Bunca yıldır din eğitimi vermiş olmanın getirdiği tecrübeyle, şu iki
zıt kutbu gergin tutma kararlılığım doğrulanmış olmaktadır: güzellik ve şiddet.
Öğrencilerin yaşadığı ve hayat hikâyelerini deneyimlediği ortamlara istinaden, bu
iki paralel ve tezat gerçeklik tecrübesinin tam ortasında yaşadığımızın hayli farkındayım.
Hayatın kopukluk, değer kaybı ve bir şiddet kültürünün geçerli olduğu zehirli
bir çevrede yaşanmasına sebep olan bazı baskıcı toplumsal gerçeklikler vardır.
Bu muhtelif ortamların gençlerin eğitimindeki etkisini fark etmek, üst düzey
bir kavrayış gerektirmiyor. Parçalanmış aileler, yoksulluk, şiddet ve diğer
eşitsizliklere ilaveten, dehşet verici bir ahlaki belirsizlik dünyasında; katliamları
ihtiva eden acıyı azaltmak ve insan haklarını korumak için neredeyse hiçbir şey
yapılamazmış gibi görünen bir dünyada yaşamaktayız. Bazılarına mültecilerin,
harap olmuş evlerin, ölü bebeklerin, kirletilmiş çevrelerin çarpıcı
görüntülerinin hepsi gerçekdışı görünmektedir. Diğerleri için ise, bu
görüntüler sersemleticidir; ancak sonrasında gelen çaresizlik hissi başlarını
başka bir tarafa çevirmelerine neden olur (Greene 1995, 122).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Diğer ID | JA33ZM94NY |
Bölüm | Hakemli Çeviri Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 6 |