Bu çalışmanın amacı, ilkokullarda öğrenim gören öğrencilerin sosyal problemleri ile anne-baba stres düzeylerini akademik başarı, aile geliri ve öğrencinin süreğen hastalığa sahip olup olmama durumlarına göre incelemektir. İlişkisel tarama modelinde yürütülen araştırmaya Kayseri ili Melikgazi ilçesinde öğrenim gören 460 ilkokul öğrencisi ve anne ve babaları katılmıştır. Araştırmada tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri, Anne-Baba Stres Ölçeği ve Okul Sosyal Davranış Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Verilerinin analizinde ise t testi, F testi ve Pearson momentler çarpım korelasyon katsayısı teknikleri kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda, akademik başarısı düşük olan öğrencilerin anne-baba stres düzeylerinin yüksek olduğu bulunmuştur. Aile gelir düzeyi yükseldikçe anne-baba stres düzeylerinin azaldığı bulunmuştur. Çocuklarında süreğen hastalık olan anne-babaların stres düzeylerinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Anne-baba stres düzeyi ile okul sosyal davranış ölçeğinin ilişki, özdenetim ve akademik alt boyutu puanları arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Anne-baba stres düzeyi ile okul sosyal davranış ölçeğinin saldırgan, anti-sosyal ve yıkıcı alt boyut puanları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Elde edilen bu bulgular literatür ışığında yorumlanarak tartışılmış ve araştırmadan elde edilen sonuçlara göre önerilerde bulunulmuştur.
Bu çalışmanın amacı, ilkokullarda öğrenim gören öğrencilerin sosyal problemleri ile anne-baba stres düzeylerini akademik başarı, aile geliri ve öğrencinin süreğen hastalığa sahip olup olmama durumlarına göre incelemektir. İlişkisel tarama modelinde yürütülen araştırmaya Kayseri ili Melikgazi ilçesinde öğrenim gören 460 ilkokul öğrencisi ve anne ve babaları katılmıştır. Araştırmada tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri, Anne-Baba Stres Ölçeği ve Okul Sosyal Davranış Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Verilerinin analizinde ise t testi, F testi ve Pearson momentler çarpım korelasyon katsayısı teknikleri kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda, akademik başarısı düşük olan öğrencilerin anne-baba stres düzeylerinin yüksek olduğu bulunmuştur. Aile gelir düzeyi yükseldikçe anne-baba stres düzeylerinin azaldığı bulunmuştur. Çocuklarında süreğen hastalık olan anne-babaların stres düzeylerinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Anne-baba stres düzeyi ile okul sosyal davranış ölçeğinin ilişki, özdenetim ve akademik alt boyutu puanları arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Anne-baba stres düzeyi ile okul sosyal davranış ölçeğinin saldırgan, anti-sosyal ve yıkıcı alt boyut puanları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Elde edilen bu bulgular literatür ışığında yorumlanarak tartışılmış ve araştırmadan elde edilen sonuçlara göre önerilerde bulunulmuştur.
Other ID | JA35ST35VB |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2016 |
Submission Date | April 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 3 |
Recep Tayyip Erdoğan University Journal of Social Sciences © 2015 is licensed with Creative Commons Attribution-NonCommercial-NonDerivative 4.0 (CC-BY-NC-ND 4.0).