Research Article
BibTex RIS Cite

Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarında Çocuk Sevgisi

Year 2019, Volume: 5 Issue: 10, 269 - 281, 31.12.2019

Abstract

ÖZ: Geleceğin
öğretmenleri olan öğretmen adaylarının, öğretmenlik mesleği alan bilgisinin
yanı sıra çocukları sevmeleri, onlarla güçlü bir iletişim bağı kurmaları önem
taşımaktadır. Öğretmenlerin mesleklerinin görev ve sorumluluklarını yerine
getirebilmeleri, mesleki yeterlilikleri taşımaları kadar, mesleklerini
sevmeleriyle de yakından ilişkilidir. Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler
öğretmeni adaylarının çocuk sevme durumlarını farklı değişkenler açısından
incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümünde okuyan 187 öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak Barnett ve Sinisi tarafından kişilerin
çocuklara yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla geliştirmiş oldukları ölçek
kullanılmıştır. Ölçek Duyan ve Gelbal tarafından Türkçe’ye uyarlanmıştır. Çocuk
Sevme Ölçeği Ölçeğinin güvenilirlik Cronbach Alpha değeri 0.85dir.
  Veri toplama araçlarının uygulanmasından
sonra, elde edilen veriler, SPSS 18 paket programı kullanılarak bilgisayar
ortamında istatistiksel işleme tabi tutulmuş; bu bağlamda veriler üzerinde
betimsel istatistikler, Mann Whitney U Test ve
 
Kruskal Wallis analizleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda, sosyal
bilgiler öğretmenliğini sevme ile çocuk sevgisi arasında anlamlı bir ilişki
ortaya çıkmıştır. 

References

  • Bursalıoğlu, Z. (1994). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Creswell, J. W. (2014). Research DesignQualitative, and Mixed Methods Approaches. (S. B. Demir, Çev.) Ankara: Eğiten Kitap.
  • Çakmaklı, K. (2010). Çocuk Yetiştirmek Sanattır (2. Baskı). Yağmur Yayınları.
  • Çay, Y., & Şanal, M. (2015). Sınıf Öğretmeni Adaylarının ve Sınıf Öğretmenlerinin Çocuk Sevme Düzeylerinin İncelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(6), 134-142.
  • Çelikten, M., Şanal, M., & Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik Mesleği ve Özellikleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(19), 207-237
  • Çimen, L. K. (2015). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Çocuk Sevme Eğilimlerine Etki Eden Değişkenlerin İncelenmesi. Turkısh Studies, 10(11), 811-830.
  • Demir, E., & Köse, M. (2016). Öğretmenliğin Rol Modelliği Hakkında Öğretmen Görüşleri. Akademik Bakış Dergisi(53), 38-57.
  • Gelbal, S., & Duyan, V. (2010). İlköğretim Öğretmenlerinin Çocuk Sevme Durumlarına Etki Eden Değişkenlerin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(38), 127-137.
  • İman, E. D. (2014). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çocuk Sevgisi ve Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Motivasyonlarının İncelenmesi. Kurumsal Eğitimbilim Dergisi, 7(4), 482-504.
  • Kaynak, K., Ergin, B., Arslan, E., & Pınarcık, Ö. (6-9 Haziran 2013). Okul Öncesi Öğretmeni Adaylarının Benlik Saygıları İle Çocuk Sevmeleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. 5. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi. Çanakkale .
  • Keskin, Y. (2013). Mesleki Yeterliliklerin Kazanılması Sürecinde Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Turkish Studies, 8(3), 319-339.
  • Türk, R., Özdemir, F. K., & Yıldız, G. K. (2017). Öğretmenlerin Çocuk Sevme Durumlarının Belirlenmesi: Kars Örneği. İzmir Dr. Behçet Uz Çocuk Hast. Dergisi, 7(1), 45-52.
  • Türkoğlu, M., Dincel, S., & Cansoy, R. (2012). Sevginin Eğitimdeki Gücü. IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Dergisi.
  • Yazıcı, Z. (2013). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çocuk Sevme Eğilimlerinin İncelenmesi. Mediterranean Journal of Humanities, 3(2), 279-286.
Year 2019, Volume: 5 Issue: 10, 269 - 281, 31.12.2019

Abstract

References

  • Bursalıoğlu, Z. (1994). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Creswell, J. W. (2014). Research DesignQualitative, and Mixed Methods Approaches. (S. B. Demir, Çev.) Ankara: Eğiten Kitap.
  • Çakmaklı, K. (2010). Çocuk Yetiştirmek Sanattır (2. Baskı). Yağmur Yayınları.
  • Çay, Y., & Şanal, M. (2015). Sınıf Öğretmeni Adaylarının ve Sınıf Öğretmenlerinin Çocuk Sevme Düzeylerinin İncelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(6), 134-142.
  • Çelikten, M., Şanal, M., & Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik Mesleği ve Özellikleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(19), 207-237
  • Çimen, L. K. (2015). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Çocuk Sevme Eğilimlerine Etki Eden Değişkenlerin İncelenmesi. Turkısh Studies, 10(11), 811-830.
  • Demir, E., & Köse, M. (2016). Öğretmenliğin Rol Modelliği Hakkında Öğretmen Görüşleri. Akademik Bakış Dergisi(53), 38-57.
  • Gelbal, S., & Duyan, V. (2010). İlköğretim Öğretmenlerinin Çocuk Sevme Durumlarına Etki Eden Değişkenlerin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(38), 127-137.
  • İman, E. D. (2014). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çocuk Sevgisi ve Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Motivasyonlarının İncelenmesi. Kurumsal Eğitimbilim Dergisi, 7(4), 482-504.
  • Kaynak, K., Ergin, B., Arslan, E., & Pınarcık, Ö. (6-9 Haziran 2013). Okul Öncesi Öğretmeni Adaylarının Benlik Saygıları İle Çocuk Sevmeleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. 5. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi. Çanakkale .
  • Keskin, Y. (2013). Mesleki Yeterliliklerin Kazanılması Sürecinde Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Turkish Studies, 8(3), 319-339.
  • Türk, R., Özdemir, F. K., & Yıldız, G. K. (2017). Öğretmenlerin Çocuk Sevme Durumlarının Belirlenmesi: Kars Örneği. İzmir Dr. Behçet Uz Çocuk Hast. Dergisi, 7(1), 45-52.
  • Türkoğlu, M., Dincel, S., & Cansoy, R. (2012). Sevginin Eğitimdeki Gücü. IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Dergisi.
  • Yazıcı, Z. (2013). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çocuk Sevme Eğilimlerinin İncelenmesi. Mediterranean Journal of Humanities, 3(2), 279-286.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

İlhan Turan 0000-0001-5690-8550

Ayşegül Yılmazer 0000-0002-1331-9243

Publication Date December 31, 2019
Submission Date November 16, 2019
Acceptance Date January 2, 2020
Published in Issue Year 2019 Volume: 5 Issue: 10

Cite

ISNAD Turan, İlhan - Yılmazer, Ayşegül. “Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarında Çocuk Sevgisi”. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 5/10 (December 2019), 269-281.

Recep Tayyip Erdoğan University Journal of Social Sciences © 2015 is licensed with Creative Commons Attribution-NonCommercial-NonDerivative 4.0 (CC-BY-NC-ND 4.0)