Bu araştırmada fen bilgisi öğretmen adaylarının fiziğe yönelik öz-yeterlik inançları; alt boyutlar, yerleşim yeri, cinsiyet, sosyo-ekonomik düzey, Genel Fizik-I başarısı ve Genel Fizik-I notu değişkenlerine göre incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini; 2013-2014 eğitim-öğretim dönemi bahar yarıyılında Ankara ve Adana’da bulunan devlet üniversitelerinin Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalında öğrenim gören, basit seçkisiz örnekleme yoluyla seçilen toplam 111 öğretmen adayı oluşturmuştur. Değişkenlerin değişiminin belirlenmesinde Fizik Öz-Yeterlik Ölçeği (FÖÖ), veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırma sonunda; FÖÖ alt boyutlarının orta düzeyde olduğu, Fizik Bilgilerini Hatırlayabilme Öz-Yeterliliği alt başlığı minimum puanının diğer alt boyutlara göre düşük olduğu tespit edilmiştir. Fizik öz-yeterlik inançlarında, il bazında anlamlı farklılık olduğu ve bu farklılığın Ankara’daki adaylar lehine olduğu tespit edilmiştir. Cinsiyet değişkeni için de il bazında anlamlı farklılık olduğu ve bu farkın hem kız hem de erkek öğrencilerde Ankara’daki adaylar lehine olduğu görülmüştür. Adayların fiziğe yönelik öz-yeterlik inançlarının değişiminde, ebeveynlerin öğrenim ve gelir düzeyi değişkenlerinin anlamlı bir fark yaratmadığı belirlenmiştir. Genel Fizik-I başarısı ve notu ile fizik öz-yeterliliği arasındaki ilişkide ise farklılığın, yüksek başarılı ve ders notu “85-100” puan aralığında olan adaylar lehine olduğu görülmüştür.
Fen Bilgisi Öğretmen Adayı Fizik Öz-Yeterlik Yerleşim Yeri Cinsiyet SosyoEkonomik Düzey Genel Fizik-I Başarısı ve Notu
In this study, self-efficacy beliefs of teacher candidates, who study in department of science
education, towards physics course were investigated. This investigation was carried out according to the subdimensions
and living location, gender, socio-economic level, General Physics-I course success and General Physics
I course grade variables. The sample of the study was consisted of a total of 111 teacher candidates who study in
state universities in Ankara and Adana in 2013-2014 academic year spring semester who were selected by a simple
randomized method. Physics Self-Efficacy Scale (PSS) was used as the data collection tool in order to define the
change in variables. Considering the subsections of scale at the end of the study it could be conferred that PSS subdimensions
are at mid-level and the minimum score of Self-Efficacy of Remembering Physics Knowledge subdimension
is lower than the other sub-dimensions. In terms of living location, there is a meaningful difference and
it’s in favor of candidates from Ankara. In terms of gender, there was again a meaningful difference for living
location; both females and males from Ankara got higher scores than candidates living in Adana. It was observed
that there is no meaningful difference in self efficacy beliefs of teacher candidates in terms of parental education and
income levels. For the relationship between candidates’ grades and success in General Physics-I course and self-efficacy,
the difference was observed in favor of “highly successful” and “grades between 85-100”
Science Teacher Candidate Physics Self-Efficacy Location Gender Socio-Economic Level General Physics-I Success And Grade
Other ID | JA35ST89NN |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2015 |
Submission Date | August 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 1 Issue: 2 |
Recep Tayyip Erdoğan University Journal of Social Sciences © 2015 is licensed with Creative Commons Attribution-NonCommercial-NonDerivative 4.0 (CC-BY-NC-ND 4.0).