY
Journal Section Peer-reviewed Translated Article
Authors

Gloria Durka This is me

Muzaffer Üzümcü This is me

Publication Date December 1, 2014
Submission Date December 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 3 Issue: 6

Cite

APA Durka, G., & Üzümcü, M. (2014). KEYFİNİ SÜRMEKTEN KURTARMAYA: ŞİDDETİN SONA ERMESİ İÇİN EĞİTİM. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 3(6), 161-167.
AMA Durka G, Üzümcü M. KEYFİNİ SÜRMEKTEN KURTARMAYA: ŞİDDETİN SONA ERMESİ İÇİN EĞİTİM. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. December 2014;3(6):161-167.
Chicago Durka, Gloria, and Muzaffer Üzümcü. “KEYFİNİ SÜRMEKTEN KURTARMAYA: ŞİDDETİN SONA ERMESİ İÇİN EĞİTİM”. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 3, no. 6 (December 2014): 161-67.
EndNote Durka G, Üzümcü M (December 1, 2014) KEYFİNİ SÜRMEKTEN KURTARMAYA: ŞİDDETİN SONA ERMESİ İÇİN EĞİTİM. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 3 6 161–167.
IEEE G. Durka and M. Üzümcü, “KEYFİNİ SÜRMEKTEN KURTARMAYA: ŞİDDETİN SONA ERMESİ İÇİN EĞİTİM”, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, vol. 3, no. 6, pp. 161–167, 2014.
ISNAD Durka, Gloria - Üzümcü, Muzaffer. “KEYFİNİ SÜRMEKTEN KURTARMAYA: ŞİDDETİN SONA ERMESİ İÇİN EĞİTİM”. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 3/6 (December 2014), 161-167.
JAMA Durka G, Üzümcü M. KEYFİNİ SÜRMEKTEN KURTARMAYA: ŞİDDETİN SONA ERMESİ İÇİN EĞİTİM. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2014;3:161–167.
MLA Durka, Gloria and Muzaffer Üzümcü. “KEYFİNİ SÜRMEKTEN KURTARMAYA: ŞİDDETİN SONA ERMESİ İÇİN EĞİTİM”. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, vol. 3, no. 6, 2014, pp. 161-7.
Vancouver Durka G, Üzümcü M. KEYFİNİ SÜRMEKTEN KURTARMAYA: ŞİDDETİN SONA ERMESİ İÇİN EĞİTİM. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2014;3(6):161-7.