ÖZ: Geleceğin
öğretmenleri olan öğretmen adaylarının, öğretmenlik mesleği alan bilgisinin
yanı sıra çocukları sevmeleri, onlarla güçlü bir iletişim bağı kurmaları önem
taşımaktadır. Öğretmenlerin mesleklerinin görev ve sorumluluklarını yerine
getirebilmeleri, mesleki yeterlilikleri taşımaları kadar, mesleklerini
sevmeleriyle de yakından ilişkilidir. Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler
öğretmeni adaylarının çocuk sevme durumlarını farklı değişkenler açısından
incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümünde okuyan 187 öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak Barnett ve Sinisi tarafından kişilerin
çocuklara yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla geliştirmiş oldukları ölçek
kullanılmıştır. Ölçek Duyan ve Gelbal tarafından Türkçe’ye uyarlanmıştır. Çocuk
Sevme Ölçeği Ölçeğinin güvenilirlik Cronbach Alpha değeri 0.85dir. Veri toplama araçlarının uygulanmasından
sonra, elde edilen veriler, SPSS 18 paket programı kullanılarak bilgisayar
ortamında istatistiksel işleme tabi tutulmuş; bu bağlamda veriler üzerinde
betimsel istatistikler, Mann Whitney U Test ve
Kruskal Wallis analizleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda, sosyal
bilgiler öğretmenliğini sevme ile çocuk sevgisi arasında anlamlı bir ilişki
ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | November 16, 2019 |
Acceptance Date | January 2, 2020 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 10 |
Recep Tayyip Erdoğan University Journal of Social Sciences © 2015 is licensed with Creative Commons Attribution-NonCommercial-NonDerivative 4.0 (CC-BY-NC-ND 4.0).