Motor gelişim , fiziksel büyüme ve merkezi sinir sisteminin
gelişmesine paralel olarak organizmanın hareketlilik kazanmasıdır. Bu hareketlilik zamanla dış uyaranlarının etkisi
altına girer. Böylece değişik çevre şartlarında yaşayan çocukların motor
gelişimleri de farklılık gösterebilir. Bu bakımdan araştırmamız , 9-11 yaş kız
ve erkek çocukların çabukluk motor yeteneklerinin yaşa ve cinsiyete göre ne şekilde geliştiğini ortaya koymaktır.
Araştırma örneklemi olarak , Rize İli Çayeli İlçesi’ndeki iki ilköğretim
okulu seçilmiştir. Bu okullarda eğitim
gören 116 kız ve 147 erkek olmak üzere 263 çocuk üzerinde ölçüm yapılmıştır.
Verilerin toplanmasında , standart bir test olan AAHPER FORM TESTİ kullanılmıştır. Elde
edilen veriler , bir boyutlu varyans
analizi ve T testine göre incelenmiş ve
sonuçlar tablolar halinde yayımlanmıştır.
Test sonuçları kendi içinde
korelasyonlara tabii tutularak 9-11 yaş grubu çocukların motor gelişimleri ve
özellikleri yaşa ve cinsiyete göre incelenmiştir.
Elde edilen sonuçlara göre , 9-11
yaş grubu çocukların çabukluk yetenekleri yaşla birlikte düzenli artış
gösterirken . Erkek çocuklar , kız
çocuklara göre her yaş grubu olarak daha öndedir.
Çocuklarımıza gerekli eğitim ve spor hizmetlerini en iyi
şekilde verebilmek için , onların ruhsal
ve bilişsel gelişimlerinin
yanında psiko-motor yeteneklerinin de ne
şekilde geliştiklerini ortaya koymak gerekir. Bunun için batıda olduğu gibi ,
ülkemizde de motor yetenek testlerinin okullarımızda ve spor merkezlerinde
yaygın olarak kullanılması önem taşımaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | May 30, 2017 |
Acceptance Date | May 7, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 7 |
____________________ RECEP TAYYIP ERDOGAN UNIVERSITY JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES | ISSN 2149-2239 ____________________