Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DEVELOPMENT OF THE QUALITY OF ATTENDANCE ACCORDING TO AGE AND GENDER OF 9-11 AGE CHILDREN (Rize Sample)

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 7, 115 - 133, 30.06.2018

Öz

Kaynakça

  • Akgün, Necati ( 1996) . Egzersiz Fizyolojisi 2.Baskı. Ege Üniversitesi Basımevi İzmir
  • Aydın, Menşure. ( 1998). Alt Özel, Normal, Üstün Zekalı 10-12 Yaş Grubu Çocuklarının Fiziksel ve Motorsal Özelliklerinin Karşılaştırılması. Bilim Uzmanlığı Tezi. İstanbul.
  • Başaran. İ.Ethem. ( 2001). Eğitim Psikolojisi. Ankara. Binbaşıoğlıı, Cavit. ( 2002). Eğitini Psikolojisi. Kadıoğlu Matbaası. Ankara.
  • Bilir, Şule. ( 2010). Çocuk Gelişimi ve Eğitim El Kitabı. Hacettepe Üniversitesi Yayınları. Ankara.
  • Bilir, Şule. ( 1998) Ana ve Çocuk Sağlığı. Hacettepe Üniversitesi Yayınları Ankara.
  • Craty, Brynat J. ( 1997) Sporda Beceri Öğretimi. (Çev: Hasan Kasap). Marmara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu. İstanbul.
  • Gürses, A. Engin . ( 1993) Farklı Sosyo- Ekonomik Çocuklarının Motorik Özelliklerinin İncelenmesi. Bilim Uzmanlığı Tezi. Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Ulgen, Güllen; ( 1992). Erken Çocuk Gelişimi. Milli Eğitim Basımevi. İstanbul. Ülgen, Gülten. Eğitim Psikolojisi. Lazer Ofset Matbaa Tesisleri Sanayi Ticaret Limitet Sirkeli. Ankara.
  • Yavaş, Mehmet. ( 1996) İlhan, Atilla. Beden Eğitimi ve Spor Özel Öğretini Yöntemleri. Melisa Matbaacılık. Bursa.

9-11 Yaş Grubu Çocukların Yaşlarına ve Cinsiyetlerine Göre Çabukluk Yeteneklerinin Gelişimi (Rize Örneklemi)

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 7, 115 - 133, 30.06.2018

Öz

Motor gelişim ,  fiziksel büyüme ve merkezi sinir sisteminin
gelişmesine paralel olarak organizmanın hareketlilik kazanmasıdır.  Bu hareketlilik zamanla dış uyaranlarının etkisi
altına girer. Böylece değişik çevre şartlarında yaşayan çocukların motor
gelişimleri de farklılık gösterebilir. Bu bakımdan araştırmamız , 9-11 yaş kız
ve erkek çocukların çabukluk motor yeteneklerinin yaşa ve  cinsiyete göre ne şekilde  geliştiğini ortaya koymaktır.

Araştırma örneklemi olarak ,  Rize İli Çayeli İlçesi’ndeki iki ilköğretim
okulu  seçilmiştir. Bu okullarda eğitim
gören 116 kız ve 147 erkek olmak üzere 263 çocuk üzerinde ölçüm yapılmıştır.

Verilerin toplanmasında ,  standart bir test  olan AAHPER FORM TESTİ kullanılmıştır. Elde
edilen veriler ,  bir boyutlu varyans
analizi ve  T testine göre incelenmiş ve
sonuçlar tablolar halinde yayımlanmıştır.

Test sonuçları kendi içinde
korelasyonlara tabii tutularak 9-11 yaş grubu çocukların motor gelişimleri ve
özellikleri yaşa ve cinsiyete göre incelenmiştir.

Elde edilen sonuçlara göre , 9-11
yaş grubu çocukların çabukluk yetenekleri yaşla birlikte düzenli artış
gösterirken . Erkek çocuklar ,  kız
çocuklara göre her yaş grubu olarak daha öndedir.











Çocuklarımıza  gerekli eğitim ve spor hizmetlerini en iyi
şekilde verebilmek için , onların ruhsal 
ve bilişsel  gelişimlerinin
yanında psiko-motor  yeteneklerinin de ne
şekilde geliştiklerini ortaya koymak gerekir. Bunun için batıda olduğu gibi ,
ülkemizde de motor yetenek testlerinin okullarımızda ve spor merkezlerinde
yaygın olarak kullanılması önem taşımaktadır.

Kaynakça

  • Akgün, Necati ( 1996) . Egzersiz Fizyolojisi 2.Baskı. Ege Üniversitesi Basımevi İzmir
  • Aydın, Menşure. ( 1998). Alt Özel, Normal, Üstün Zekalı 10-12 Yaş Grubu Çocuklarının Fiziksel ve Motorsal Özelliklerinin Karşılaştırılması. Bilim Uzmanlığı Tezi. İstanbul.
  • Başaran. İ.Ethem. ( 2001). Eğitim Psikolojisi. Ankara. Binbaşıoğlıı, Cavit. ( 2002). Eğitini Psikolojisi. Kadıoğlu Matbaası. Ankara.
  • Bilir, Şule. ( 2010). Çocuk Gelişimi ve Eğitim El Kitabı. Hacettepe Üniversitesi Yayınları. Ankara.
  • Bilir, Şule. ( 1998) Ana ve Çocuk Sağlığı. Hacettepe Üniversitesi Yayınları Ankara.
  • Craty, Brynat J. ( 1997) Sporda Beceri Öğretimi. (Çev: Hasan Kasap). Marmara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu. İstanbul.
  • Gürses, A. Engin . ( 1993) Farklı Sosyo- Ekonomik Çocuklarının Motorik Özelliklerinin İncelenmesi. Bilim Uzmanlığı Tezi. Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Ulgen, Güllen; ( 1992). Erken Çocuk Gelişimi. Milli Eğitim Basımevi. İstanbul. Ülgen, Gülten. Eğitim Psikolojisi. Lazer Ofset Matbaa Tesisleri Sanayi Ticaret Limitet Sirkeli. Ankara.
  • Yavaş, Mehmet. ( 1996) İlhan, Atilla. Beden Eğitimi ve Spor Özel Öğretini Yöntemleri. Melisa Matbaacılık. Bursa.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Hakemli Makaleler
Yazarlar

Osman Albayrak

Cengiz Bayraktar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 30 Mayıs 2017
Kabul Tarihi 7 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 7

Kaynak Göster

ISNAD Albayrak, Osman - Bayraktar, Cengiz. “9-11 Yaş Grubu Çocukların Yaşlarına Ve Cinsiyetlerine Göre Çabukluk Yeteneklerinin Gelişimi (Rize Örneklemi)”. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 4/7 (Haziran 2018), 115-133.

____________________ RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ |  ISSN 2149-2239 ____________________